Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 października 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Do kina marsz: Marzec 2010

Esensja.pl
Esensja.pl
Bardzo ciekawie zapowiada się filmowy marzec. W kinach nowy Burton, nowy Scorsese, kilka głośnych tytułów zarówno z rozdania Oscarowego, jak i kina niszowego, ale ładnie też zapowiada się propozycja DVD.

Esensja

Do kina marsz: Marzec 2010

Bardzo ciekawie zapowiada się filmowy marzec. W kinach nowy Burton, nowy Scorsese, kilka głośnych tytułów zarówno z rozdania Oscarowego, jak i kina niszowego, ale ładnie też zapowiada się propozycja DVD.

W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków.

MARSZ DO KINA:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Alicja w Krainie Czarów
Najnowszy film Tima Burtona to projekt dla szerszej grupy odbiorców czyli, podobnie jak „Charlie i fabryka czekolady”, produkcja przeznaczona także dla dzieci. Jednak niech nikogo nie zmyli bajkowa konwencja, bo Burton na pewno zdoła przemycić kluczowe elementy swojego niepowtarzalnego stylu, czyniąc z „Alicji w krainie czarów” wielopoziomowe widowisko pełne oryginalnych rozwiązań wizualnych, zakręcone i zwariowane niczym grany przez ulubionego aktora reżysera, Johnny’ego Deppa, Szalony Kapelusznik. Oprócz Deppa w filmie występuje inna obowiązkowa u Burtona gwiazda, Helena Bohnam Carter, a także Mia Wasikowska i Anne Hathaway. Do tego należy dodać całą hordę komputerowo animowanych postaci zamieszkujących Krainę Czarów, pomysłową scenerię i soundtrack Danny’ego Elfmana, a seans 3D okazuje się koniecznością nie tylko dla fanów Burtona i Deppa, lecz również dla wszystkich, którzy lubią nietuzinkowe kino rozrywkowe. Zwłaszcza, że dystrybutor filmu pomyślał o ortodoksyjnych wielbicielach oryginalnych wersji filmowych i wypuścił kopie z napisami. Dla reszty – polski dubbing. Czyli każdy znajdzie coś dla siebie.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Szalone serce
Debiut reżyserski Scotta Coopera, absolwenta szkoły aktorskiej Lee Strasberga. Upodobniony do Krisa Kristoffersona Jeff Bridges gra Bada Blake’a, niemłodego już piosenkarza country, którego dni chwały przeminęły. Jest uzależniony od alkoholu i papierosów, cierpi na nadwagę, czasem gra na gitarze w podrzędnych barach, gdy spotyka go młoda dziennikarka (Maggie Gyllenhaal), przygotowująca artykuł na jego temat. Między obojgiem zawiązuje się wkrótce bardziej intymna relacja. Film warto poznać głównie ze względu na kreacje aktorskie: Jeff Bridges otrzymał już za swoją rolę Złoty Glob, para głównych aktorów ma siódmego marca szanse na Oscary. Nominowana została również muzyka T-Bone Burnetta, znanego z pracy przy biografii Johnny’ego Casha „Spacer po linie”. Godne polecenia miłośnikom amerykańskiego folku i country.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Liban
Film izraelski nagrodzony Złotym Lwem w Wenecji i zdobywca głównej nagrody na Camerimage. Produkcja, jak głoszą twórcy, antywojenna, której akcja toczy się podczas pierwsze wojny libańskiej. Uwagę zwraca forma: konflikt pokazany jest z punktu widzenia młodych czołgistów, a kamera rzadko kiedy opuszcza wnętrze pojazdu. Ta perspektywa, klaustrofobiczna z jednej strony, z drugiej dająca pozorne wrażenie bezpieczeństwa, silnie oddziaływuje na psychikę młodych chłopców. To nie pierwszy film o tej tematyce, zrealizowany przez weterana wojny libańskiej: przypomina się niedawny „Walc z Bashirem”. Wydaje się, że mamy do czynienia z narastającą falą kina rozliczeniowego z Izraela.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Agora
