Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Zgryźliwi prorocy: Edycja 7, wakacje 2006

Esensja.pl
Esensja.pl
Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski
Urozmaicając nasz znany i lubiany serwis „Zgryźliwi tetrycy”, przewidujemy przyszłość – najodważniejsi tetrycy typują jakie oceny wystawią zbliżającym się premierom i uzasadniają, czego się po ocenianych na wyrost filmach spodziewają. W siódmej edycji "Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka", "Superman: Powrót", "Palimpsest", "Miami Vice", "Moja super eksdziewczyna" i "Dom nad jeziorem".

Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Zgryźliwi prorocy: Edycja 7, wakacje 2006

Urozmaicając nasz znany i lubiany serwis „Zgryźliwi tetrycy”, przewidujemy przyszłość – najodważniejsi tetrycy typują jakie oceny wystawią zbliżającym się premierom i uzasadniają, czego się po ocenianych na wyrost filmach spodziewają. W siódmej edycji "Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka", "Superman: Powrót", "Palimpsest", "Miami Vice", "Moja super eksdziewczyna" i "Dom nad jeziorem".
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka
Piotr Dobry (8)
Na IMDB widzowie tworzą analogie do „Imperium kontratakuje”. Że większa miodność, powalające efekty, Sparrow charyzmatyczny jak Han Solo, Elizabeth Swann charakterna niczym Leia, a Davy Jones to najlepszy czarny charakter od czasów Vadera. Podobają mi się te zależności i jakoś bardziej wierzę takim entuzjastycznym opiniom filmowych zajarańców, niż stosunkowo słabym recenzjom zaoceanicznych krytyków. Rekord otwarcia wszech czasów też działa na wyobraźnię, tym bardziej że po pierwszym weekendzie ludzie wciąż walą do kin, pomagając „Piratom 2” bić kolejne rekordy, więc to nie może być tylko kwestia megasprawnego marketingu. W dużej mierze jest, na pewno, ale marketing to jedno, a DEPP – drugie.
Bartosz Sztybor (9)
Za pierwszym razem „Piraci z Karaibów” zrobili na mnie niewielkie wrażenie. Później obejrzałem ich drugi raz, trzeci i niedawno czwarty. Zakochałem się. Odżyły wspomnienia z dzieciństwa. Gore Verbinski nakarmił tęsknotę za Burtem Lancasterem i „Karmazynowym piratem” (szczególnie w scenie ze skradaniem się pod łódką). Zwiastuny pokazują, że „Skrzynia umarlaka” będzie piekielnie efektowna, a muszę przyznać, że właśnie „jedynka” wizualnie mnie nie olśniła. Verbinski postanowił też rozszerzyć mit piratów. Kościotrupy z „Klątwy Czarnej Perły” wpisywały się jeszcze w legendy o morskich rozbójnikach (wizerunek na czarnej fladze musiał się przecież skądś wziąć) Natomiast cała rzesza potworów morskich i dziwnie wyglądających stworzeń ze „Skrzyni umarlaka”, to ciekawa fantazja i dopisywanie własnego rozdziału do mitu o bocianich gniazdach, haków zamiast dłoni i romantycznych awanturnikach przełamujących fale na pięknych karawelach.
Konrad Wągrowski (7)
Sequel not equal? Podejrzewam, że niestety tak, ale i tak mamy tu naprawdę wysoki poziom, z którego można odrobinę spaść. Bowiem „Piraci z Karaibów” naprawdę odświeżyli formułę kina przygodowego, a rola Deppa – gdyby istniała taka nagroda – powinna zostać uznana za najlepszą kreację w filmach czysto rozrywkowych. Boje się, że w drugiej części więcej będzie efektów, a mniej spójnej fabuły, ale i tak zabawa powinna być przednia.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Superman: Powrót
Piotr Dobry (5)
No nie wiem, trailery mnie nie przekonują, mimo kilku mistrzowskich, typowych dla Singera ujęć. Ani Routh, ani Bosworth, ani nawet Spacey nie robią na mnie najmniejszego wrażenia i mam przeczucie, że najbardziej spodoba mi się tu Frank Langella i wyciągnięty z archiwów Brando. Poza tym, cóż, nie chce mi się wymyślać na poczekaniu jakichś naciąganych powodów przeciw – po prostu nigdy nie lubiłem tego lalusia w pedalskim trykociku i tyle.
Bartosz Sztybor (7)
Clark „Superman” Kent był dla mnie zawsze lalusiem i pierdołą. Nigdy nie darzyłem go sympatią i do filmów z Christopherem Reeve podchodziłem z ogromnym dystansem. Zawsze okazywało się, że po musiałem rozpoczynać sesję samobiczowania, bo adaptacje – szczególnie dwie pierwsze – były bardzo miłymi niespodziankami. Nie mam wielkich oczekiwań, a jedynie wierzę w Bryana Singera. Zobaczymy czy jest ekspertem od komiksów, tylko z „X-Menami” mu się udało.
Konrad Wągrowski (6)
Z Supermanem, jako bohaterem filmowym i komiksowym mam dwa problemy. Po pierwsze jest idiotycznie ubrany – któż zakłada majtki na dresik? Po drugie – jest właściwie wszechmocny, a to już bywa nudne. Na razie nie widziałem nic, co by dało mi pewność, że będzie to Powrót na miarę batmanowskiego Początku, ale zobaczymy.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Palimpsest
Piotr Dobry (7)
