Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Głębokie gardło

Esensja.pl
Esensja.pl
Zdarzają się dni, gdy w gardle szaleje pożar. Niestety, niektórzy filmowcy potrafią to wziąć śmiertelnie serio.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Głębokie gardło

Zdarzają się dni, gdy w gardle szaleje pożar. Niestety, niektórzy filmowcy potrafią to wziąć śmiertelnie serio.
Do pary z kadrem z zeszłego tygodnia proponuję w dzisiejszym odcinku również kobiecą twarz, także należącą niekoniecznie do homo sapiens. Jak nietrudno zgadnąć po rozwarciu ust oraz buzującym gdzieś tam w gardle ogniu – mamy do czynienia z androidem, i to bojowym. Również nietrudno w tym momencie zgadnąć, że film, z którego ten kadr pochodzi, powstał w Japonii. W końcu twórcy z tamtego zakątka świata przejawiają specyficzną inwencję twórczą, w której pierwsze skrzypce gra przesada, drugie kicz, a trzecie – charakterystyczne efekty specjalne: trochę sztuczne, ale jednocześnie starannie wykonane.
Ten konkretnie kadr pochodzi z trzeciej odsłony cyklu „Reipu zonbi: Lust of the dead”, czyli – w wolnym tłumaczeniu – „Zombie-gwałciciele: Żądza umarłych”. Filmów, będących rodzajem zwichrowanej erotyki, jak dotąd powstało sześć, przy czym fabuły starczyło na mniej więcej półtora tych początkowych, i to mimo że długość każdej z części na ogół nie przekraczała godziny. Trzecia część, nakręcona w roku 2013, jest już ewidentnie ciągnięta na siłę, aczkolwiek pojawia się w niej kilka zaskakujących wątków, które pierwszorzędnie urozmaicają seans.
Ogólna historia osadzona jest w przyszłości, gdy spod kontroli wyrwał się bardzo specyficzny wirus. Kobiety zostawił w spokoju, ale facetów przemienił w chutliwe zombie, dążące za wszelką cenę do kopulacji. Gdy stosunek kończy się ejakulacją, kobieta umiera w konwulsjach, kaszląc czarną krwią. W związku z tym kobiety organizują się w komuny i się zbroją. Przynajmniej te kobiety, których nie załatwiła bomba atomowa, którą zachodni świat zrzucił na Tokio, w daremnej próbie powstrzymania plagi. Wbrew pozorom jednak nie wszyscy mężczyźni stali się zombie. Nietknięci wirusem pozostają tak zwani otaku, czyli prawiczkowie uznający kobiety tylko w wersji rysunkowej. Utwierdziwszy się w słuszności swojego modelu życia, prowadzą krucjatę przeciwko „kobietom 3D”, czyli trójwymiarowym, uznając je za źródło wszelkiego zepsucia i zbędny element krajobrazu. W tym czasie kobiety prowadzą badania nad zombie, mając nadzieję znaleźć jakieś antidotum na wirusa. Sytuację komplikuje krążący po okolicy android – ten ze zdjęcia – zrzucony przez Amerykanów w celu odszukania i ubicia mającego się narodzić mesjasza.
W trzeciej części sagi następuje konfrontacja otaku z kobiecą komuną, przy czym kluczową rolę w szturmie odgrywa zombie z rozdzielającym się na cztery macki penisem oraz trzymany w ośrodku potulny zombie, który wbrew nadziejom kobiet wcale nie był zreedukowaną jednostką – jego łagodność wynikała jedynie stąd, że nie interesowały go kobiety. Natomiast otaku to zupełnie inna sprawa. Co było dalej, łatwo się domyślić.
Film jest jedną z tych bardziej niszowych, bardziej zwariowanych japońskich produkcji, które w niespotykany sposób mieszają przemoc, seks i groteskę. Co jest zjawiskiem w jakiś sposób normalnym dla Japończyków, ale nieodmiennie zdumiewającym widzów z pozostałej części świata.
koniec
15 listopada 2021

Komentarze

17 XI 2021   15:05:41

"prawiczkowie uznający kobiety tylko w wersji rysunkowej"

Przegiąłeś Pan pałę - pól Twittera i Reddita chce Pana scancelować - druga połowa czeka tylko na obrażenie wzorów męskości z BTS. :D

17 XI 2021   17:51:26

Najlepsze z tych filmów są plakaty reklamowe.Biada tym, którzy dali się na nie złapać.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie przegap: Listopad 2021
Esensja

30 XI 2021

Na coraz dłuższe wieczory proponujemy lekturę naszych listopadowych recenzji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Szerokie usta 2: Poszerzenie
Jarosław Loretz

29 XI 2021

Cykl „twarzowy” kończę kadrem znowuż przedstawiającym kobietę, choć trudno się w jej przypadku zdecydować, czy jeszcze się zalicza do homo sapiens, czy jednak już nie.

więcej »

Z filmu wyjęte: Szerokie usta
Jarosław Loretz

22 XI 2021

Prawem serii dzisiaj trzecia kobieca twarz. Tym razem ludzka, choć nikomu bym nie życzył doświadczania tak szerokiego rozwarcia szczęk.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Szerokie usta 2: Poszerzenie
— Jarosław Loretz

Szerokie usta
— Jarosław Loretz

Uśmiech umila życie
— Jarosław Loretz

Skala ma znaczenie
— Jarosław Loretz

Wylewność
— Jarosław Loretz

Trochę nam nie wyszło
— Jarosław Loretz

Polecieć sobie po kulki
— Jarosław Loretz

Duchy na dorobku
— Jarosław Loretz

Więzienie marzeń
— Jarosław Loretz

Czternaście lat po zniszczeniu Los Angeles
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.