Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 31 maja 2023
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: A skoro już przy wodzie jesteśmy...

Esensja.pl
Esensja.pl
Co może wyjść z połączenia kajaka ze skuterem wodnym? No cóż – to coś, co widać na zdjęciu. PS. Kadr pochodzi z horroru, jak by co.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: A skoro już przy wodzie jesteśmy...

Co może wyjść z połączenia kajaka ze skuterem wodnym? No cóż – to coś, co widać na zdjęciu. PS. Kadr pochodzi z horroru, jak by co.
Dzisiaj – prawem serii – znów chlupot wody, ale mniejszej, stawowo-jeziorowej. Nie będę jednak pochylał się nad kolejnym potknięciem filmowców, a jedynie zaprezentuję ciekawostkę z krainy bujnej technologicznej wyobraźni. Otóż to, co widać na zdjęciu, jest w jakimś stopniu kajakiem, którym jednak pływa się na oklep, jak na skuterze wodnym. Z wiosłami zamiast silnika. Całość sprawia kuriozalne wrażenie, ale zdaje się, że jest całkiem stabilna mimo wysoko położonego środka ciężkości, a i przy tym bezpieczna dla osób umiejących pływać, bo w razie wywrotki nie trzeba kombinować z wydostawaniem się spod pływającej do góry brzuchem skorupy. Oczywiście raczej nie ma co myśleć o ruszeniu taką łódką na żwawszy strumień, ale do rekreacyjnego wiosłowania po gładkiej wodnej tafli zdaje się być w sam raz.
Co zaskakujące, łódkę taką można sobie obejrzeć w… horrorze. Mowa o indonezyjskim filmie „Sakral” (powiedzmy, że „Poświęcony”) z 2018 roku. Jest to kolejna pochodząca z tego kraju produkcja grozy, do nakręcenia której solidnie się przyłożono, oferując wysoką jakość techniczną i kompletny brak tak popularnych w poprzednich latach skaczących pocongów czy innych stworów, na widok których ciągle ktoś piszczy i biega w koło jak bezgłowy kurczak. Fabułę też skrojono przyzwoicie. W piąte urodziny milczącej, nigdy się nie uśmiechającej córeczki zamożnego, mieszkającego w drogim domu małżeństwa, jej matka zaczyna widywać ducha kobiety. Ponieważ zaprzyjaźniony psycholog bierze to za początki schizofrenii, a do tego skręca sobie kark służąca, rodzina jedzie na wakacje nad morze, natykając się tam na byłą narzeczoną męża (oficjalnie – przyjaciółkę). Córka nagle odżywa, zaczyna mówić i się śmiać, ma ochotę do zabawy, małżonkowie zapraszają więc kobietę do siebie do domu, żeby jej bliskość przyspieszyła rekonwalescencję dziecka. Kłopot w tym, że w odwiedziny przyjeżdża też siostra męża, która wie, że… kobieta nie żyje od pięciu lat. Intryga się zagęszcza, tym bardziej, że w grę zaczyna wchodzić kwestia zmarłej podczas porodu bliźniaczki córki…
Fabuła bardzo zgrabnie się rozkręca – do połowy opowieści. Wtedy bowiem robi się przewidywalna, w finale zsuwając się w niemądre, „duszne” jasełka z bezsensownym mnożeniem „złowieszczych” piskliwych chichotów wrednego ducha. Gdyby wyrzucić większość zaglądania zza winkla, wgapiania się nieludzkimi oczami czy przesuwania się widm za aktorami, film mocno by tym zyskał. A tak – obiecująca historia bierze dwa ciosy grubą gałęzią w łeb i do finału zatacza się dzielnie, ale mimo wszystko w średnim stylu. Nadal jednak „Sakral” pozostaje jedną z ciekawszych propozycji indonezyjskiego kina grozy ostatnich paru lat.
koniec
25 kwietnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Woke Jigsaw, czyli jak „Piła” zmieniła oblicze gatunku
Zuzanna Drzewińska-Wittner

31 V 2023

Jako że niezmiennie obserwuję z zainteresowaniem wszystko, co dzieje się w świecie kultury, a zwłaszcza filmu, nie mogłam nie zauważyć postępującego trendu, który polega na oskarżaniu filmów i seriali o to, że są coraz bardziej woke (tzn. świadome nierówności społecznych i nakierowane na próby ich niwelowania poprzez odpowiedni przekaz kulturowy).

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Zbrodnia i kara na afrykańskim niebie
Sebastian Chosiński

30 V 2023

Joe Alex to legenda polskiego kryminału, choć akurat akcja wydawanych pod tym pseudonimem powieści Macieja Słomczyńskiego nie rozgrywa się nad Wisłą. Nie stało to jednak wcale na przeszkodzie w przenoszeniu ich na scenę Teatru Sensacji, w czym przodował głównie Józef Słotwiński. To on był autorem dwóch wersji „Samolotu do Londynu” – spektaklu, który w wersji książkowej nosił tytuł „Piekło jest we mnie”.

więcej »

Z filmu wyjęte: Indianie też nie mieli się czego wstydzić
Jarosław Loretz

29 V 2023

Chciałoby się rzec: szkielet jak szkielet, ale pewne detale anatomii nie pozwalają się pominąć milczeniem…

więcej »

Polecamy

Indianie też nie mieli się czego wstydzić

Z filmu wyjęte:

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Książki, wszędzie książki, rzekł wół do wieśniaka
— Jarosław Loretz

I robotom bywa smutno
— Jarosław Loretz

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2022 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2022 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2022 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2022 (1/4)
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.