Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Wych Kaosayananda
‹Ballistic›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBallistic
Tytuł oryginalnyBallistic: Ecks vs. Sever
Dystrybutor Monolith
Data premiery6 czerwca 2003
ReżyseriaWych Kaosayananda
ZdjęciaJulio Macat
Scenariusz
ObsadaAntonio Banderas, Talisa Soto, Lucy Liu, Gregg Henry, Ray Park
MuzykaDon Davis
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania91 min
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nie takie złe
[Wych Kaosayananda „Ballistic” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie rozumiem, czemu wszyscy krytycy piszą o tym filmie tak źle. Jak na sensacyjny, jest niegłupi, a przy tym dynamiczny jak trzeba. I do tego niezłe aktorstwo.

Marta Bartnicka

Nie takie złe
[Wych Kaosayananda „Ballistic” - recenzja]

Nie rozumiem, czemu wszyscy krytycy piszą o tym filmie tak źle. Jak na sensacyjny, jest niegłupi, a przy tym dynamiczny jak trzeba. I do tego niezłe aktorstwo.

Wych Kaosayananda
‹Ballistic›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBallistic
Tytuł oryginalnyBallistic: Ecks vs. Sever
Dystrybutor Monolith
Data premiery6 czerwca 2003
ReżyseriaWych Kaosayananda
ZdjęciaJulio Macat
Scenariusz
ObsadaAntonio Banderas, Talisa Soto, Lucy Liu, Gregg Henry, Ray Park
MuzykaDon Davis
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiNiemcy, USA
Czas trwania91 min
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Intryga, zgodnie z regułami gatunku, jest prosta: dwoje agentów, Ecks (Antonio Banderas z FBI i Sever (Lucy Liu) niegdyś z NSA, działa po przeciwnych stronach barykady w sprawie porwania syna niejakiego Roberta Ganta (Gregg Henry). Potem okazuje się, że wcale nie po przeciwnych, a dzieciaka trzeba ratować przed kimś całkiem innym…
Warto zauważyć zaskakująco dobrą grę. Antonio Banderas prezentuje wszelkie plusy „ładnego starzenia się” – nie tylko na buźce, ale i w ekspresji. Spory postęp od czasu „Desperado”. Lucy Liu jest genialna, psychologicznie prawdopodobna; subtelność od brutalności dzielą tylko milimetry. Kto wie, może wybiorę się drugi raz do kina specjalnie dla jej smutnych uśmiechów i oszczędnych gestów. Gregg Henry jest świetny (choć może nieco schematyczny) w roli pewnego siebie psychopaty. Coś jakby starsza wersja Seana Batemana (James Van Der Beek) z „Żyć szybko, umierać młodo”. Jak dla mnie, te trzy postacie wykraczają poza średni poziom filmu akcji.
Co do samej akcji, czyli tego, po co się idzie na „Ballistika”, to wszystko jest jak trzeba. Mamy więc bój w hucie, może nie klasy „Terminatora”, ale „Kobry” (ze Stallonem) na pewno. Mamy wybuchową bocznicę kolejową. Mamy pościg motocyklowy, porównywalny z tym w „Matrix Reloaded”, z tym, że filmowany z poziomu motocykla, więc bardziej bezpośrednio przemawiający do systemu nerwowego. Mamy wreszcie specjalną kulkę, spreparowaną przez agentkę Sever, a wykorzystaną w króciutkiej, perfekcyjnej scenie kulminacyjnej.
Duży ukłon należy się scenarzyście (Alan McElroy): to, co w filmie nie jest pokazane, nie jest też bez potrzeby wyjaśniane. Sprawa zaginięcia żony Ecksa jest zarysowana na tyle mgliście, że ewentualne luki logiczne nie przeszkadzają. Podobnie przedstawiają się powiązania Sever z Gantem: wiemy o nich tyle, ile to niezbędne, ale oszczędzono nam częstej w amerykańskich sensacyjniakach hydratyzacji mózgu widza. Nie zanudza się nas (ani nie rozśmiesza) szczegółami technicznymi nowej miniaturowej broni, o którą toczy się gra. I – gloria, gloria! – nie ma przemówienia na końcu!!!
koniec
1 lipca 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Lista śmierci: Odc. 5. Wszystko ma swoją cenę
Marcin Mroziuk

8 VIII 2022

Nie jest żadnym zaskoczeniem ani dla widzów, ani dla głównego bohatera, że Steve Horn jest naprawdę doskonale chroniony. Dobranie mu się do skóry wymaga więc długotrwałych przygotowań, a James Reece do ostatniej chwili nie może być pewny, czy jego plan się powiedzie.

więcej »

East Side Story: Hej, kto Kazach – hajda na Szejbanszacha!
Sebastian Chosiński

7 VIII 2022

Premiera „Złotego tronu” – drugiej odsłony dylogii Rustema Abdraszewa „Chanat Kazachski” – miała miejsce dwa lata i trzy miesiące po pierwszych pokazach „Diamentowego miecza”. Co nieco zmieniło się w tym czasie w samym Kazachstanie, a dowodem na to fakt, że z filmu zniknęły tym razem wszelkie nawiązania do postaci prezydenta Nursułtana Nazarbajewa, któremu w grudniu 2016 roku oddawano na ekranie prawdziwe hołdy.

więcej »

Lista śmierci: Odc. 4. Polowanie w Meksyku
Marcin Mroziuk

5 VIII 2022

Wprawdzie rozprawienie się z prezesem Capstone Industries główny bohater odłożył na później, ale za to w napięciu obserwujemy, jak James Reece błyskawicznie zmierza do wyrównania rachunków z bezpośrednim zabójcą jego żony i córki. Inną sprawą jest, że brak umiaru w zemście niekoniecznie przysporzy komandosowi sympatii u widzów.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Lipiec 2003
— Marta Bartnicka, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

If I were P. Jackson
— Marta Bartnicka

Otwórz oczy
— Marta Bartnicka

Kill Bill - czwórgłos
— Marta Bartnicka, Michał Chaciński, Anna Draniewicz, Konrad Wągrowski

Idź i weź ze sobą dzieci
— Marta Bartnicka, Konrad Wągrowski

Chała z Karaibów
— Marta Bartnicka

Wszystko o Adamie
— Marta Bartnicka

Miłość, klapsy i czerwone pisaki
— Marta Bartnicka

Wolność spawacza
— Marta Bartnicka

Neo Potter
— Marta Bartnicka

Spółka od jointów
— Marta Bartnicka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.