EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Musimy porozmawiać o Kevinie |
Tytuł oryginalny | We Need to Talk About Kevin |
Dystrybutor | Best Film |
Data premiery | 13 stycznia 2012 |
Reżyseria | Lynne Ramsay |
Zdjęcia | Seamus McGarvey |
Scenariusz | Lynne Ramsay |
Obsada | Tilda Swinton, Ezra Miller, John C. Reilly, Siobhan Fallon |
Muzyka | Jonny Greenwood |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 110 min |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Pokochaj mnie, jeśli potrafisz |
EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Musimy porozmawiać o Kevinie |
Tytuł oryginalny | We Need to Talk About Kevin |
Dystrybutor | Best Film |
Data premiery | 13 stycznia 2012 |
Reżyseria | Lynne Ramsay |
Zdjęcia | Seamus McGarvey |
Scenariusz | Lynne Ramsay |
Obsada | Tilda Swinton, Ezra Miller, John C. Reilly, Siobhan Fallon |
Muzyka | Jonny Greenwood |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | USA, Wielka Brytania |
Czas trwania | 110 min |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Uwielbiam "Ratcatchera", który w polskich kinach nosił tytuł "Nazwij to snem", więc pewnie pójdę.
"Autorką" "Musimy porozmawiać o Kevinie" jest Lionel Shriver.
Lynne Ramsay jest reżyserem filmu ze scenariuszem na podstawie książki.
co za bzdura. eva jako współzesna Lady Makbet?? W którym momencie? Lady Makbet chciala władzy, była mocną, zdetermninowaną kobietą, a Eva jest bierna i mało witalna. i "młodocviany Mefistofeles"?? Na Boga, jakież to dobro, choćby nieswiadomie, uczynił ten chłopiec?
Proponuję bardziej uważnie czytac szkolne lektury, zanim zacznie się pisać pseudo-intelektualne recenzje
Z tą Lady Makbet też się trochę zdziwiłam, bo bohaterka Szekspira namawiała do zbrodni swojego męża, a chyba nie jest tak w tym przypadku?
Lady Makbet jest tutaj jak najbardziej na miejscu: po pierwsze jako psychiczny konstrukt kobiety, która cierpi za niepopełnione zbrodnie. Lady M. nie zabijała, namawiała i owszem, ale sama nie podjęła żadnej czynności-była równie bierna co zamkowy odźwierny. Eva czuła się podobnie, gdyż obwiniała się (poprzez zaprzepaszczoną relacje z synem w jego dzieciństwie) do popełnionej przez niego zbrodni. Jej poczucie winy przebija przez niemal każdą scenę tego filmu, a jego uwieńczeniem jest dosłowna aluzja do Lady M.-czerwona farba. Po drugie istotny aspekt zaprzeczenia swojego macierzyństwa. Lady Makbet jest pionierem jeśli chodzi o niechęć do gotowania zupek i przewijania pieluch. Całe życie podążała jedynie za swoja ambicją bycia kimś lepszym, zrobieniem kariery na dworze. Czyż nie z tego wynikała frustracja Ewy po urodzeniu Kevina? No i rzeczywiście Szekspira nie ruszajmy, jak można było przełożyć relację z mężem na relację z synem, nie do wyobrażenia, już pomijając, że nie o nich tu chodzi. Edyp się w grobie przewraca!
Wprawdzie porywacze Hassana Ahmeda nie wyglądają na profesjonalistów, ale wygląda na to, że mimo pełnej mobilizacji wszystkich sił MI5 może mieć problem z odnalezieniem kryjówki Synów Albionów przed terminem zapowiedzianej egzekucji uwięzionego studenta. Trudno w tym momencie nie zastanawiać się, czy Robert Hobden może okazać się kluczem do uwolnienia brytyjskiego muzułmanina o pakistańskich korzeniach.
więcej »Żydowski reżyser urodzony na Krymie (Adolf Bergunker), ukraiński autor pierwowzoru literackiego (Gieorgij Tuszkan) i rozgrywająca się w 1930 roku w sowieckim Turkiestanie, na pograniczu z Chinami, easternowa opowieść o walce z podstępnymi basmaczami – tak w skrócie można opisać kinową wersję „Dżury”, która na polskie ekrany trafiła pod znacznie bardziej chwytliwym tytułem – „Mściciel z gór”.
więcej »Z retrospekcji dowiadujemy się wreszcie, w jaki sposób Regus Patoff przekonał Sanga Woo do podpisania kontraktu. Mimo to wciąż nie możemy być pewni rzeczywistych intencji konsultanta, a jego kolejne działania mogą być sporym zaskoczeniem zarówno dla pracowników, jak i dla widzów.
więcej »Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (DVD)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Karolina Ćwiek-Rogalska, Anna Kańtoch, Mateusz Kowalski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (DVD)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Karolina Ćwiek-Rogalska, Anna Kańtoch, Mateusz Kowalski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
Pozamiatane
— Łukasz Gręda
Ręce opadły
— Łukasz Gręda
Lost
— Łukasz Gręda
Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda
Strzelają się
— Łukasz Gręda
Gumowe kule
— Łukasz Gręda
W ciemność
— Łukasz Gręda
Zaczęło się
— Łukasz Gręda
Słowiańska pełnia
— Łukasz Gręda
Pod wulkanem, czyli potworne kino Wesa Andersona
— Łukasz Gręda
"Skomplikowana narracja" w świetle pierwszego, streszczającego cały, ale to cały film przestaje być skomplikowana.