Alejandro Amenabar nakręcił produkcję historyczną dotykającą delikatnych, budzących kontrowersje kwestii postrzegania religii, fanatyzmu, zderzenia wiedzy i wiary. W ten sposób „Agora” szybko podzieliła widzów i wznieciła dyskusje – choćby po to, by sformułować własną opinię, warto film Amenabara zobaczyć. Także dla tematyki historycznej, nagrodzonej sześcioma hiszpańskimi nagrodami Goyi wizualnej strony filmu oraz roli Rachel Weisz, która wciela się w Hypatię, filozofkę i matematyczkę żyjącą w Aleksandrii na przełomie IV i V w. p.n.e. i zamordowaną przez fundamentalistów religijnych. Śledząc jej historię, Amenabar przedstawia złożoną opowieść o narodzinach chrześcijaństwa jako ideologii obiecującej wolność, ale także o niewolnictwie i końcu pewnego etapu w dziejach.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Była sobie dziewczyna
Anglojęzyczny film duńskiej reżyserki Lone Scherfig (polskim widzom znanej dzięki filmom „Włoski dla początkujących” i „Wilbur chce się zabić”) to przede wszystkim nagradzana (BAFTA) rola młodziutkiej Carey Mulligan występującej jako tytułowa dziewczyna – szesnastolatka żyjąca w Wielkiej Brytanii lat 60., która wdaje się w romans ze starszym od siebie mężczyzną. Zamiast lekcji w szkole, zaczyna się lekcja życia wraz z jego rozczarowaniami i ciemnymi stronami. Oprócz Mulligan, w filmie występuje plejada znakomitych brytyjskich aktorów: Alfred Molina, Rosamund Pike, Olivia Williams, Emma Thompson i Sally Hawkins. Nad produkcją Scherfig i nad Mulligan zachwycano się na festiwalu Sundance, a teraz film zdobył 3 nominacje do Oscara, w tym dla najlepszego obrazu roku. Dla wielbicieli kina brytyjskiego i dramatów obyczajowych.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Bonnie i Clyde
Kolejna z klasycznych produkcji wprowadzana ponownie do polskich kin. Całej inicjatywie oczywiście gorąco kibicujemy, a o samym filmie pisaliśmy przy okazji „50 najlepszych filmów o miłości„: „Bonnie i Clyde” może poszczycić się sceną miłosną, która w końcu lat sześćdziesiątych należała do najbardziej szokujących. Sam romantyzm fabuły to zresztą główny problem filmu Artura Penna, który krytykowano za bronienie okrucieństwa wielką nieskończoną miłością między dwójką bohaterów z mocno buntowniczym podejściem do świata. Dziś ten film zyskał na romantyzmie, głównie dlatego, że jego brutalność straciła na sile rażenia. Ale zbrodniczy kochankowie tkwią w tej samej pozycji legend, co ponad czterdzieści lat temu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wyspa tajemnic
Złośliwi twierdzą, iż dobrze się stało, że Martin Scorsese wreszcie dopiął już swego w oscarowym wyścigu, przez co wreszcie może odrzucić niepotrzebną presję parcia na upragnioną statuetkę i skupić się na kręceniu dobrych filmów, niekoniecznie skrojonych pod gusta Akademii. „Wyspa tajemnic” to ekranizacja psychologiczno-kryminalnej powieści Dennisa Lehane′a, autora, po którego w Hollywood sięgał już Clint Eastwood („Rzeka tajemnic”) i Ben Affleck („Gdzie jesteś, Amando?”). W centrum akcji znajduje się agent FBI Teddy Daniels, prowadzący śledztwo zaginięcia pacjenta ze szpitala psychiatrycznego na tytułowej wyspie. Prowadzące donikąd dochodzenie przeradza się w jego obsesję, aż z czasem Daniels sam staje się pensjonariuszem szpitala, ale to i tak tylko druga strona medalu tej historii. „Wyspa tajemnic” to już czwarty kolejny projekt aktorsko-reżyserskiego duetu DiCaprio-Scorsese. A że chemia między nimi ma się coraz lepiej niech dowodzi fakt, że ich najnowszy film okazał się za oceanem najlepszym finansowym otwarciem w całej długoletniej karierze wybitnego reżysera.
MARSZ DO KINA… DOMOWEGO:
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Dead or Alive
