Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Mike Mitchell
‹Sky High›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSky High
Dystrybutor Imperial
ReżyseriaMike Mitchell
ZdjęciaShelly Johnson
Scenariusz
ObsadaMichael Angarano, Kurt Russell, Kelly Preston, Danielle Panabaker, Mary Elizabeth Winstead, Lynda Carter, Bruce Campbell, Cloris Leachman, Dave Foley, Kevin Heffernan
MuzykaMichael Giacchino
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania100 min
ParametryDolby Digital 5.1; format 2,35:1
WWW
Gatunekfamilijny, komedia, przygodowy
EAN5903570112874
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Halo, chciałbym nawiązać dialog: Sky High

Esensja.pl
Esensja.pl
Piotr Dobry, Bartosz Sztybor
Nie każdy trykot jest obcisły i nie wszystkie okulary maskują prawdziwą tożsamość. Dobry i Sztybor zamiast trykotów noszą leginsy, okularów wcale nie zakładają, ale gadają jak zawsze niepoważnie. Ale jak tu rozmawiać poważnie, kiedy superbohaterowie są niepoważni? W dzisiejszym odcinku: „Sky High”. Piotr Dobry ocenił film na 80%, a Bartosz Sztybor zupełnie odwrotnie: na 70%.

Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Halo, chciałbym nawiązać dialog: Sky High

Nie każdy trykot jest obcisły i nie wszystkie okulary maskują prawdziwą tożsamość. Dobry i Sztybor zamiast trykotów noszą leginsy, okularów wcale nie zakładają, ale gadają jak zawsze niepoważnie. Ale jak tu rozmawiać poważnie, kiedy superbohaterowie są niepoważni? W dzisiejszym odcinku: „Sky High”. Piotr Dobry ocenił film na 80%, a Bartosz Sztybor zupełnie odwrotnie: na 70%.

Mike Mitchell
‹Sky High›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSky High
Dystrybutor Imperial
ReżyseriaMike Mitchell
ZdjęciaShelly Johnson
Scenariusz
ObsadaMichael Angarano, Kurt Russell, Kelly Preston, Danielle Panabaker, Mary Elizabeth Winstead, Lynda Carter, Bruce Campbell, Cloris Leachman, Dave Foley, Kevin Heffernan
MuzykaMichael Giacchino
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania100 min
ParametryDolby Digital 5.1; format 2,35:1
WWW
Gatunekfamilijny, komedia, przygodowy
EAN5903570112874
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Co dwa tygodnie Dobry i Sztybor prowadzą dialog. Zazwyczaj rozmowa tyczy filmów. Różnych filmów. Z Europy i Azji. Z ogromnych wytwórni hollywoodzkich i malutkich siedlisk niezależności. Z początków kinematografii i aktualnych repertuarów. Z rąk uznanych reżyserów i raczkujących artystów. Z białymi uczniakami gwałcącymi szarlotki i czarnymi buntownikami grającymi w kosza. Z Rutgerem Hauerem i bez niego.

