Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Weekendowa Bezsensja: Przemiany, czyli rosną włosy, zęby i paznokcie

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
Przy okazji kolejnego powrotu pewnego owłosionego gościa na nasze ekrany (nie mylić z Zachem Galifianakisem), pozwolimy sobie przygotować mały ranking przemian. Przemian, które powodują panikę u fryzjera, dentysty i manikiurzystki, a nerwowe podniecenie u posiadaczy broni ze srebrną amunicją.
Przemiana klasyczna („Wilkołak”)
Rozpoczynamy oczywiście od wilkołaka jak najbardziej klasycznego – tak owłosionym potworem stawał się Lon Chaney.
Przemiana bolesna („Amerykański wilkołak w Londynie”)
Jarek Loretz w swoim tekście o najciekawszych wilkołakach pisze, że przemiana w „Amerykańskim wilkołaku w Londynie” była wręcz bolesna dla widza. Coś w tym jest.
Przemiana sportowa („Nastoletni wilkołak”)
Dla odmiany – przemiana najwyraźniej bezbolesna. Michael J. Fox uzyskuje nadmierne owłosienie podczas meczu koszykarskiego, w krótkiej chwili „pokrycia” go przez zawodników drużyny przeciwnej. To prawie tak jak zmiana opon w pit-stopie, czy – bardziej na czasie – zmiana nart w biegu łączonym.
Przemiana gwiazdorska („Wilk”)
Podobno Jack Nicholson grywa zawsze Jacka Nicholsona. Zdarzało się, że bywał to Nicholson z włosami i zębami ponad normę. A tak mu one wyrastały:
Przemiana muzyczna („Thriller”)
Nie zapomnijmy o inne przemianie gwiazdorskiej, takiej, która bohatera uczyniła „królem popu”. Nie, nie mówię o przemianie z czarnego w białego, ani z mężczyzny w osobę-o-bliżej-nieokreślonej-seksualności. Mowa o jednej z najsłynniejszych przemian w wilkołaka, która zrewolucjonizowała rynek muzyczny, a z MTV uczyniła ikonę.
Przemiana ekspresowa („Knightlore”)
Na koniec przemiana nieco zaskakująca. Nie wiem, czy bezbolesna (w końcu bohater trochę się wygina). Na pewno szybka, wykonywana właściwie w biegu, kilkadziesiąt razy w czasie jednej misji. Tak czy inaczej – przemiana mocno wkurzająca użytkowników ZX Spectrum, gdy przebiegała w momencie, gdy bohater szykował się do jakiejś bardziej skomplikowanej czynności.
koniec
27 lutego 2010
dodajdo

Komentarze

27 II 2010   18:54:18

Jeśli idzie o gry to można by wspomnieć o Goblinsach.

18 VIII 2011   15:38:44

Ciekawe, ale część filmów nie działa.
Udało mi się znaleźć scenę z "Amerykańskiego wilkołaka w Londynie" - http://www.youtube.com/watch?v=Vgh1Wuzubiw

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Oscary 2018: Kategorie techniczne
Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

19 II 2018

Dziś rozpoczynamy cykl tekstów poświęconych tegorocznym Oscarom. Zaczynamy od dyskusji na temat nominacji i szans na zwycięstwo w najważniejszych kategoriach. Zaczynamy od tych z pozoru mniej prestiżowych, choć i tak mocno pożądanych – kategorii technicznych.

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek nie niszczy książek
Jarosław Loretz

19 II 2018

Wszyscy chyba pamiętają cwaniaków, którzy wycinali środek książki, żeby umieścić w nim na przykład rewolwer. Niektórym jednak udawało się tam upchnąć zupełnie co innego…

więcej »

Z filmu wyjęte: Kulturalny człowiek czyta wszędzie
Jarosław Loretz

12 II 2018

Jeśli podczas stania w kolejce nie sposób porozmawiać, należy sięgnąć po książkę.

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Z tego cyklu

60 najgorszych okładek płyt 2017 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (23)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (22)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

40 najgorszych okładek płyt 2016 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (21)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (20)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o... Esensji (19)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o... Esensji (18)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 najseksowniejszych okładek płyt 2015
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

50 najgorszych okładek płyt 2015 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Oscary 2018: Kategorie techniczne
— Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski

Nasz człowiek w Rio Klawo
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Luty 2018 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Dobry i Niebrzydki: Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Esensja czyta: Styczeń 2018
— Dawid Kantor, Joanna Kapica-Curzytek, Jarosław Loretz, Beatrycze Nowicka, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Blaski i cienie świata liliputów
— Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja czyta: Grudzień 2017
— Dominika Cirocka, Joanna Kapica-Curzytek, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.