Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Weekendowa Bezsensja: Koniec świata po amerykańsku

Esensja.pl
Esensja.pl
Wiadomo, co jest siłą współczesnych filmów katastroficznych – jak największa rozpierducha. Zakres kataklizmu najłatwiej przedstawić, niszcząc miejsca-symbole. Oczywiście amerykańskie, bo przecież ten właśnie kraj symbolizuje w hollywoodzkich filmach cały świat, o czym szczególnie próbuje przekonać nas pewien Niemiec…

Jakub Gałka

Weekendowa Bezsensja: Koniec świata po amerykańsku

Wiadomo, co jest siłą współczesnych filmów katastroficznych – jak największa rozpierducha. Zakres kataklizmu najłatwiej przedstawić, niszcząc miejsca-symbole. Oczywiście amerykańskie, bo przecież ten właśnie kraj symbolizuje w hollywoodzkich filmach cały świat, o czym szczególnie próbuje przekonać nas pewien Niemiec…
1) Biały dom (Dzień niepodległości)
Największe barbarzyństwo pod Słońcem. Ufoludki śmiały zaatakować siedzibę Przywódcy Świata. Na szczęście ten za namową jak zwykle doskonale zorientowanych Żydów uszedł z kabały cało.
2) Statua Wolności (Dzień zagłady)
Statua pada właściwie w co drugim filmie. Najsłynniejszy jest oczywiście już upadły wierunek, gdy leży zagrzebana w piasku w finale „Planety małp”. Tutaj możemy zobaczyć, jak do tego doszło.
3) Hollywood Sign (Pojutrze)
Kolejny niewzruszony symbol, który gdy upadnie, dla Ziemian będzie oznaczał prawdziwy koniec świata. Nigdy więcej filmów Emmericha? Buuu….
4) Most Golden Gate (X-Men 3)
Co prawda to nie jest film katastroficzny, ale co tam, scena fajna. Choć za mało statystów ginie, no i sam most właściwie jest tylko przeniesiony, a nie zniszczony. Ale wiadomo – symbolu nie można choćby naruszyć!
5) Times Square i Empire State Building (Zapowiedź)
First we take Manhattan, then we take the world… Mocne. Nie możemy doczekać się sequelu.
6) Chrysler Building (Armageddon)
Ciężko dostrzec (podpowiadamy – 8:40), bo cały filmik to właściwie jedna wielka rozwałka (jakiej prawdopodobnie długo nie zobaczycie, bo dziś, w ramach hołubienia wolności słowa, pokazywanie powietrznych obiektów rozwalających wysokie wieżowce jest wybitnie niewskazane). Nam najbardziej szkoda Godzilli.
P.S. Esensja wyraża głębokie oburzenie z powodu fakt, że gros fabuł filmów katastroficznych dzieje się na Wschodnim Wybrzeżu i dotyka Nowy Jork. Gdzie równouprawnienie? West Coast rulez!
koniec
14 listopada 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Zupa z wkładką
Jarosław Loretz

17 II 2020

Przysłowiowe wkładki mięsne w zupie to utrapienie dziś już nie tak częste, jak ongiś, ale wciąż wiosłująca łapkami w posiłku mucha czy osa może przykuć naszą uwagę. Kiedyś trafiały się też wkładki większe, jak choćby myszy. Ileż wówczas wrzasku! A pomyśleć, co by się działo, gdyby ktoś rzeczywiście trafił na wkładkę z dzisiejszego kadru…

więcej »

Z filmu wyjęte: (Nie)życie toczy się dalej
Jarosław Loretz

10 II 2020

Co robią zombie, gdy nie śledzi ich obiektyw kamery hollywoodzkiego zdjęciowca? No cóż, niekoniecznie ganiają za świeżymi mózgami…

więcej »

Do kina marsz: Luty 2020
Esensja

7 II 2020

Luty w kinach nie zapowiada się jakoś rewelacyjnie, ale kilka propozycji wygląda interesująco.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Więcej wszystkiego co błyszczy, buczy i wybucha?
— Miłosz Cybowski, Jakub Gałka, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nieprawdziwi detektywi
— Jakub Gałka

O tych, co z kosmosu
— Paweł Ciołkiewicz, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Adam Kordaś, Michał Kubalski, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Wszyscy za jednego
— Jakub Gałka

Pacjent zmarł, po czym wstał jako zombie
— Adam Kordaś, Michał Kubalski, Jakub Gałka, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jarosław Robak, Beatrycze Nowicka, Łukasz Bodurka

Chodzi o dobre historie i ciekawych bohaterów
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Jakub Gałka, Kamil Witek, Konrad Wągrowski, Michał Kubalski

Porażki i sukcesy 2013, czyli filmowe podsumowanie roku
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Krzysztof Spór, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Przygody drugoplanowe
— Jakub Gałka

Ranking, który spadł na Ziemię
— Sebastian Chosiński, Artur Chruściel, Jakub Gałka, Jacek Jaciubek, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Wrzesień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.