Piotr Dobry: Wybrałem „Sky High”, bo jestem ciekaw, jak zareagowałeś na ten film po „Iniemamocnych”, którzy bardzo Ci się podobali. Mi podobali się umiarkowanie bardzo, więc o „Sky High” jeszcze przed premierą myślałem jak najgorzej. Że odcinanie kuponów, że Disney dla dzieci i tym podobne epitety. No i – jak to zwykle bywa – mile się rozczarowałem.
Bartosz Sztybor: Mnie „Sky High” trafił zupełnie z zaskoczenia. Pamiętałem, że coś takiego miało kiedyś wyjść, ale nie szykowałem się na coś wyjątkowego i nawet wyrzuciłem tytuł z pamięci. A tutaj pewnego dnia oglądam i po kilku dniach jestem oczarowany, bo na początku tylko trochę mi się podobało. Natomiast jeśli chodzi o podobieństwa do „Iniemamocnych”, to raczej bym się nie upierał. To trochę inna para kaloszy, choć sam „plot outline” jest zbliżony.
PD: Jasne, ale mi nie chodzi o podobieństwo par excellence, tylko o fakt, że jakoś tak się dziwnie złożyło, iż Disney wyskoczył ze „Sky High” zaraz po sukcesie Pixarowych „Iniemamocnych”. Dlaczego spodobało Ci się nie od razu, a dopiero po paru dniach?
BS: Wierzę, że Disney miał już wcześniej scenariusz i pomysł, ale „Iniemamocni” po prostu utorowali drogę dla filmów o innym spojrzeniu na superbohaterów. Spodobało mi się już na samym początku, ale dostrzegałem też kilka znaczących minusów. Nadal je dostrzegam, ale plusy stały się dla mnie bardziej wartościowe.
PD: Na zasadzie „na bezrybiu i rak”?
BS: Nie do końca, chociaż w jakimś tam procencie na pewno. Raczej się zdystansowałem bardziej i stwierdziłem też, że „Sky High” nie trafił na idealny nastrój Sztybora, więc należy mu się trochę sprawiedliwości.
PD: No bo to jest bardzo fajne kino dla nastolatków z sympatycznymi nastolatkami w rolach głównych. Chociaż przyznam, że mi się tutaj bardziej podobali dorośli – Kurt Russell grający z przymrużeniem oka ojca bohatera, Bruce Campbell w roli sadystycznego trenera WF-u czy Lynda Carter jako dyrektorka szkoły. Obsadzenie w tej roli Carter to zresztą całkiem błyskotliwy smaczek – przecież ta babka grała samą Wonder Woman w filmie i serialu z lat 70.! Swoją drogą nieźle się trzyma jak na swoje pięćdziesiąt kilka lat.
Synu, w 16. urodziny przekazuję Ci ten oto prezent. Ponad 20 lat zaspokajałem nim mamę, niech teraz Tobie służy.
Synu, w 16. urodziny przekazuję Ci ten oto prezent. Ponad 20 lat zaspokajałem nim mamę, niech teraz Tobie służy.
BS: Właśnie aktorzy jakoś wyjątkowo mnie tutaj nie rozłożyli, oprócz Bruce’a Campbella, do którego zawsze podchodzę bezkrytycznie. Sama historia i mnóstwo dowcipnych smaczków czy ciekawych rozwiązań, to siła „Sky High”.
PD: Mnie też aktorzy nie rozłożyli, ale już ich postacie i owszem. W samej historii najlepsze jest to, że pokazuje młodzież obciążoną genetycznie superbohaterstwem, dla której jednak większym wyzwaniem niż walka z łotrami jest to samo, co dla absolutnie zwykłej młodzieży – pierwsze pocałunki, szkolne przepychanki i rodzinne relacje. Przypominało mi to sceny z „X2”, kiedy panna nie wiedziała, jak ma powiedzieć rodzicom, że chłopak jest mutantem. Lubię takie motywy na tyle, że nawet zniosłem ten cały amerykański lukier, który momentami spływał po „Sky High” szerokim strumieniem.
BS: Problematyka była super, ale do wspomnianych „X2”, a także jedynki, umywać się nie może. Umywać też się nie może do świetnego, choć prawie wcale nieznanego (widziałem w późnym godzinach na TV4) „The Specials” Craiga Mazina, czyli scenarzysty Zuckerowych „Strasznych filmów”. Lukier mnie jakoś nie irytował, ale nie mogłem przebić się przez „power-rangersowe” wtręty, które działały odpychająco.
PD: Racja. Całe szczęście, że „power rangers” pojawili się dopiero w końcówce – do tego momentu efekty specjalne i kostiumy były bardzo przyzwoite. O czym jest „The Specials” i czemu, samolubie, nie zadzwoniłeś, kiedy na to natrafiłeś?
BS: Bo oglądałem to jakieś dwa albo trzy lata temu w wakacje i prawdopodobnie Ciebie nie było. „The Specials” to świetna satyra na superbohaterów. Nie chodzi raczej o pokazanie tego, że też są „zwykłymi” ludźmi, ale o komercyjny aspekt superbohaterstwa. Gdyby bohaterowie istnieli, to czerpaliby korzyści finansowe ze swoich supermocy. I są tutaj sceny, jak wybierają figurki do ich nowej kolekcji (jeden z nich jest zawsze przedstawiany jako czarny, by zasady politycznej poprawności zostały zachowane). Bardzo fajny filmik – taki niszowy, choć momentami rażący realizacyjną manierą telewizyjną.
PD: A powiedz mi – jakbyś był na miejscu Michaela Angarano, to z którą laską chętniej byś się umówił – Mary Elizabeth Winstead czy Danielle Panabaker?
BS: Winstead, bez zastanowienia.
PD: Czemu? Nie podobają Ci się rude? Winstead w „Oszukać przeznaczenie 3” wyglądała średnio.
BS: Ale w „Ringu 2” wyglądała spoko. No, jest ładniejsza.
PD: Ale talentem żadna nie przebija Abbie Cornish z „Salta”. Abbie zresztą też potrafi wyglądać pięknie w zależności od oświetlenia. W ogóle bardzo by mi się podobała, gdyby tylko miała brwi.
BS: Niemcy też nie mieli brwi, a wygrali wojnę.
PD: Mylisz się, Niemcy nie wygrali wojny.
BS: A chuj Cię to obchodzi, kto wygrał wojnę.
koniec
13 maja 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fot. Press Photo Center/East News

Pożegnania 2021 (4/4)
Jarosław Loretz

25 I 2022

Nadszedł czas na podsumowanie strat szeroko pojętej popkultury w 2021 roku. Dziś miesiące październik-grudzień.

więcej »

Z filmu wyjęte: Asy przestworzy
Jarosław Loretz

24 I 2022

Jak to w radzieckim wojennym kinie – za Pantery i Tygrysy robiły mniej popularne czołgi, często bez najmniejszych przeróbek upodabniających do niemieckiego sprzętu pancernego, a za wrogie samoloty robiły maszyny albo małoseryjne, albo po prostu zagraniczne.

więcej »

Pożegnania 2021 (3/4)
Jarosław Loretz

24 I 2022

Nadszedł czas na podsumowanie strat szeroko pojętej popkultury w 2021 roku. Dziś miesiące lipiec-wrzesień.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Wszystko zostaje w rodzinie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kobieta w błękitnej wodzie
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

16 przecznic
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Skok przez płot
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kult
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Kumple na zabój
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Omen
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Tsotsi
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Wszystko gra
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Bękarty diabła
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor

Tegoż twórcy

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
— Konrad Wągrowski

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Dozwolone od lat… czterdziestu?
— Agnieszka Szady

Na wszelkie frustracje najlepsze shrekowe libacje!
— Ewa Drab

Tegoż autora

Dobry i Niebrzydki: Zemsta Dragów, czyli bokserska nostalgia
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Polska nie musi wstawać z kolan, za to może wstać z kanapy
— Piotr Dobry

Dobry i Niebrzydki: Norwegia już nigdy nie będzie taka jak przedtem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Duchy, diabły, wilkołaki i steampunkowe mechaniczne skrzaty
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry

Oscary 2018: Ranking filmów oscarowych
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Esensja przyznaje Oscary
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsze filmy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Oscary 2018: Najlepsi aktorzy
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.