Z filmu wyjęte: Ofiara od sercaGdy koniecznie chcesz być satanistą, ale w życiu ci nie wyszło, i wciąż nie wychodzi…
Jarosław LoretzZ filmu wyjęte: Ofiara od sercaGdy koniecznie chcesz być satanistą, ale w życiu ci nie wyszło, i wciąż nie wychodzi… Dzisiejszy kadr przedstawia klasyczną scenę satanistycznych filmów – ktoś komuś podrzyna gardło, żeby poświęcić cudze życie w idei udobruchania (bądź nakarmienia) demona, przy okazji pozyskując miseczkę krwi, bardzo przydatnej w rozlicznych rytuałach. Tylko że coś ewidentnie idzie tutaj nie tak. Krew z fachowo podciętego gardła tryska sobie gdzieś hen, na stół, omijając szerokim łukiem elegancką, czarną miseczkę. Dla prawdziwego satanisty taka sytuacja to dramat – fiolki będą puste, za to po łokcie trzeba się będzie urobić przy usuwaniu krwi ze ścian, mebli i obrusa. A przecież na ogół wszystko musi lśnić nieskazitelną czernią i – w przypadku drobnych aplikacji i bibelotów – srebrem. Żeby było bardziej głupio, sytuacja ma miejsce w tzw. Amityville Academy, prywatnej uczelni kształcącej wiedźmy, znaczyłoby to więc, że kadra nauczycielska nie jest tam najwyższych lotów, a czarne kury i czarne koty mają tam spokojne życie. Co ciekawe, dziewczyna trzymająca miseczkę twardo nie podsuwa jej bliżej gardła ofiary, co powoduje u widza konfuzję – bo wbrew pozorom film nie jest żadną komedią i scena tego typu jest po prostu najzwyklejszą fuszerką, której nikomu nie chciało się poprawiać. W końcu produkcja była tania, to i pewnie widzowie nie będą mieli wysokich wymagań. Szkoda, że nikt twórcom nie wytłumaczył, że w tym biznesie tak to nie działa. Film, o którym mowa, to nakręcony w 2020 roku brytyjski horror „Witches of Amityville Academy” (czyli na nasze „Wiedźmy z Akademii Amityville”), tysięczny odprysk serii Amityville, liczącej już powyżej 30 tytułów, niemający jednak absolutnie nic wspólnego z demonicznym domem rodziny DeFeo. Bohaterką historii jest dziewczyna, która trafia do malutkiej, prywatnej szkoły w lesie, dość szybko przekonując się, że dyrektorka bardziej niż jej edukacją jest zainteresowana jej gardłem, a raczej zawartością żył. Bo chce przywołać pewnego demona. Bohaterka – posiadająca specyficzne znamię i niewybudzoną moc, o czym nie miała dotąd pojęcia – na widok mordowanej uczennicy (tej na zdjęciu) nabiera nieprzepartej ochoty do zachowania integralności składników własnego ciała. Uwalnia się więc i ucieka, znajdując schronienie u trzech dobrych wiedźm, gdzie zaczyna pobierać nauki wiedźmowania. Tutaj niestety twórcy uznali, że kociołek melasy to to, czego sympatycy kina grozy najbardziej łakną, i historia niespodziewanie chlupie w ocean słodyczy i umownego dzióbkowania. Trzy wiedźmy oczywiście są seksowne i zadbane mimo dojrzałego (lekko przejrzałego?) wieku, dobroć bije od nich na kilometr (są dobre do szpiku tego, co jest szpikiem szpiku), nigdy nie rzucają ciężkim słowem, nigdy nie działają pochopnie, do innych zwracają się grzecznie, i to łagodnym głosem o ciepłej tonacji. Widz w tym czasie robi się blady, ale nie ze strachu. Naturalnie do dobrych wiedźm zgłaszają się te złe, próbując wyszarpać zbiegłą dziewczynę. A ponieważ – jak już ustaliliśmy przed chwilą – historia tchnie słodyczą, rozwiązanie intrygi nie będzie raczej dla nikogo zaskoczeniem. Co, niestety, spycha ładnie rozpoczęty film w otchłań miałkich, sztampowych historyjek dla niepsocących dzieci. A szkoda. ![]() 11 lipca 2022 |
Twórcy filmów pornograficznych też od czasu do czasu próbują nakręcić coś z gatunku science fiction, ale mają o tyle trudniej, że w ich przypadku słowo „budżet” jest Złotym Graalem zza siedmiu mórz. Innymi słowy – nikt w branży już nie pamięta, co to za zwierzę.
więcej »Tak to już jest, że przy braku funduszy trzeba łatać filmową produkcję czym się da. Niekiedy jednak to „czym się da” zaczyna zakrawać na absurd…
więcej »Oto co zrecenzowaliśmy w pierwszej połowie wakacji.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Władek, dorzuć jakiś futurystyczny gadżet!
— Jarosław Loretz
Nie masz na charakteryzatora? Spokojnie, jest jeszcze kiełbasa od cioci Bożenki
— Jarosław Loretz
Jeśli tylko masz kubełek czerwonej farby…
— Jarosław Loretz
Oszczędność nade wszystko
— Jarosław Loretz
Wymiona pragnień
— Jarosław Loretz
Sporty letnie
— Jarosław Loretz
W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VII: Bolid pożądania
— Jarosław Loretz
W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VI: Basenowy wąpierz
— Jarosław Loretz
W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą V: Świder
— Jarosław Loretz
W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą IV: Rybek
— Jarosław Loretz
W Indiach też straszy
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (4/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (3/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (2/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (1/4)
— Jarosław Loretz
Jak dobrze nam mutantem być
— Jarosław Loretz
Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz