Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Gniew klona

Esensja.pl
Esensja.pl
Choć każdy kolejny film trafia raczej do ograniczonego grona fanów, to znajdzie się zawsze pewna grupa widzów spoza tego grona, którzy obejrzą kolejne perypetie załogi statku kosmicznego przekraczającego ostateczną granicę z przyjemnością. Ja też się do nich zaliczam i cieszę się, że wreszcie znalazł się dystrybutor na tyle odważny, aby wprowadzić film z serii Star Trek na ekrany naszych kin.

Stuart Baird
‹Star Trek: Nemesis›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułStar Trek: Nemesis
Dystrybutor UIP
Data premiery7 marca 2003
ReżyseriaStuart Baird
ZdjęciaJeffrey L. Kimball
Scenariusz
ObsadaRon Perlman, Patrick Stewart, Jonathan Frakes
MuzykaJerry Goldsmith
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
CyklStar Trek
Czas trwania116 min
WWW
GatunekSF
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Niezależnie od tego, co sądzi się o serialu Star Trek, przyznać należy, że sam fakt, że powstał już dziesiąty film pełnometrażowy z tej serii, a "Enterprise" w swych kolejnych wersjach pojawia się na ekranach już od prawie 40 lat, jest godny szacunku. I choć każdy kolejny film trafia raczej do ograniczonego grona fanów, to znajdzie się zawsze pewna grupa widzów spoza tego grona, którzy obejrzą kolejne perypetie załogi statku kosmicznego przekraczającego ostateczną granicę z przyjemnością. Ja też się do nich zaliczam i cieszę się, że wreszcie znalazł się dystrybutor na tyle odważny, aby wprowadzić film z serii Star Trek na ekrany naszych kin.
Głównym problemem pozostaje wybór głównego wątku dla każdego filmu, który to powinien usatysfakcjonować fanów, dodając coś do mitologii serialu, a jednocześnie pozostając niezależnym widowiskiem filmowym, które można oglądać w oderwaniu od fabuły serialu. Tym razem zdecydowano się na powtórzenie pomysłu z drugiej filmu z cyklu, czyli "Gniewu Khana" z 1982 r. - przeciwstawieniu "Enterprise" potężnej jednostki, mającej zadawniony żal do załogi słynnego statku eksploracyjnego. Któż może być jednak równorzędnym przeciwnikiem dla znakomitego kapitana Picarda? Oczywiście ...sam Picard, a właściwie jego klon. Niestety, twórcy nie zdecydowali się na narzucające się rozwiązanie - obsadzenie w obydwu rolach świetnego Patricka Stewarta, być może ze względu na lenistwo umysłowe widzów, wprowadzając ... jako klona 30 lat młodszego (ale, aby wszystko było jasne - już łysego). Szkoda, bowiem powierzenie dowodzenia statkiem Patrickowi Stewartowi było najlepszą rzeczą, jaka przydarzyła się temu serialowi w całej jego historii. Szkoda, że ten dobry aktor nie otrzymał szansy zagrania dwóch postaci, dobrej i złej. Reszta ekipy "Enterprise" w zwykłej formie, odkąd z serialu zniknął szczęśliwie Wesley Crusher, nie ma większych wpadek.
Wspominając "Gniew Khana" nie można nie zauważyć jeszcze jednej analogii - podobnie jak w tamtym filmie dla wszystkich poświęcił się Spock, tak tutaj uczynił to jego odpowiednik z "Następnego pokolenie", czyli porucznik Data. I podobnie jak w przypadku filmu sprzed 20 lat, twórcy pozostawiają przesłankę, że Data (jak wcześniej Spock) "nie wszystek umarł". Czyżbyśmy już wkrótce mieli okazję oglądać "Star Trek XI: W poszukiwaniu Daty"?
koniec
1 lipca 2003
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
Agnieszka ‘Achika’ Szady

20 II 2018

…kraj, w którym baśń ta dzieje się – tak można by strawestować słowa piosenki z „Pszczółki Mai”, ponieważ fabuła „Czarnej Pantery” w dziewięćdziesięciu procentach toczy się w fikcyjnym afrykańskim państwie. Dało to okazję projektantom kostiumów i scenografii, żeby naprawdę zaszaleć.

więcej »

East Side Story: Prostaczek naszych czasów
Sebastian Chosiński

18 II 2018

Komediodramat Witalija Susłina ma bardzo gorzki wydźwięk. Ale czy może być inaczej, skoro opowiada o sympatycznym i pracowitym wiejskim prostaczku, którego postanawia wykorzystać do swoich niecnych celów para cwaniaczków z dużego miasta? „Boże cielę” – choć tytuł oryginalny jest nieco bardziej dosłowny – idealnie oddaje i charakter głównego bohatera, i nastrój filmu.

więcej »

East Side Story: Chrześcijański fundamentalizm vs. agnostycyzm
Sebastian Chosiński

11 II 2018

W ten film dramat wpisany był od samego początku pracy nad nim. Scenarzystka i reżyserka Walerija Surkowa za podstawę fabuły obrała bowiem mniej znaną sztukę Anny Jabłonskiej – ukraińskiej pisarki, która zginęła przed siedmioma laty w zamachu terrorystycznym na moskiewskim lotnisku Domodiedowo. „Poganie” to film, który konfrontuje ze sobą poczucie szczęścia, do którego dąży człowiek, z wiarą, która narzuca na niego wiele ograniczeń. A wnioski, do jakich prowadzi na pewno nie są jednoznaczne…

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Lipiec 2003
— Marta Bartnicka, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Nasz człowiek w Rio Klawo
— Konrad Wągrowski

Blaski i cienie świata liliputów
— Konrad Wągrowski

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

„Love Story” w wykonaniu Patryka Vegi
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Paddington daje sobie radę
— Konrad Wągrowski

Sympatyczna telepatyczna błahostka
— Konrad Wągrowski

Sztuka narodowa musi dawać po pysku. Metakomiks narodowy
— Konrad Wągrowski

Bolesne tajemnice różańca
— Konrad Wągrowski

Czerwony kapturek je puszystego króliczka
— Konrad Wągrowski

Apokalipsa i gadające psy
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.