Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Dawnych wspomnień czar

Esensja.pl
Esensja.pl
Idąc na "Kate i Leopold" należy się przygotować na film miły, prosty i rozbawiający oraz niewielką porcję wspomnień o dawnych dobrych czasach, kiedy mężczyźni byli prawdziwsi, a jedzenie smakowało lepiej.

James Mangold
‹Kate i Leopold›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKate i Leopold
Tytuł oryginalnyKate & Leopold
Dystrybutor SPI
Data premiery22 marca 2002
ReżyseriaJames Mangold
ZdjęciaStuart Dryburgh
Scenariusz
ObsadaMeg Ryan, Natasha Lyonne, Liev Schreiber, Breckin Meyer, Hugh Jackman
MuzykaRolfe Kent
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania121 min
WWW
Gatunekkomedia
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
"Kate i Leopold" należy do gatunku komedii romantycznej, popularnego i obrośniętego tradycją, niczym dąb kórnicki mchem. Spotyka się dwoje ludzi płci odmiennych, wiadomo wszystkim od początku, że na końcu parka rozpocznie szczęśliwą i udaną przyszłość, zagadką pozostają jedynie przeszkody na drodze do szczęścia młodej pary i sposoby na ich ominięcie. W omawianym tu filmie takim zabezpieczeniem przed zbyt wczesnym happy endem jest bariera czasowa. Wymarzony On (Hugh Jackman) jest z innych czasów i innego obyczaju, niż jego wybranka Kate McKay (Meg Ryan). Da się w tym układzie żyć, miłość nie takie mury kruszyła, lecz jest jeszcze jeden hak - ukochany Meg Ryan musi w końcu wrócić do swojego rodzimego XIX wieku.
Taka jest osnowa. Dookoła niej lekko biega treść filmu, czasem dowcipna, czasem wzruszająca, elemencik fantastyki (podróże w czasie!) też się pojawi, w sumie - rozrywka przyjemna i dająca dużo radości. Trzeba jednak oddać twórcom, że postanowili popracować mózgiem i dociążyli nieco film porównaniami mentalności i stylu życia czasów dawnych i obecnych. Czy to w dialogu, czy w sposobie zachowania się, książę Leopold deklasuje wszystkich w okolicy swoim naturalnym wdziękiem i obyciem. Jego szarmanckie maniery, przez nas już niestety zarzucone, mają w sobie wielki czar i pozwalają mu na sukcesy towarzyskie, a nawet zawodowe. Wychodzi na to, że postęp i rozwój pozbawił nas czasu na zastanowienie i wielu rytuałów, z pozoru uciążliwych, a w rzeczywistości dodających życiu smaku.
Idąc na "Kate i Leopold" należy się zatem przygotować na film miły, prosty i rozbawiający oraz niewielką porcję wspomnień o dawnych dobrych czasach, kiedy mężczyźni byli prawdziwsi, a jedzenie smakowało lepiej.
koniec
1 kwietnia 2002
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

East Side Story: Lepiej, abyś nie stanął jej na drodze!
Sebastian Chosiński

25 II 2018

To nie jest typowa rosyjska komedia noworoczna, jakich wiele. Reżyserski debiut Olgi Popowej – jednej z ulubionych aktorek Wiery Storożewej – to film z ambicjami, który pod postacią radosnej opowieści skrywa gorzką prawdę o współczesnych Rosjanach – goniących za sukcesem, marzących o karierze, coraz mniej przywiązujących wagę do relacji międzyludzkich. Jedno jest pewne: „Dziewczyna z kosą” zmusza do refleksji, a bawiąc – jednocześnie smuci.

więcej »

Na własną rękę
Konrad Wągrowski

23 II 2018

Fatih Akin to niemiecki reżyser tureckiego pochodzenia, który w swych filmach regularnie wraca do swych korzeni i porusza tematy relacji między emigrancką mniejszością a Niemcami. Czynił tak w poważnym tonie w wielokrotnie nagradzanym „Głową w mur” (m.in. Złoty Niedźwiedź w Berlinie), czynił to też w lżejszej formie w komediowym „Soul Kitchen”. Nie inaczej jest w najnowszym filmie, zgłoszonym do Oscara jako niemiecki kandydat do Oscara „W ułamku sekundy”.

więcej »

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
Agnieszka ‘Achika’ Szady

20 II 2018

…kraj, w którym baśń ta dzieje się – tak można by strawestować słowa piosenki z „Pszczółki Mai”, ponieważ fabuła „Czarnej Pantery” w dziewięćdziesięciu procentach toczy się w fikcyjnym afrykańskim państwie. Dało to okazję projektantom kostiumów i scenografii, żeby naprawdę zaszaleć.

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Kwiecień 2002
— Michał Chaciński, Artur Długosz, Dominik Herman, Eryk Remiezowicz

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Katana zamiast pazurów
— Jakub Gałka

Mr. Pastisz & Mrs. Parodia
— Ewa Drab

Bez siły lub przemocą
— Łukasz Twaróg

Guitar Man
— Ewa Drab

Nowości: Październik 2003
— Piotr Dobry

Modelowy thriller motelowy
— Piotr Dobry

Tegoż autora

Kronika śmierci niezauważonej
— Eryk Remiezowicz

Zamknąć Królikarnię!
— Eryk Remiezowicz

Książka, która nie dotarła do nieba
— Eryk Remiezowicz

Historia żywa
— Eryk Remiezowicz

Na siłę
— Eryk Remiezowicz

Wpadnij do wikingów
— Eryk Remiezowicz

Gdzie korekta to skarb
— Eryk Remiezowicz

Anielski kryminał
— Eryk Remiezowicz

I po co ten pośpiech?
— Eryk Remiezowicz

Nie zawsze szczęście
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.