Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Joel Schumacher
‹Telefon›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTelefon
Tytuł oryginalnyPhone Booth
Dystrybutor Syrena
Data premiery27 czerwca 2003
ReżyseriaJoel Schumacher
ZdjęciaMatthew Libatique
Scenariusz
ObsadaForest Whitaker, Colin Farrell, Katie Holmes, Kiefer Sutherland, Radha Mitchell, Paula Jai Parker
MuzykaHarry Gregson-Williams
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania81 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Thriller klaustrofobiczny
[Joel Schumacher „Telefon” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ten krótki film (niecałe 80 minut) cały czas trzyma w napięciu, jest naładowany błyskotliwymi dialogami, nie widać w nim zbytnich niespójności, czyli ma wszelkie cechy dobrego dreszczowca. Niestety, pomimo tych zalet, film nie pozwala na wyjście z kina z uczuciem pełnej satysfakcji.

Konrad Wągrowski

Thriller klaustrofobiczny
[Joel Schumacher „Telefon” - recenzja]

Ten krótki film (niecałe 80 minut) cały czas trzyma w napięciu, jest naładowany błyskotliwymi dialogami, nie widać w nim zbytnich niespójności, czyli ma wszelkie cechy dobrego dreszczowca. Niestety, pomimo tych zalet, film nie pozwala na wyjście z kina z uczuciem pełnej satysfakcji.

Joel Schumacher
‹Telefon›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTelefon
Tytuł oryginalnyPhone Booth
Dystrybutor Syrena
Data premiery27 czerwca 2003
ReżyseriaJoel Schumacher
ZdjęciaMatthew Libatique
Scenariusz
ObsadaForest Whitaker, Colin Farrell, Katie Holmes, Kiefer Sutherland, Radha Mitchell, Paula Jai Parker
MuzykaHarry Gregson-Williams
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania81 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pomysł na thriller, którego akcja będzie praktycznie całkowicie ograniczona do budki telefonicznej ma już kilkadziesiąt lat. Pierwszy wpadł bowiem na niego Alfred Hitchcock, który zapragnął nakręcić film, którego akcja będzie rozgrywała się na możliwie jak najmniejszym obszarze - ograniczona budką telefoniczną. Na film ten musieliśmy jednak czekać bardzo długo, nie zrobił go Hitchcock, nie udało się jego następcom, nakręcił go wreszcie Joel Schumacher. W samą porę, bo za parę lat nikt może już nie wiedzieć co to właściwie były budki telefoniczne.
Bohater, Stuart Shepard, grany przez Collina Farrella, machinalnie odbiera dzwoniący telefon w budce telefonicznej, z której właśnie wychodził. To błąd - po drugiej stronie znajdzie się bowiem morderca, który od tej chwili będzie ze Stuartem rozmawiał, jednocześnie trzymając go na muszce karabinu snajperskiego. O tym, że nie żartuje przekonamy szybko, a najboleśniej chcący również skorzystać z telefonu lokalny alfons. Morderca żąda od Stu, postaci skądinąd też mało sympatycznej, aby publicznie wyznawał swoje grzechy i łajdactwa. Pomysł na thriller niezły - bohater jest w ciągłym zagrożeniu, odseparowany od świata, nie może się z nikim skontaktować, bo każde niewłaściwe słowo grozi strzałem między oczy, nie może również wyjść z budki, łatwo też było wmieszać go w zabójstwo, co powoduje, że pojawia się nowe zagrożenie - ze strony policji. Musi bardzo się postarać, aby z tej sytuacji wyjść z głową.
Realizacja zdaje egzamin. Ten krótki film (niecałe 80 minut) cały czas trzyma w napięciu, jest naładowany błyskotliwymi dialogami, nie widać w nim zbytnich niespójności, czyli ma wszelkie cechy dobrego dreszczowca. Całość filmu leży na barkach Collina Farrella, który nie tylko nie znika z ekranu przez cały film, to jeszcze musi grać głównie ze słuchawką telefoniczną, ale ten zdolny młody aktor radzi sobie z tym znakomicie, potwierdzając pogłoski, że już niedługo może być jedną z największych gwiazd Hollywood. Niestety, pomimo tych zalet, film nie pozwala na wyjście z kina z uczuciem pełnej satysfakcji. Podobnie bowiem, jak we wcześniejszym swym filmie, "Upadku", Schumacher nie ma zupełnie pomysłu na zwieńczenie filmu satysfakcjonującą końcówką, z której coś by wynikało i która w jakiś sposób całość by zamknęła. Po prostu najwyraźniej po nakręceniu kilkudziesięciu minut, twórcy zdecydowali, że zabawę należy zakończyć i iść do kasy po odbiór honorariów.
koniec
1 lipca 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kasztanowy ludzik: Odc. 2. To dopiero początek koszmaru
Marcin Mroziuk

3 XII 2021

Kiedy Mark Hess wytrwale podąża tropem, który inni uznali za błędny, wprawdzie nie mamy pewności, czy uda mu się rzeczywiście odkryć coś istotnego, ale za to oczywiste się dla nas staje, czemu nie najlepiej dogaduje się on z przełożonymi.

więcej »

Kasztanowy ludzik: Odc. 1. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

29 XI 2021

Trzeba przyznać, że już sam początek „Kasztanowego ludzika” rzeczywiście wciska widzów w fotele. Wprawdzie później fabuła rozwija się zgodnie ze sprawdzonymi regułami gatunku, ale dla fanów dobrych kryminałów pierwszy odcinek będzie wystarczającą zachętą do obejrzenia całego serialu – będącego ekranizacją powieści Sørena Sveistrupa.

więcej »

Moja wielka, grecka tragedia
Agnieszka ‘Achika’ Szady

22 XI 2021

Czy „Eternals” to komiksowa głupotka z wydumanymi na siłę problemami, czy może tragedia na miarę antyczną, w której wybory jednostek mają wpływ na losy milionów? Jedno i drugie? Albo żadne z powyższych?

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Lipiec 2003
— Marta Bartnicka, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Czas na nazistowskie jasełka
— Jarosław Loretz

Upadły anioł muzyki
— Agnieszka Szady

Parada wyjców
— Tomasz Kujawski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.