Już w zaskakująco dobrze zmontowanym zwiastunie wyczucia się napięcie i intrygę, jakich w krajowych produkcjach nigdy pod dostatkiem. Czyżby pierwszy w dziejach porządny polski thriller? Niewolski pokazał w „Symetrii”, że ma cenny i rzadko u nas spotykany talent samouka, i oby tylko nie przedobrzył w filozofowaniu, bo do tego też ma niestety tendencje. Co jeszcze... Aha – plakat jest zajebisty!
Bartosz Sztybor (6)
Niewolski na pewno ma wizję swojej kariery i skrupulatnie planuje kolejne filmy. Człowiek ma pasję, umiejętności i tylko szkoda, że we wszystkich wywiadach wychodzi na buca i debila. Ważne, że filmy robi dobre i prawdopodobnie taki też będzie „Palimpsest”. Dobry pomysł z wpływem stanu psychicznego policjanta na prowadzenie przez niego sprawy, ładne zwiastunowe zdjęcia i fajny tyłeczek Cieleckiej (mam nadzieję) na plakacie. Zapowiada się polskie połączenie „Siedem” i „Nagiego instynktu”. Oby Niewolski bardziej chciał naśladować Finchera, niż Verhoevena.
Konrad Wągrowski (6)
Niewolski w „Symetrii” mnie do końca nie przekonał. Umiał stworzyć nastrój, pokazać realia (znane zresztą z autopsji), umiał pokierować aktorami, ale nie potrafił stworzyć przekonujących postaci, ani w pełni udanej historii. Przyznam jednak, że zapowiedź „Palimpset” wygląda niezwykle intrygująco (jak na polskie kino) i jestem ciekaw co z tego wyniknie. Jakiejś katastrofy być nie powinno.
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Miami Vice
Piotr Dobry (8)
Tego nie wolno spieprzyć. I producent oryginału Michael Mann – przy okazji wybitny reżyser – na bank nie spieprzy. Ma w końcu charyzmatycznych Farrella i Foxxa, którzy powinni się jeszcze mniej pieprzyć z bedgajami, za to bardziej pieprzyć z laskami, niż Don Johnson i Philip Michael Thomas. Tylko dlaczego trailer wygląda jak „Bad Boys” na poważnie? Czyżby jednak nie ten klimat, nie ten dystans? Wszystkie znaki na niebie wskazują, że tak, i właśnie dlatego sądzę, że nie. Mann zaskoczy po raz wtóry.
Bartosz Sztybor (7)
Ufam, że Michael Mann nie zapomniał klimatu „Miami Vice”, za który w ogromnym stopniu odpowiadał. Cieszę się bardzo, że wybrał Foxxa i Farrella, bo darzę ich dużą sympatią. Cieszę się też, że zdjęcia dla Manna robi znowu Dion Beebe, bo w „Zakładniku” poradził sobie doskonale. W ogóle cieszę się, że „Miami Vice” zapowiada się tak, jak się zapowiada, bo serial był jednym z uzależnień mojego dzieciństwa i żywię do niego najszczerszy sentyment.
Konrad Wągrowski (8)
Choć raz muszę w pełni zgodzić się z Piotrkiem – Michael Mann wielki jest, należy na pewno do pierwszej piątki najlepszych współczesnych reżyserów, a „Gorączka” i „Informator” to rzeczy bez wątpienia wybitne. No to jak mógłby schrzanić „Miami Vice”? Choc przyznam, że nie mam pojęcia, w którą stronę pójdzie i jestem tego bardzo ciekaw.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Moja super eksdziewczyna
Piotr Dobry (6)
Komedia romantyczna połączona z filmem superbohaterskim. Sześćdziesięciolatek Reitman wciąż jest w formie (patrz: niedoceniona „Ewolucja”), Uma Thurman z wiekiem nabrała seksapilu (patrz: niedocenione „Serce nie sługa”). To będzie sympatyczne kino rozrywkowe.
Bartosz Sztybor (6)
Pomysł cacy, ale jestem prawie pewny, że okaże się niewykorzystany. Wszystko przez dziwny zwiastun, który zamiast reklamować, raczej streszcza cały film. Zejście, rozejście, ponowne zejście. Może być tutaj coś jeszcze? Jeśli tak, to super. Jeśli nie, to chyba tylko będę czekał do sceny z rekinem, bo na dużym ekranie musi wyglądać wspaniale.
Konrad Wągrowski (3)
Jakoś to brzmi dla mnie jak kolejna komediowa porażka, jakich dziesiątki mieliśmy w ostatnich latach. Stwierdzam to ze smutkiem, bo lubię Umę Thurman.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dom nad jeziorem
Piotr Dobry (7)
To będzie ładny melodramat w duchu realizmu magicznego. Alejandro Agresti robi filmy bardzo nastrojowe, piękne wizualnie. Że Bullock i Reeves pasują do siebie, wiemy od czasów „Speeda”, a tutaj niepotrzebne będą żadne nadzwyczajne umiejętności aktorskie, wystarczy chemia. Pozytywne nastawienie gasi mi tylko nieco osoba scenarzysty Davida Auburna, autora pretensjonalnego „Dowodu”, który w dialogach i budowie postaci może nam kolejny raz zafundować nie film, a teatr. No, ale na szczęście Agresti nie jest Johnem Maddenem.
Bartosz Sztybor (7)
W „Speedzie” była między nimi chemia, więc tutaj nie powinno być z tym problemu. Do tego świetnie zapowiadająca się fabuła i świadomość, że azjatycki pierwowzór uznano za film nowatorski i odkrywczy. Albo tak historia zostanie schrzaniona już po kilkunastu minutach, albo będzie zaskakiwała do samego końca. Coś mi mówi, że jednak to drugie.
koniec
18 lipca 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie przegap: Maj 2023
Esensja

