EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dziewczyna z tatuażem |
Tytuł oryginalny | The Girl with the Dragon Tattoo |
Dystrybutor | UIP |
Data premiery | 13 stycznia 2012 |
Reżyseria | David Fincher |
Zdjęcia | Jeff Cronenweth, Fredrik Bäckar, Colten Currey |
Scenariusz | Steven Zaillian |
Obsada | Daniel Craig, Rooney Mara, Robin Wright, Stellan Skarsgård, Christopher Plummer, Joely Richardson |
Muzyka | Trent Reznor, Atticus Ross |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Niemcy, Szwecja, USA, Wielka Brytania |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat, kryminał, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Z patelni w ogień |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Dziewczyna z tatuażem |
Tytuł oryginalny | The Girl with the Dragon Tattoo |
Dystrybutor | UIP |
Data premiery | 13 stycznia 2012 |
Reżyseria | David Fincher |
Zdjęcia | Jeff Cronenweth, Fredrik Bäckar, Colten Currey |
Scenariusz | Steven Zaillian |
Obsada | Daniel Craig, Rooney Mara, Robin Wright, Stellan Skarsgård, Christopher Plummer, Joely Richardson |
Muzyka | Trent Reznor, Atticus Ross |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Niemcy, Szwecja, USA, Wielka Brytania |
WWW | Strona |
Gatunek | dramat, kryminał, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Do Jerzego W.
Mam wrażenie, że film "Siedem" obejrzałeś stosunkowo niedawno (w ciągu ostatnich kilku lat). Film jest z 1995 i na tle współczesnych thrillerów, owszem, trochę się już postarzał. Być może wymienione przez ciebie elementy nie wystarczą w dzisiejszym świecie, by nazwać film genialnym. Ale nagrody, jakie zebrał, i przede wszystkim to, jak mocno zapisał się w kinematografii - jak najbardziej wystarczą. Jest to zwykłe czepialstwo z twojej strony, poza tym argumentacja subiektywna, czyli bardzo wątła.
"rzeczywistość jest tak ponura, świat jest tak okrutny, że nie powinno się rodzić dzieci. Litości" -- czemu litości? Proszę uzasadnić.
"nawiasem mówiąc scenarzyście gratulujemy genialnej sceny, w której Henrik Vanger tłumaczy Blomkvistowi, dlaczego każdy jej członek mieszka na wyspie w innym domu i kto z kim rozmawia…"
Autorowi powieści, a nie scenarzyście. Durniu.
Esensja ma już takie braki, że bierze do recenzowania najpodlejszy sort amatorów?
@JM
Dawno. Jakoś z rok po premierze, w tv. Napisałem, co sądziłem wtedy i co sądzę teraz. Mój sąd nie zależy od tego, jak film jest utytułowany. Moje wnioski są rzeczywiście subiektywne, trudno zaprzeczyć. Czepialstwo, bo nie uważam filmu, o którym wspomniałeś, za genialny? Daj spokój.
@mbw
Tiaa, czy powinno się rodzić dzieci to z pewnością ciekawy problem filozoficzny. Jednak nie odnoszę się do samej kwestii okrucieństwa świata ani dylematów rozmnażania. Natomiast dobrze pamiętam wrażenie, że pewne stwierdzenia "Morgana", m.in. to o dziecach, brzmiały dla mnie jak parodia. Wtedy nie mogłem mieć takiego skojarzenia, ale dziś mogę napisać, że "Morgan" był jak emo, co znalazł osobę, przed którą można się wyżalić. A przecież detektyw nie miał być kimś żałosnym, ale autorytetem i rozmówczyni traktuje go właśnie jak autorytet, chłonąc jego wynurzenia z powagą i uwagą jako ważne rady.
"Tiaa, czy powinno się rodzić dzieci to z pewnością ciekawy problem filozoficzny" -- moim zdaniem niezwykle ciekawy, o ile natomiast pamiętam, a mogę się mylić, detektyw grany przez Freemana był człowiekiem owszem, doświadczonym, ale przy tym prostym, który raczej obserwował, niż czytał. Trudno więc by nadawał swoim mniej lub bardziej słusznym intuicjom szczególnie subtelną formę, nieprawdaż?
"...Mira Rooney, która w tym filmie urasta do rangi objawienia roku..." - i dalej już nie trzeba czytać. Trzymaj się, Mira (Mirka?), następnym razem Oscar twój.
Zmarły w styczniu tego roku żydowski prozaik Grigorij Kanowicz był nie tylko autorem nadzwyczaj interesujących powieści o tematyce żydowskiej, ale także cenionym scenarzystą filmowym, którego teksty przenosili na ekran reżyserzy litewscy, łotewscy i estońscy. „Długa podróż nad morze” Algirdasa Araminasa to skromny, ale przejmujący współczesny obraz obyczajowy, w którego centrum pozostaje stara kołchoźnica jadąca na spotkanie z synem.
więcej »Oczywiste jest, że służby specjalne często nie grają czysto, ale coraz więcej wskazuje, że tajna operacja, którą zaplanowała Diana Taverner, jest nie tylko nieetyczna, ale także łączy się z nadmiernym ryzykiem, a konsekwencje mogą ponieść wplątani w nią wbrew swej woli agenci z Slough House.
więcej »Mogłoby się wydawać, że czasy, w których powstają bałwochwalcze filmy na temat funkcjonariuszy tajnych służb, już dawno minęły. Nawet w państwach postradzieckich. A jednak nie! Sześć lat temu w Kazachstanie Wiktor Klimow nakręcił obraz z okazji ćwierćwiecza istnienia Komitetu Bezpieczeństwa Narodowego. Osią fabularną tego propagandowego dzieła jest walka z islamistami z organizacji „Żołnierze Kalifatu”.
więcej »Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
Transatlantyk 2015: Dzień 4
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Gorzkie gody
— Jarosław Robak
Baby, You’re a Rich Man!
— Karol Kućmierz
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (2)
— Jakub Gałka
Pod prąd rzeki czasu
— Konrad Wągrowski
Być jak Sherlock Holmes
— Urszula Lipińska
Thriller klasyczny
— Konrad Wągrowski
Bezkrólewie
— Mateusz Kowalski
Piękny bullshit
— Mateusz Kowalski
To jeszcze nie czas...
— Mateusz Kowalski
Porażki i sukcesy A.D. 2012
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Jednym rzutem przez pół Europy
— Mateusz Kowalski
Symfonia à la carte
— Mateusz Kowalski
Wzgórze nie ma oczu
— Mateusz Kowalski
Norma w nienormalności
— Mateusz Kowalski
Deewolucja
— Mateusz Kowalski
Pluszowy rollercoaster
— Mateusz Kowalski
Czy nikt nie czyta tych recenzji przed publikacją na stronie? Toż to jakiś niezrozumiały bełkot osoby, która ma mocno średnie pojęcie o składni w języku polskim.