EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Z daleka widok jest piękny |
Dystrybutor | Stowarzyszenie Nowe Horyzonty |
Data premiery | 10 lutego 2012 |
Reżyseria | Anna Sasnal, Wilhelm Sasnal |
Scenariusz | Anna Sasnal, Wilhelm Sasnal |
Obsada | Marcin Czarnik, Agnieszka Podsiadlik, Piotr Nowak, Elżbieta Okupska |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Lepiej się nie zbliżać |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Z daleka widok jest piękny |
Dystrybutor | Stowarzyszenie Nowe Horyzonty |
Data premiery | 10 lutego 2012 |
Reżyseria | Anna Sasnal, Wilhelm Sasnal |
Scenariusz | Anna Sasnal, Wilhelm Sasnal |
Obsada | Marcin Czarnik, Agnieszka Podsiadlik, Piotr Nowak, Elżbieta Okupska |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Do minutemana: od dawna mam wrażenie, że trafiłeś tu przypadkowo, że to stanowczo nie jest portal dla ciebie bo zupełnie inne tematy niż kultura cię interesują. Potraktuj to jako pierwsze poważne ostrzeżenie - albo ograniczysz komentarze do kwestii merytorycznych, związanych z tematem, albo nie będzie więcej komentarzy.
Konrad: co konkretnie nie podoba ci się w powyższym komentarzu? Odnosi się on do oceny, którą otrzymał film od recenzenta. Nie można tego komentować?
I w ogóle co to za straszenie banami? Jak rozumiem, jesteś redaktorem naczelnym tego serwisu. Czy uważasz, że to profesjonalne zachowanie redaktora naczelnego? Straszenie komentujących banami?
I gwoli wyjaśnienia. Jestem waszym czytelnikiem od wielu lat i bardzo cenię Wasz serwis. Czytam np. co miesiąc wszystkie comiesięcznie polecanki książkowe "Do księgarni marsz" i uważam, że to świetny cykl pozwalający wybrać wartościowe pozycje do zakupu.
"Sasnale w swoim filmie w ogóle nie osadzają bohaterów w konkretnym kontekście [...]"
Chyba Sasnalowie, pani recenzentko? Jak pani nie wie, to w słowniku trzeba sprawdzić!
Ciekawy film - jego wady czy zalety?
1. Nieczytelna narracja. Zaraz po obejrzeniu musiałam przeczytać kilka recenzji, żeby połapać się, o co tutaj chodzi; ten problem od dawien dawna jest typowy dla kina z obszaru kulturowej prowincji. Paweł jest trudno rozpoznawalną postacią, w nurcie monotonii zdarzeń nie zauważa się nawet jego zniknięcia. Ostatnią scenę musiałam dwa razy obejrzeć, bo nie byłam pewna, czy zaniemógł w trakcie jazdy, czy został pchnięty nożem, o czym potem miała świadczyć (jeśli miała) zakrwawiona dłoń jego narzeczonej, nie wiem, trudno powiedzieć, może ta dłoń nie była wcale zakrwawiona, może to był cień?
2. Żenująco ubogi poziom moralny postaci, bez względu na wiek, płeć czy miejsce w hierarchii grupy. Prawie wszyscy uczestnicy tego dramatu są patologicznie odczłowieczeni, uwikłani w mroczne wręcz więzienne schematy, ograniczone do ponurego pragmatyzmu prawa silniejszego w klimacie życiowej tandety. Wyjątkiem - chyba jedynym - jest dziewczynka w kościele, która być może wierzy w jakieś sensowne wartości chrześcijańskie i z tego powodu cierpi. Albo udaje, że cierpi.
3. Czas akcji - chyba są to lata osiemdziesiąte, jeśli nie wczesne dziewięćdziesiąte? Pralka z czasów Gomułki, nakręcany budzik, lampowe telewizory... skąd ta ucieczka w nieokreśloną przeszłość?
Tak jakby autorom zabrakło odwagi, żeby dać tym osobom np. komórki do ręki, czy inne obecnie wszechobecne cyfrowe gadżety, przez co przekaz nabrałby więcej bezpośredniej łączności z rzeczywistością bytowania tak wspaniale w tym filmie namalowanych przykładów upadłej mentalite naszych upiornych rodaków, którzy w ten sam odrażający sposób przecież dzisiaj myślą, czują oraz postępują, zarówno ci biedni, bogaci, niedouczeni czy wykształceni.
4. Itd, itp. Więc dylemat, czy to co powyżej to są wady czy zalety tego filmu, który ma jedną uderzającą cechę: jest swojski,
oglądając go czujesz się naprawdę u siebie, czyli beznadziejnie, obco... i po prostu chujowo, po prostu w Polsce.
Giennadij Bazarow, choć ani imię, ani nazwisko na to nie wskazują, był pierwszym kirgiskim (a czwartym w ogóle) reżyserem, który w latach 60. XX wieku przeniósł na ekran prozę Czingiza Ajtmatowa. Wybrał sobie nieco mniej znane (przynajmniej poza Związkiem Radzieckim) dzieło słynnego pisarza – powieść „Matczyne pole”.
więcej »Szczęście, że zdecydowana większość z nas nie ma podobnych doświadczeń! Trudno bowiem sobie nawet wyobrazić, jaką traumą może być niewyjaśnione zniknięcie przyjaciółki. A tego właśnie doświadcza nastoletnia Manuela Pelari, bohaterka „Zaginionej” Alejandra Montiela (będącej ekranizacją powieści Florencii Etcheves). Po czternastu latach, już jako pełnoprawna policjantka, Pipa wraca do tamtej sprawy.
więcej »Jeśli powiedziało się A, to trzeba powiedzieć B. Skoro więc para głównych bohaterów odkryła, że David Choak zlecił zabicie Nathana, zrozumiałe jest, ze teraz pilnie obserwują poczynania bogacza. Dzięki temu udaje im się wpaść na trop jego kolejnego niecnego planu.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Filmy Nowych Horyzontów 2011 (3/3)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Bez wstydu, ale tylko w ciemności
— Urszula Lipińska
Zagrożenie życia
— Urszula Lipińska
Dwugłos o „Daas”
— Urszula Lipińska, Michał Oleszczyk
Bieg po prawdę
— Urszula Lipińska
Gdynia 2011 (2): Panorama Polskiego Kina
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Gdynia 2011 (1): Filmy konkursowe
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
ENH, czyli ponad pół setki filmów (2)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
ENH, czyli ponad pół setki filmów (1)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Matka, żona i kochanka
— Urszula Lipińska
Psy wojny
— Urszula Lipińska
Tylko 70%? Ja dałbym bez kozery (Kozyry?) tysiąc pińćset :)