WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Warszawska Fundacja Filmowa |
Cykl | Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy |
Miejsce | Warszawa |
Od | 6 października 2006 |
Do | 15 października 2006 |
WWW | Strona |
WMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachódKonrad Wągrowski Kino z Japonii w oficjalnej dystrybucji Polsce od dawna ogranicza się do horrorów, sporadycznych Godzilli i filmów Takeshiego Kitano. Festiwal więc bywa jedyna okazją do zapoznania się z dziełami tej kinematografii wykraczającymi poza te kategorie. Czy można więc się dziwić, że kupiłem bilety na ¾ z prezentowanych japońskich filmów? Dziś dwa.
Konrad WągrowskiWMFF, dzień piąty. Słów parę o kulturowych różnicach wschód-zachódKino z Japonii w oficjalnej dystrybucji Polsce od dawna ogranicza się do horrorów, sporadycznych Godzilli i filmów Takeshiego Kitano. Festiwal więc bywa jedyna okazją do zapoznania się z dziełami tej kinematografii wykraczającymi poza te kategorie. Czy można więc się dziwić, że kupiłem bilety na ¾ z prezentowanych japońskich filmów? Dziś dwa. ‹22 Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy›![]()
Śmieszna sprawa z tą japońska kinematografią. W gruncie rzeczy wszyscy ją od lat znają i cenią, ale jak przychodzi do nazwisk, to wymieniają Kurosawę, ewentualnie Kobayashiego i Oshimę. Podobno przezywamy zalew azjatyckiego horroru, ale jak się sprawdzi polski box office, to w gruncie rzeczy ludzie chodzą jedynie na amerykańskie remake’i. Przegrywa nawet animowany, skierowany do młodego widza – a przecież to się zawsze sprawdzało – Miyazaki (nawet Oscar dla „Spirited Away” tego nie zmienił). I tak właściwie zbyt dokładnie nie wiadomo co się obecnie dzieje w japońskiej kinematografii – przecież w żadnej formie nie dotarł do nas nawet nominowany do Oscara „Twilight Samurai”. Czemu? Różnice kulturowe? Tak. Problemy z odróżnianiem twarzy aktorów? Zapewne też. Ale różnice kulturowe można przezwyciężać, a twarzy się uczyć. Co dziś niniejszym znów czyniłem. Hiroyuki Tanaka |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Shisso |
Reżyseria | Hiroyuki Tanaka |
Zdjęcia | Masao Nakabori |
Scenariusz | Hiroyuki Tanaka |
Obsada | Yuya Tegoshi, Hanae Kan, Miki Nakatani, Ren Osugi |
Rok produkcji | 2005 |
Kraj produkcji | Japonia |
Czas trwania | 124 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Samuraj, którego kochałam |
Tytuł oryginalny | Semishigure |
Reżyseria | Mitsuo Kurotsuchi |
Scenariusz | Mitsuo Kurotsuchi |
Obsada | Somegoro Ichikawa, Yoshino Kimura, Koji Imada |
Muzyka | Tarô Iwashiro |
Rok produkcji | 2005 |
Kraj produkcji | Japonia |
Czas trwania | 131 min |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W poprzednim odcinku przedstawiłem odwróconą do góry nogami głowę. No to teraz coś z innej – choć w sumie podobnej – beczki…
więcej »W ostatnich latach nasila się przeświadczenie, że w kinie grozy było już wszystko. Niektórzy twórcy wyłażą więc ze skóry, żeby pokazać, iż jest to opinia pozbawiona podstaw. Efekty tego są niekiedy dyskusyjne.
więcej »Niekiedy już na pierwszy rzut oka widać, z jakim gatunkiem filmowym ma się do czynienia.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień szósty. Córka premiera fajnie się ubiera
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięcia
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziesiąty. Im gorsza władza, tym lepszy dowcip obywateli.
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień dziewiąty. Najbardziej idiotyczny film roku.
— Konrad Wągrowski
WMFF, Dzień ósmy. Permanentna inwigilacja
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień siódmy. Szalone sny
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień czwarty. Atmosfera gęsta od erotycznego napięcia
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień trzeci. Raj konsumenta i american nightmare
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień drugi. Dłużyzny!
— Konrad Wągrowski
WMFF, dzień pierwszy. Majowie kontra Kazachowie
— Konrad Wągrowski
Do księgarni marsz: Maj 2022
— Miłosz Cybowski, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Joanna Słupek, Konrad Wągrowski
Wiekopomne dzieło króla Długouchych
— Konrad Wągrowski
Rzadka koniunkcja planet
— Konrad Wągrowski
Stulecie Stanisława Lema: Przeciętniak w swym zawodzie
— Agnieszka Hałas, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski
Santorini, wyspa ognia
— Konrad Wągrowski
Stulecie Stanisława Lema: Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany!
— Miłosz Cybowski, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski
Podwodne wykopywanie przybysza z kosmosu
— Konrad Wągrowski
Rozbitkowie ze strumienia nadprzestrzeni
— Konrad Wągrowski
Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Koniec wojny, koniec serii
— Konrad Wągrowski
Dziesięciu z Wielkiej Ziemi: Ciotka chce czerwony haczyk
— Konrad Wągrowski