Głośny japoński reżyser Takashii Miike niezwykle rzadko miał do tej pory szczęście do polskiej dystrybucji. Oglądaliśmy świetną „Grę wstępną” i dużo mniej udane „Nieodebrane połączenie”, tym razem wreszcie otrzymujemy to, z czego Miike najbardziej jest znany – krwawą, pełną wyrafinowanej przemocy historię gangsterską, czyli coś dla koneserów kina o mocnych nerwach i mocnych żołądkach. Kiedy doczekamy się na „Ichi the Killer” i „Gozu"?
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Che – Guerilla
Finansowa porażka „Che – Rewolucja„, czyli części pierwszej części dyptyku Stevena Soderbergha poświęconego słynnemu argentyńskiemu rewolucjoniście spowodowała, że dystrybutor nie zdecydował się na wpuszczenie drugiej do kin i poprzestał na dystrybucji DVD. Dla osób, które chcą ocenić całość projektu Soderbergha to pozycja obowiązkowa. Niezależnie zresztą od naszej oceny samego Che i interpretacji filmu, z pewnością warto go obejrzeć dla samej roli Benicio Del Toro.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Intrygant
Stevena Soderbergha darzymy w "Esensji" dużym szacunkiem, stąd nie może w naszym zestawieniu zabraknąć jego ostatniego filmu, choć pojawia się w Polsce jedynie jako DVD. Przewrotna opowieść o korupcji w dużej firmie z jednej strony dobrze wpasowuje się we współczesną tematykę światowego kryzysu, z drugiej strony przyciąga uwagę rolą nominowanego do Złotego Globu Matta Damona.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Gigante - Miłość w rozmiarze XXL
Jara - duży facet o łagodnym usposobieniu, pracuje jako ochroniarz w supermarkecie w Montevideo. Jego uwagę przykuwa młoda sprzątaczka Julia którą Jara zauważa podczas nocnego dyżuru na monitorach nadzorujących obiekt. Zainteresowanie i fascynacja Julią powoli zaczyna przekształcać się w obsesję... Urugwajski film argentyńskiego reżysera był wielką sensacją zeszłorocznego festiwalu w Berlinie, zdobywając aż trzy nagrody.
Dumbo
Jedna z najpiękniejszych bajek Disneya może stać się częścią prywatnej kolekcji każdego wielbiciela animacji i kina familijnego. „Dumbo” to wzruszająca historia małego słonika zamieszkałego w cyrku, który zostaje rozdzielony ze swoją matką po tym, jak ta wpada w szał w obronie swojego malucha. Dumbo, podobnie jak Bambi z innej klasycznej animacji Disneya, musi poradzić sobie z usamodzielnieniem i samotnym stawaniem czoła rzeczywistości. Jego droga została upstrzona onirycznymi sekwencjami, w których liczą się przeżycia małego bohatera, a nie realny, groźny świat dookoła.
Kaidan
Kolejny po „Ringu” i „Dark Water” przedstawiciel japońskiego kina grozy w reżyserii Hideo Nakaty i kolejna w tym miesiącu gratka dla koneserów kina azjatyckiego. Filmu nie należy mylić z wydanym niedawno przez Gutek Film arcydziełem Masaki Kobayashiego, u nas znanego jako „Kwaidan – Opowieści niesamowite„ (w rzeczywistości obydwa te filmy noszą ten sam tytuł). Obraz Nakaty to także opowieść zainspirowana dawnymi japońskimi opowieściami o duchach, tyle, że opowiedziana w dużo bardziej nowoczesnej formie. Porównanie obydwu filmów może być bardzo ciekawym doświadczeniem.
Diabeł morski
35 mm w ramach prezentacji klasycznego kina radzieckiego tym razem prezentuje prawdziwą perełkę dla miłośników fantastyki – zaskakujący klasyk gatunku, wielki przebój radzieckich kin lat 60., wyświetlany również w Polsce. „Diabeł morski” to poetycka opowieść o człowieku z wszczepionymi skrzelami rekina, który może żyć tylko pod wodą, a jednocześnie baśniowa historia miłosna. Dla jednych wcielenie kiczu, dla innych dzieło urzekające i oryginalne. Tak czy inaczej – z pewnością warto zobaczyć.
koniec
28 lutego 2010