31 V 2023

Powoli zbliżają się wakacje – co ciekawego warto spakować do waszych pleckaów i walizek?

więcej »

Woke Jigsaw, czyli jak „Piła” zmieniła oblicze gatunku
Zuzanna Drzewińska-Wittner

31 V 2023

Jako że niezmiennie obserwuję z zainteresowaniem wszystko, co dzieje się w świecie kultury, a zwłaszcza filmu, nie mogłam nie zauważyć postępującego trendu, który polega na oskarżaniu filmów i seriali o to, że są coraz bardziej woke (tzn. świadome nierówności społecznych i nakierowane na próby ich niwelowania poprzez odpowiedni przekaz kulturowy).

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Zbrodnia i kara na afrykańskim niebie
Sebastian Chosiński

30 V 2023

Joe Alex to legenda polskiego kryminału, choć akurat akcja wydawanych pod tym pseudonimem powieści Macieja Słomczyńskiego nie rozgrywa się nad Wisłą. Nie stało to jednak wcale na przeszkodzie w przenoszeniu ich na scenę Teatru Sensacji, w czym przodował głównie Józef Słotwiński. To on był autorem dwóch wersji „Samolotu do Londynu” – spektaklu, który w wersji książkowej nosił tytuł „Piekło jest we mnie”.

więcej »

Polecamy

Indianie też nie mieli się czego wstydzić

Z filmu wyjęte:

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Edycja 6, maj 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 5, kwiecień 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 4, marzec 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 3, luty 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 2, styczeń 2006
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Edycja 1, grudzień 2005
— Piotr Dobry, Bartosz Sztybor, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Freddie i jego koty
— Sebastian Chosiński

Killer Queen
— Piotr Nyga

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Powszedniość końca świata
— Jarosław Robak

Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady

O mutancie, który skakał przez czas
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2014 (1)
— Miłosz Cybowski, Konrad Wągrowski

Gdyby Tarantino pracował u Disneya
— Agnieszka Szady

Wrogowie publiczni: Profesjonalizm i pasja
— Dominik Herman

Wrogowie publiczni: Ze śmiercią mu do twarzy
— Tomasz Rachwald

Tegoż autora

Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.