Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 czerwca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXVII

Konkursy

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Walentynki 2009: Najdziwniejsze filmowe pary

Esensja.pl
Esensja.pl
Piękna i Bestia. Anna i król. Marysia i Napoleon. Filmowych par było mnóstwo – niektóre naprawdę dziwne, jak komputer zakochany w dziewczynie. Z okazji Walentynek omówiliśmy dla Was kilka co bardziej niezwykłych.

Jakub Gałka, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Walentynki 2009: Najdziwniejsze filmowe pary

Piękna i Bestia. Anna i król. Marysia i Napoleon. Filmowych par było mnóstwo – niektóre naprawdę dziwne, jak komputer zakochany w dziewczynie. Z okazji Walentynek omówiliśmy dla Was kilka co bardziej niezwykłych.
1. Kobieta i pszczoła („Film o pszczołach”)
Zaczęło się od tego, że ona uratowała mu życie: odpędziwszy brutala ze zwiniętą gazetą, przykryła szklanką i delikatnie wyniosła za okno. On chciał jej podziękować, była chwila paniki („Ty mówisz??!!”), a potem nić wzajemnego porozumienia. Przywiązania. Fascynacji. Wspólne rozmowy, wspólne śmiechy… Co prawda piknik w parku okazał się snem Barry’ego, ale czekało ich jeszcze wiele wspólnie spędzonych chwil.
2. Mężczyzna i owca („Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o seksie…”)
„Ech, gdybyś ty jeszcze gotować umiała” – powiedział bodajże pewien góral do swojej owcy. Właściwie więc to my, Polacy, powinniśmy rościć sobie prawa do bycia prekursorami związków męsko-owczych – niestety, dzięki Woody’emu Allenowi i „Wszystkiemu, co chcielibyście wiedzieć o seksie, ale baliście się zapytać” w świat poszło, że w tej dziedzinie przoduje Armenia. Zawsze nas wykołują…
Historia opisana w tym filmie to typowy trójkąt miłosny. Starszy Ormianin przyprowadza do nowojorskiego lekarza swą ukochaną owcę. Osobisty urok wełnistej panny urzeka lekarza, który – nie zważając na lekarską etykę – uwodzi swą pacjentkę i odbija ją Ormianinowi. Niestety, historia miłosna nie skończy się happy endem…
3. Królik i dziewczyna („Kto wrobił królika Rogera”)
Żoną królika Rogera jest animowana seksbomba Jessica. Co on w niej widzi, jest chyba oczywiste – Jessica dysponuje atrybutami, które muszą robić wrażenie na każdym mężczyźnie, nawet jeśli jest królikiem. A co ona w nim widzi? Cóż, sama przyznaje – Roger zawsze potrafi ją rozśmieszyć. Panowie! Jeśli los nie dał wam muskułów Schwarzeneggera, torsu Erica Bany czy urody Brada Pitta, zawsze pozostaje rozwijanie poczucia humoru. Podobno to działa!
I nie załamujcie się od razu, gdy nakryjecie swoją lubą grającą w koci-łapci z innym mężczyzną…


