Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 lipca 2022
w Esensji w Esensjopedii

Gregg Araki
‹Kaboom›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKaboom
ReżyseriaGregg Araki
ZdjęciaSandra Valde-Hansen
Scenariusz
ObsadaThomas Dekker, Haley Bennett, James Duval, Juno Temple, Chris Zylka, Kelly Lynch
MuzykaRobin Guthrie, Vivek Maddala
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiFrancja, USA
Czas trwania86 min
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

26 WFF: Camp na kampusie
[Gregg Araki „Kaboom”, „26 Warszawski Festiwal Filmowy” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Kaboom”, najnowszy film papieża kina queer, Gregga Arakiego, to seks, magia, piękni ludzie, sekta pragnąca przejąć władzę na światem oraz przydatny wykład o tym, jak powinien wyglądać seks oralny. Wszystko to niestety w cieniu nuklearnego holokaustu. Takie życie po 11. września.

Marta Karpińska

26 WFF: Camp na kampusie
[Gregg Araki „Kaboom”, „26 Warszawski Festiwal Filmowy” - recenzja]

„Kaboom”, najnowszy film papieża kina queer, Gregga Arakiego, to seks, magia, piękni ludzie, sekta pragnąca przejąć władzę na światem oraz przydatny wykład o tym, jak powinien wyglądać seks oralny. Wszystko to niestety w cieniu nuklearnego holokaustu. Takie życie po 11. września.

Gregg Araki
‹Kaboom›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKaboom
ReżyseriaGregg Araki
ZdjęciaSandra Valde-Hansen
Scenariusz
ObsadaThomas Dekker, Haley Bennett, James Duval, Juno Temple, Chris Zylka, Kelly Lynch
MuzykaRobin Guthrie, Vivek Maddala
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiFrancja, USA
Czas trwania86 min
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Smith (Thomas Dekker) jest studentem pierwszego roku filmoznawstwa w nadmorskim mieście w Kalifornii, podkochuje się w swoim współlokatorze – heteryku, a w nocy dręczą go enigmatyczne koszmary. Zgodnie z radami przyjaciółki, Stelli (Haley Bennett), Smith traktuje studia jak czas na uprawianie seksu, popełnianie głupich błędów i zdobywanie doświadczeń. Pewnego razu, wracając do akademika po imprezie, widzi, jak ludzie w maskach zwierząt mordują dziewczynę z jego snów. Początkowo uznaje to za efekt halucynacji po zjedzeniu „magicznego” ciasteczka, ale niedługo później w kontenerze na śmieci na kampusie pojawiają się okaleczone zwłoki. Smith trochę się tym przejmuje, ale tylko na tyle, na ile czymś ohydnym może przejmować się mieszkający w Kalifornii nieziemsko przystojny młody człowiek mający dużo wolnego czasu. Innymi słowy: niezbyt. Tymczasem tajemniczy konspiratorzy nie próżnują…
„Kaboom” to mieszanka beztroskiej komedii erotycznej i pastiszu thrillera science-fiction. Wszyscy występujący w filmie aktorzy są niezwykle atrakcyjni i większość czasu spędzają uprawiając seks albo o nim rozmawiając. Sceny erotyczne są raczej niewinne, za to dialogi: seksowne, zabawne – i kształcące, szczególnie wart polecenia jest wykład o dobrym seksie oralnym autorstwa niejakiej London (Juno Temple). Jeśli zaś chodzi o wątek science-fiction: no cóż, podziemna sekta, która dzięki programowi eksperymentów medycznych stworzyła zastępy zabójczo pięknych ludzi o paranormalnych umiejętnościach, zamierza wysadzić świat w powietrze, a na jego ruinach zbudować nowy porządek. Czy im się to uda – patrz tytuł.
Wdzięk „Kaboom” polega na tym, że jest uroczo kiczowaty i niedorzeczny. Wszystkie zawiłości fabuły zostają naprędce wyjaśnione finałowym wykładem w finale (oczywiście wygłoszonym przez nieziemsko pięknego itd.), efekty specjalne wołają o pomstę do nieba, ale bądźmy szczerzy: czy kogokolwiek to obchodzi? Bohaterowie prowadzą (naprawdę) śmieszne rozmowy i wszystko jest takie ładne: czy ktoś pokaże mi serial produkcji TVN, który spełni choć jeden z tych warunków?

