Z filmu wyjęte: Indianie też nie mieli się czego wstydzićChciałoby się rzec: szkielet jak szkielet, ale pewne detale anatomii nie pozwalają się pominąć milczeniem…
Jarosław LoretzZ filmu wyjęte: Indianie też nie mieli się czego wstydzićChciałoby się rzec: szkielet jak szkielet, ale pewne detale anatomii nie pozwalają się pominąć milczeniem… Przedstawiciele niektórych nacji zwyczajowo są uważani za posiadaczy największych męskich urządzeń rozrodczych, choć tu i ówdzie dowodzi się, że to klasyczny stereotyp, z prawdą nie mający znowuż wiele wspólnego. Z dzisiejszego kadru możemy się jednak dowiedzieć, że w dawnych wiekach prym najwyraźniej wiedli w dziedzinie wyposażenia krocza… Indianie z Ameryki Północnej. Ba! Sądząc po załączonej ilustracji należy uznać, że nie dość, iż mieli w męskim szczególe anatomicznym najprawdziwszą kość (ach, te memy z rentgenem pokazujący złamaną tęże kość) – mieli tych kości od razu PIĘĆ! Żarty żartami – w końcu sportretowany szkielet w ogóle jest osobliwy anatomicznie, żeby wspomnieć choćby o czymś w rodzaju poroża z kościstych macek – ale mimo głowienia się nad możliwymi źródłami inspiracji speca od efektów nadal nie rozumiem, co miał symbolizować pęk kości w kroczu. Czy nawet nie tyle symbolizować, co czego pozostałością rzekomo miał być. Oczywiście ani ten fragment nie ma żadnego znaczenia w filmie, ani sam film nie jest wart głębszego roztrząsania zawartych w nim scen, aczkolwiek muszę przyznać, że obrazek potrafi przez chwilę prześladować widza. Głównie męskiego, co chyba jest zrozumiałe… Sam kadr pochodzi z nakręconej w 2007 roku marnoty pod tytułem „Bone Eater”, czyli „Zjadacz kości”. A ponieważ pochyliłem się nad nią ostatnio, zamiast powtórnie rozwodzić się nad cieniutką fabułą najlepiej będzie, jak po prostu odeślę do świeżej recenzji. ![]() 29 maja 2023 |
Hans Kloss czy Max Otto von Stirlitz – który z nich narodził się wcześniej? Ten pierwszy zadebiutował w spektaklu teatralnym w styczniu 1965 roku, temu drugiemu Julian Siemionow przydał niemiecką tożsamość dopiero w wydanej dwa lata później powieści „Major Wicher”. Na słynne „Siedemnaście mgnień wiosny” trzeba było czekać jeszcze rok. A na dwuczęściowe przedstawienie polskiego Teatru Sensacji „Stirlitz” autorstwa Andrzeja Zakrzewskiego – kolejne cztery.
więcej »Myśleliście, że blaszana kosmiczna furgonetka albo UFO z ogrodowego parasola to szczyt dziadostwa budżetowego? Ha! Poznajcie statek na budżecie zerowym. Serio, nic nie kosztował.
więcej »W latach 80. XX wieku Wiaczesław Browkin wyspecjalizował się w przedstawieniach telewizyjnych, które prezentowane były najczęściej w ramach „Teatru Politycznego”. Czy to oznacza, że tym samym definitywnie odszedł od postaci komisarza Maigreta? Niekoniecznie. Znalazł bowiem taką powieść Georges’a Simenona, która pozwoliła mu połączyć oba wątki – kryminalny i polityczny. Tak powstał, mający premierę w czerwcu 1987 roku, spektakl „Maigret u ministra”.
więcej »Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Interpol muzealny
— Jarosław Loretz
Gdy w domu brakło kombinerek
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Interpol muzealny
— Jarosław Loretz
Gdy w domu brakło kombinerek
— Jarosław Loretz
Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz
Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz
Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz
Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz
Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz
Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz
Książki, wszędzie książki, rzekł wół do wieśniaka
— Jarosław Loretz
I robotom bywa smutno
— Jarosław Loretz
Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2022 (4/4)
— Jarosław Loretz