Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Październik 2009

Esensja.pl
Esensja.pl
W październiku czekamy przede wszystkim na chwalone powszechnie animowany „Odlot” i „Dystrykt 9”. Ale nie są to jedyne premiery, na które warto zwrócić uwagę w tym miesiącu.

Esensja

Do kina marsz: Październik 2009

W październiku czekamy przede wszystkim na chwalone powszechnie animowany „Odlot” i „Dystrykt 9”. Ale nie są to jedyne premiery, na które warto zwrócić uwagę w tym miesiącu.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dobry, zły i zakręcony, reż. Ji-woon Kim
Cóż to się stało! Film Kim Ji-woona w polskich kinach! Ten utalentowany koreański reżyser, chwalony przez nas niegdyś mocno w cyklu „Orient Express”, imał się różnorodnych gatunków filmowych – kręcił komedie („Spokojna rodzina”, „Król fauli”), horrory (znakomita „Opowieść o dwóch siostrach”), thrillery sensacyjne (świetne „Słodko-gorzkie życie”), teraz sięgnął po… western. Western, dodajmy, którego akcja toczy się w Mandżurii w latach 40. XX wieku, co absolutnie nie przeszkadza nawiązywać do dzieł Sergio Leone (nie tylko tytułem) i dawać kawałek niezłej (jak twierdzą recenzenci) rozrywki.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dystrykt 9, reż. Neill Blomkamp
Film, który kosztował marne 30 mln USD zwrócone w ciągu pierwszego weekendu wyświetlania, do dziś zarobił już ponad 4-krotnie więcej. Ale nie w tym jego siła. Krytycy podkreślają dobre zrównoważenie akcji i fabuły, świeżość spojrzenia i polityczno-społeczne analogie. Do tego nawet laik zauważy, że jak na tak niski budżet efekty specjalne są po prostu doskonałe.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Mniejsze zło, reż. Janusz Morgenstern
Przyzwyczailiśmy się w ostatnich dwóch dekadach, że polskie kino reaguje na to, co się dzieje w kraju z opóźnieniem, albo bez sensu, albo w ogóle. Może to się zmieni? Powieść Janusza Andermana, krytycznie spoglądająca na mit solidarnościowego opozycjonisty, była niewątpliwym wydarzeniem, budzącym dyskusje i spory po obu stronach sceny politycznej. Co ważniejsze – nadal nie straciła na aktualności. Czy film na niej oparty, zrealizowany jak na polskie warunki zaskakująco szybko, również dołoży cegiełkę do tej dyskusji? Tak czy inaczej, na grę Gajosa i Pszoniaka na pewno zawsze warto popatrzeć.
WASZ EKSTRAKT:
80,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Odlot, reż. Peter Docter, Bob Peterson
Pixar zdobył nasz szacunek i sympatię nie tylko humorem i perfekcyjną animacją, ale też tym, że jego filmy są inteligentne i nowatorskie. Najprawdopodobniej tak też jest w przypadku „Odlotu” – przynajmniej sądząc po zarysie fabuły. Miano drugiej najbardziej dochodowej animacji studia w historii i znakomite oceny krytyków zdają się to potwierdzać.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Solista, reż. Joe Wright
Znakomita obsada (mający już na koncie podobne role Jamie Foxx i Robert Downey Jr. – ten pierwszy nawet nauczył się gry na skrzypcach na potrzeby roli i dał sobie wybić zęby), utalentowany reżyser („Duma i uprzedzenie”, „Pokuta”) oraz ważki temat chorego geniusza. A do tego wszystko oparte na faktach. Według naszego recenzenta to przepis w sam raz na produkcję walczącą o Oscara.
MARSZ DO KINA… DOMOWEGO:
Dedykacja, reż. Justin Theroux
Gdy nowe filmy Woody’ego Allena stają się coraz mniej warte uwagi, za jego plecami chyba rośnie groźny konkurent w kategorii pokracznych komedii romantycznych. Bohater „Dedykacji” przypomina neurotyków ze starych komedii nowojorskiego mistrza. Boi się jazdy samochodem, najlepiej czuje się nosząc na plecach ciężki przedmiot i nie używa liczb przynoszących mu pecha. Na codzień pisze bajki dla dzieci i boryka się ze śmiercią swojego ilustratora i przyjaciela w jednej osobie. Czy jego życie odmieni nowa współpracowniczka, Lucy?
Lady Snowblood, reż. Toshiya Fujita
Legendarny japoński film, jedna z głównych inspiracji Quentina Tarantino przy pracy nad „Kill Bill”. Co prawda reżyser zaczerpnął z „Lady Snowblood” przede wszystkim wizerunek O-Ren Ishii, ale bohaterka, niczym obleczona w żółty dresik Uma Thurman, także pragnie zemsty. Jej matkę zgwałcono, a ojca zabito. Kiełkująca przez wiele lat nienawiść Yuki i równie długi trening sztuk walki sprawią, że zamieszani w zbrodnię winowajcy zapewne pożałują.
Radio na fali, reż. Richard Curtis
Długo czekaliśmy na nowy film Richarda Curtisa. I się nie doczekaliśmy – przynajmniej nie w kinie. Mamy zatem nowego Curtisa w wersji DVD, co miejmy nadzieję, nie odbierze radości z podziwiania świetnych brytyjskich (i nie tylko) aktorów w zwariowanej fabule. Kenneth Branagh, Nick Frost, Bill Nighy, Philip Seymour Hoffman i Rhys Ifans wyruszają we wspólny rejs. Ale ich przygody będą zupełnie inne niż na polskim statku w filmie Piwowskiego…
koniec
30 września 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Spokojnie, przecież nikt nie zwróci na to uwagi
Jarosław Loretz

10 I 2022

Niektórzy z twórców nieco bardziej niż inni idą na skróty, gdy dostają do ręki zbyt kusy budżet. Potem można się trochę pośmiać z ich produkcji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Fampirem jeftem
Jarosław Loretz

3 I 2022

Nie zawsze kinematograficzne wampiry miały dystyngowane kły. Bywały i takie z kłami à la mors.

więcej »

Nie przegap: Grudzień 2021
Esensja

31 XII 2021

To już ostatnie tegoroczne zestawienie recenzji, i jednocześnie ostatni tegoroczny tekst w Esensji. Zapraszamy do lektury!

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2020
— Esensja

Luty 2020
— Esensja

Styczeń 2020
— Esensja

Grudzień 2019
— Esensja

Listopad 2019
— Esensja

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Tegoż twórcy

Mąż stanu, którego trudno polubić
— Sebastian Chosiński

One Man Show
— Kamil Witek

Esensja ogląda: Styczeń 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Wrzesień 2015
— Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

A gdyby uczucia miały uczucia?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Po rozum do głowy
— Michał Kubalski

Esensja ogląda: Styczeń 2014 (1)
— Gabriel Krawczyk, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Wrzesień 2013 (1)
— Sebastian Chosiński, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Ludzie jak krewetki
— Jakub Gałka

Esensja ogląda: Kwiecień 2013
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Tomasz Kujawski, Małgorzata Steciak, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.