‹26 Warszawski Festiwal Filmowy›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Organizator Warszawska Fundacja Filmowa
CyklWarszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy
MiejsceWarszawa
Od8 października 2010
Do17 października 2010
WWW
Zasadniczo jest to film o niczym, ale można się pokusić o zdefiniowanie kilku motywów przewodnich. Po pierwsze: nostalgia. Araki przekroczył osiemnastkę już jakiś czas temu; jak patrzy na tego młodego chłopaka, studiującego, tak samo jak on, filmoznawstwo? Wydaje się mówić: życie było wtedy prostsze, ale co z tego, jeśli tego nie zauważałem. Smith żyje w raju na Ziemi (naturalnie nie licząc przestępczej sekty planującej zagładę ludzkości), ma wszystko, o czym mógłby marzyć człowiek w jego wieku, a mimo to jest odrobinę spięty i traktuje siebie dość poważnie. Pewnie nie spodobałoby mu się „Kaboom”… Po drugie: dekadencja. Zarówno rozumiana jako czerpanie z życia pełnymi garściami, jak i ta mniej atrakcyjna, oznaczająca zbliżający się koniec. To wiąże się z nostalgią: z czasem człowiek zdaje sobie sprawę, że nie można mieć cały czas osiemnastu lat i wyłącznie wyimaginowanych problemów. Ale nie tylko: żyjemy w niestabilnych czasach. W gruncie rzeczy, kto wie, czy pośród naszych małych smutków i radości nie zastanie nas jakieś kaboom?
Najważniejszy jest jednak trzeci motyw: radość, jaką daje eksploracja. Nieprzypadkowo London przywołuje w filmie skalę orientacji seksualnej Kinseya i z rozczarowaniem wzdycha: „Nuuuda”, kiedy jej rozmówca bez chwili zastanowienia określa się jako 0 – stuprocentowy heteroseksualista. Jeśli uważasz, że jesteś całkowitym heterykiem, to albo jeszcze nie wiesz o sobie wszystkiego, albo, niestety, wiesz. W tym drugim wypadku jesteś nudziarzem. Tak jest ze wszystkim: nie ma nic interesującego w staniu w wyznaczonym raz na zawsze miejscu. O wiele ciekawsze jest radosne hasanie między skrajnościami: zabawa sobą, zabawa światem, zabawa konwencjami. Po prostu queer.
koniec
14 października 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Reacher: Odc. 6. Pora na zwierzenia
Marcin Mroziuk

4 VII 2022

Odkrycie trupa człowieka, którego Finlay dotychczas uważał za szefa przestępczej organizacji, powoduje, że konieczne jest zweryfikowanie dotychczasowych hipotez. Co ciekawe, niedługo później okazuje się, że było w nich jeszcze więcej błędnych założeń.

więcej »

East Side Story: Bierny opór też ma sens!
Sebastian Chosiński

3 VII 2022

Pełnometrażowy fabularny debiut gruzińskiej reżyserki Mariam Chaczwani spodobał się jurorom festiwalu w Karlowych Warach, którzy przed pięcioma laty przyznali „Macierzyństwu” nagrodę specjalną w sekcji „Na Wschód z Zachodu”. Czym ujęła ich opowieść o mieszkającej w górach Swanetii młodej Dinie? Zapewne siłą i determinacją bohaterki, która żyjąc w patriarchalnym świecie, postanowiła zawalczyć o szczęśliwą przyszłość.

więcej »

Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 8. Wysoka cena przetrwania
Marcin Mroziuk

1 VII 2022

Wydarzenia w tym odcinku służą głównie przygotowaniu gruntu pod kolejny sezon, natomiast trudno na razie przesądzić, czy kierunek obrany przez scenarzystów pozwoli serialowi złapać drugi oddech, czy raczej okaże się gwoździem do trumny. Oczywiście w mniejszym lub większym stopniu zostają też domknięte niektóre dotychczasowe wątki, chociaż nie zawsze w satysfakcjonujący widzów sposób.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

26 WFF: Napięcie po trzęsieniu Ziemi
— Marta Karpińska

26 WFF: Animowany buc
— Marta Karpińska

26 WFF: Hitchcock po arabsku
— Marta Karpińska

26 WFF: Mała syrenka w Tokio
— Marta Karpińska

26 WFF: Nie zawłaszczaj bliźniego swego
— Marta Karpińska

26 WFF: Tłok na pustyni
— Marta Karpińska

26 WFF: Znajdź ukrytego tygrysa
— Marta Karpińska

26 WFF: Pod gołym niebem, w syberyjskiej głuszy
— Sebastian Chosiński

Z tego cyklu

Niedziela, 17.10
— Artur Zaborski

Sobota, 16.10.2010
— Artur Zaborski

Piątek, 15.10
— Artur Zaborski

Napięcie po trzęsieniu Ziemi
— Marta Karpińska

Czwartek, 14.10
— Artur Zaborski

Animowany buc
— Marta Karpińska

Środa, 13.10
— Artur Zaborski

Wtorek, 12.10
— Artur Zaborski

Hitchcock po arabsku
— Marta Karpińska

Poniedziałek, 11.10
— Artur Zaborski

Tegoż twórcy

Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk

Tegoż autora

Filmowy rok 2010: Poważny człowiek, czyli świat to dość ponure, choć pełne czarnego humoru miejsce
— Marta Karpińska, Karol Kućmierz, Marcin T.P. Łuczyński, Konrad Wągrowski

Numery wolne, ale finezyjne dosyć
— Marta Karpińska

Dwoje ludzi na peronie w Onomichi
— Marta Karpińska

Delfin a sprawa japońska
— Marta Karpińska

Rozważna i romantyczny
— Marta Karpińska

Lud wszelki w pielgrzymkę wyrusza
— Marta Karpińska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.