WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Warszawska Fundacja Filmowa |
Cykl | Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy |
Miejsce | Warszawa |
Od | 6 października 2006 |
Do | 15 października 2006 |
WWW | Strona |
WMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięciaKonrad Wągrowski Czterdziestoletnia kobieta rywalizuje z dwunastoletnią dziewczyną o względy trzydziestoletniego mężczyzny. Czy to już nie jest wystarczająca zachęta do seansu kinowego? Nawet jeśli film jest niemiecki i bez wątpliwości należy do kina artystycznego?
Konrad WągrowskiWMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięciaCzterdziestoletnia kobieta rywalizuje z dwunastoletnią dziewczyną o względy trzydziestoletniego mężczyzny. Czy to już nie jest wystarczająca zachęta do seansu kinowego? Nawet jeśli film jest niemiecki i bez wątpliwości należy do kina artystycznego? ‹22 Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›![]()
Rzadko kto myśli przed festiwalem o pewnej bardzo irytującej festiwalowej uciążliwości. Gdy jednak kupuje się dwadzieścia kilka biletów, trzeba będzie tyle właśnie razy zmierzyć się z dokładnie tym samym zestawem reklam patronów festiwalu. Uwierzcie mi, najtwardsi wysiadają po kilkunastu razach. W tym roku musiałem być wyjątkowo mało wytrzymały, bo miałem dosyć reklam już drugiego dnia seansów. Blok reklamowy otwiera spot Filmwebu. Miał być błyskotliwy i śmieszny. Ma jednak dwa problemy – jest stanowczo przydługi i, wbrew oczekiwaniom twórców, zupełnie, wręcz przerażająco nieśmieszny. Chyba że kogoś bawi wykopywanie szkieletu Chaplina z grobu. Potem Polsat. Genialny pomysł tej stacji na reklamę to pokazanie publiczności festiwalowej Vina Diesela w „xXx” jako zachęty do oglądania telewizji pana Solorza. Szkoda, że nie wpadli na pomysł zaprezentowania nowych nabytków – Niny Terentiew i Agaty Młynarskiej. Efekt reklamowy zapewne ten sam, ale o ile byłoby zabawniej. Podobnie kompletnie nietrafiona jest reklama Empiku (wykonana wyjątkowo tanim kosztem), która pyta, czy wiemy czego się spodziewać po filmie, który zaraz obejrzymy. A jeśli nie wiemy, to może powinniśmy przeczytać recenzję z pisma nabytego właśnie w Empiku. Dowcip polega na tym, że, po pierwsze, większość widzów festiwalowych właśnie lubi chodzić na filmy, o których nie wie czego się spodziewać (w tym ja – nienawidzę czytania recenzji przed seansem), po drugie – kino festiwalowe ma to do siebie, że recenzje raczej trudno u nas znaleźć, bo po prostu nie są to filmy z szerokiej dystrybucji. Czy Polsat i Empik aby wiedzieli do kogo kierują swe reklamy? Dalej Najgłupszy Slogan Reklamowy Roku: „Słyszałeś o IQ? To szukaj BENQ!”. Nie wiem ile dostał za to copywriter, ale – uwierzcie mi – zdecydowanie za dużo. Wreszcie Orange, jak wszystkie reklamy Orange’a nudny i mdły do wyrzygania. Na plus wyróżnia się jedynie reklama Lotu – inna sprawa, że ilu studentów z widowni na co dzień lata Biznes Klasą? No dobra, może za parę lat będą. I co – wtedy będą pamiętali reklamę festiwalową? Na koniec w kosmos startuje Pałac Kultury, taka niby reklama samego FilmFestu. Fajnie – ale czemu na widowni w tym filmiku siedzą ludzie dwa razy starsi od rzeczywistej widowni festiwalu? Czyżby sami organizatorzy nie wiedzieli, kto przychodzi na ich filmy? Z tego wszystkiego najśmieszniejsze są dwukrotnie powtarzane słowa „czytał Lucjan Szołajski”. Debbie Isitt |
EKSTRAKT: | 40% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Confetti |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 20 października 2006 |
Reżyseria | Debbie Isitt |
Zdjęcia | Dewald Aukema |
Scenariusz | Debbie Isitt |
Obsada | Martin Freeman, Jessica Stevenson, Olivia Colman |
Muzyka | Paul Englishby |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | Wielka Brytania |
Czas trwania | 100 min |
WWW | Strona |
Gatunek | komedia |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Lato '04 |
Tytuł oryginalny | Sommer '04 |
Reżyseria | Stefan Krohmer |
Zdjęcia | Patrick Orth |
Scenariusz | Daniel Nocke |
Obsada | Martina Gedeck, Robert Seeliger, Svea Lohde |
Muzyka | Ellen McIlwaine |
Rok produkcji | 2006 |
Kraj produkcji | Niemcy |
Czas trwania | 97 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W poprzednim odcinku przedstawiłem odwróconą do góry nogami głowę. No to teraz coś z innej – choć w sumie podobnej – beczki…
więcej »W ostatnich latach nasila się przeświadczenie, że w kinie grozy było już wszystko. Niektórzy twórcy wyłażą więc ze skóry, żeby pokazać, iż jest to opinia pozbawiona podstaw. Efekty tego są niekiedy dyskusyjne.
więcej »Niekiedy już na pierwszy rzut oka widać, z jakim gatunkiem filmowym ma się do czynienia.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień szósty. Córka premiera fajnie się ubiera
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachód
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachód
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
Do księgarni marsz: Maj 2022
— Miłosz Cybowski, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Joanna Słupek, Konrad Wągrowski
Wiekopomne dzieło króla Długouchych
— Konrad Wągrowski
Rzadka koniunkcja planet
— Konrad Wągrowski
Stulecie Stanisława Lema: Przeciętniak w swym zawodzie
— Agnieszka Hałas, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski
Santorini, wyspa ognia
— Konrad Wągrowski
Stulecie Stanisława Lema: Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany!
— Miłosz Cybowski, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski
Podwodne wykopywanie przybysza z kosmosu
— Konrad Wągrowski
Rozbitkowie ze strumienia nadprzestrzeni
— Konrad Wągrowski
Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Koniec wojny, koniec serii
— Konrad Wągrowski
Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Ciotka chce czerwony haczyk
— Konrad Wągrowski