4. Smoczyca i osioł („Shrek”)
Jak to często bywa w filmowych romansach, zaczęło się od wzajemnego antagonizmu. Ba, od próby zabójstwa – oto rozwścieczony smok pilnujący zaklętej księżniczki ściga bohaterów po zamku, tłukący na prawo i lewo ogon roztrzaskuje kamienne kolumny, strugi ognia raz po raz przypalają zielony zadek Shreka… A potem nagle okazuje się, że straszliwy łuskowaty strażnik ma długie rzęsy, karminowe usta i wyraźną słabość do długouchego przedstawiciela nieparzystokopytnych. On jest na początku niechętny, ale głębokie spojrzenia w oczy zaczynają łamać lody… A później miłość i rodzinne szczęście z gromadką uroczych smosiołków.
5. Wampir i człowiek („Buffy – postrach wampirów”)
Buffy gromi wampiry. To znaczy nie na co dzień, głównie po szkole i nocami, ale jednak – zaostrzony kołek plus kilka kopniaków i krwiopijcy nie mają szans. Co więc, gdy trafi się wampir o fizjonomii przystojnego Davida Boreanaza? Nie krwawa jatka tylko lubow’ od pierwszego wejrzenia, bo Buffy nie wie, że Angel jest wampirem. Jak się już dowie, to też nic złego się nie dzieje, bo jej kochanek, choć nieumarły, duszę ma ludzką i generalnie do rany przyłóż. Gorzej się dzieje, gdy ta piękna (choć trudna) platoniczna miłość zostanie w końcu skonsumowana – o, dopiero wtedy zaczyna się galimatias…
6. Młodzieniec i martwa kobieta („Gnijąca panna młoda”)
Jak to czasem bywa, złączył ich przypadek: niefortunny gest, słowo wypowiedziane w złym momencie… I oto sucha gałązka w lesie okazuje się dłonią dawno zmarłej dziewczyny, która zrobi wszystko, żeby zatrzymać ukochanego przy sobie. Sęk w tym, że on ma narzeczoną wśród żywych.
Gnijąca panna młoda, choć naprawdę gnijąca, ma w sobie wiele uroku. Cóż z tego, że ślubna suknia w strzępach, z oka wyłazi robaczek (w dodatku gadatliwy i pyskaty), a sina skóra tu i ówdzie odsłania kości. Od pierwszego spojrzenia widać, że to energiczna dziewczyna z wielkim sercem. Sercem, które w finale każe jej odejść, poświęcając własne szczęście dla szczęścia ukochanej osoby.
7. Kobieta i wielka małpa („King Kong”)
Ona blondynka, on brunet, ona gadatliwa i krzykliwa, on raczej milkliwy mruk, ona stosunkowo niska, on ponad miarę wysoki, ona eksponująca połyskliwą biel nagiej skóry, on owłosiony jak małpa… Powiedzmy sobie szczerze: ta platoniczna miłość nie ma szans na przetrwanie (skonsumowanie, swoją drogą, również nie wchodzi w grę) – i rzeczywiście, kończy się tragicznie, choć z powodów nieco innych niż wzajemne niedopasowanie. Za to za każdym razem – czy opowiada się tę historię na taśmie czarno-białej sprzed 70 lat, czy przy użyciu najnowszych efektów komputerowych ostatnio – przejście od miłości jednostronnej do wzajemnej wzrusza, a tragiczny finał wyciska łzy z oczu. Wbrew pozorom to bardziej Romeo i Julia niż Piękna i Bestia.
8. Kot i skunksica („Skok przez płot”)
To miał być wyrachowany podryw na zimno. On dysponował pewnym artefaktem (obróżka otwierająca kocią klapkę w drzwiach wejściowych), ona i jej przyjaciele potrzebowali wedrzeć się do willi. Ona, z zaniedbanej samiczki z nieuczesaną grzywką spadającą na oczy, została w try miga zrobiona na bóstwo, a raczej na urodziwą czarną kotkę (paski na grzbiecie łatwo zamalować), i mimo kompleksów i zahamowań ruszyła na podbój. A potem okazało się, że to, co miało być udawaniem, nagle staje się rzeczywistością… I to po obu stronach. Prawdziwie zakochanemu nie przeszkadza, że jesteś skunksem.
9. Nastolatek i stara kobieta („Harold i Maude”)
Harold ma 20 lat, obsesję na punkcie śmierci, ubiera się na czarno, odwiedza wszelkie pogrzeby i symuluje swoje samobójstwa. Dziś powiedzielibyśmy – emo kid, ale 40 lat temu jeszcze nie znali tej subkultury, szczęśliwcy. Maude ma lat prawie 80 i jest kobietą pełną energii oraz chęci życia. Staną się dla siebie doskonałym dopełnieniem – szkoda, że nie na zbyt długi czas…
Swoją drogą, brak symetrii jest zastanawiający. Gdybyśmy opisywali związek osiemdziesięcioletniego Clinta Eastwooda bądź Seana Connery’ego z jakąś miłą dwudziestolatką, nikomu by nie przyszło do głowy klasyfikować to jako „najdziwniejszą parę”.
10. Kaczor i dziewczyna („Kaczor Howard”)
Kaczor z obcej planety (zamieszkiwanej właśnie przez rozumne kaczki – proszę bez skojarzeń politycznych) trafia na skutek pewnej awarii na Ziemię. Tu poznaje Beverly – sympatyczną piosenkarkę marzącą o sławie. Nawiązuje się nić porozumienia, zakończona słynną sceną łóżkową. Nic zdrożnego, tylko niewinny buziak (czy też buzio-dziobak), ale i tak przeszło to do historii kina jako najczystszy przykład filmowej zoofilii. Tak jak i sam „Kaczor Howard” zapisał się w annałach jako jedna z największych klap producenckich George’a Lucasa, przez wielu uważany za jeden z najgorszych filmów w historii kina, choć przez innych traktowany jako dzieło kultowe.
Lista rezerwowa:
  • Mężczyzna i mózg w słoiku („Człowiek o dwóch mózgach”)
  • Dziewczyna i sztuczna inteligencja („Ghost in the Shell”)
  • Wampirzyca i wilkołak („Underworld”)
  • Chłopak i zombie („Powrót żywej śmierci 3”)
  • Mężczyzna i kobieta z mackami („Dagon”)
  • Człowiek i android („Cherry 2000”)
  • Mężczyzna i lalka erotyczna („Lars and the Real Girl”)
koniec
14 lutego 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Nasi w zaświatach
Jarosław Loretz

17 VI 2019

To raczej oczywiste, że i po drugiej stronie bariery życia spotkamy trochę Polaków. I to takich, którzy próbują komunikować się w rodzimym języku z… Amerykanami. W końcu ze znajomością języków obcych jest u nas – jak zwykle – dość kiepsko…

więcej »

Z filmu wyjęte: Meble na wysoki połysk
Jarosław Loretz

10 VI 2019

Garażowe wyprzedaże w rejonie Hollywood mogą kryć szereg zdradzieckich pułapek. Jedną z nich są meble.

więcej »

Serialomaniak.pl: Premiery i powroty seriali – czerwiec 2019
Julia Deja

5 VI 2019

Serialowa ramówka na czerwiec zapowiada się interesująco. Czeka nas ostatnie spotkanie z Jessicą Jones (przynajmniej pod szyldem Netflixa), sporo produkcji dokumentalnych (również tych typu true crime), nowe komedie oraz powroty takich hitów jak „Black Mirror” czy „Legion”.

więcej »

Polecamy

Nasi w zaświatach

Z filmu wyjęte:

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Chatka niekoniecznie z piernika
— Jarosław Loretz

Zwrotów nie przyjmujemy. Na ogół.
— Jarosław Loretz

Małe ptaki konsumuje się w całości
— Jarosław Loretz

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kadr, który…: Dwanaście i pół fortepianu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Nadchodzą złodupcy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Idę i powiewam
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

Krótko o komiksach: To nie flet jest czarodziejski
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Prawie jak Japonia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
— Konrad Wągrowski

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.