Komentarze

28 II 2010   17:41:42

"Hypatię, filozofkę i matematyczkę żyjącą w Aleksandrii na przełomie IV i V w. p.n.e." - powinno być "n.e."

19 III 2010   10:46:48

Dead or Alive - w końcu! Genialna całą trylogia. Zakończenie pierwszej części tak zaskakujące jak absurdalne.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Dalekowschodnie nauki
Jarosław Loretz

14 X 2019

Żeby ostudzić emocje po zeszłotygodniowym czarnym ptaku, dzisiaj proponuję chwilę filozoficznej zadumy.

więcej »

Z filmu wyjęte: Jubileuszowy ptak
Jarosław Loretz

7 X 2019

W jubileuszowej, setnej odsłonie cyklu „Z filmu wyjęte”, proponuję ptaka. Czarnego. Słusznych rozmiarów.

więcej »

Do kina marsz: Październik 2019
Esensja

4 X 2019

Oto nasz wybór najciekawszych premier kinowych w październiku 2019.

więcej »

Polecamy

Dalekowschodnie nauki

Z filmu wyjęte:

Dalekowschodnie nauki
— Jarosław Loretz

Jubileuszowy ptak
— Jarosław Loretz

Jak w plener, to z przyjaciółmi
— Jarosław Loretz

Pamiętajcie o higienie!
— Jarosław Loretz

Dom jak malowanie
— Jarosław Loretz

Po szkielecie poznasz ich
— Jarosław Loretz

Uwaga na glizdoludzi!
— Jarosław Loretz

Rozbrykana rogacizna
— Jarosław Loretz

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Tarantino w wersji hard?
— Mateusz Kowalski

Filmowy rok 2010: Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski

Co nam w kinie gra: Szalone serce
— Esensja

„Autor widmo” najlepszym filmem I kwartału 2010 w polskich kinach według Stopklatki i Esensji
— Esensja

Wyspa śniących
— Tomasz Rachwald

Ranking na premierę: 10 scen z filmów Martina Scorsese
— Konrad Wągrowski

Młotek na chrześcijan
— Łukasz Twaróg

Metoda w szaleństwie
— Ewa Drab

Oblicza wojny
— Dariusz Kuźma

50 najlepszych filmów o miłości
— Esensja

Z tego cyklu

Październik 2019
— Esensja

Wrzesień 2019
— Esensja

Sierpień 2019
— Esensja

Lipiec 2019
— Esensja

Maj 2019
— Esensja

Kwiecień 2019
— Esensja

Marzec 2019
— Esensja

Luty 2019
— Esensja

Styczeń 2019
— Esensja

Grudzień 2018
— Esensja

Tegoż twórcy

Wielkopostne podpłomyki
— Wojciech Lewandowski

O pustej Golgocie
— Przemysław Ciura

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Solidarni z uchodźcami
— Piotr Dobry

Esensja ogląda: Październik 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Co nam w kinie gra: Pakt z diabłem
— Marta Bałaga

Wenecja 2015: Zabić Irlandczyka
— Marta Bałaga

Esensja ogląda: Maj 2015 (1)
— Jarosław Robak

Gdzie jest autor?
— Karolina Ćwiek-Rogalska

Esensja ogląda: Marzec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.