EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Merida Waleczna |
Tytuł oryginalny | Brave |
Dystrybutor | Forum Film |
Data premiery | 17 sierpnia 2012 |
Reżyseria | Mark Andrews, Brenda Chapman |
Scenariusz | Brenda Chapman, Irene Mecchi |
Obsada | Kelly Macdonald, Kevin McKidd, Emma Thompson, Craig Ferguson, Robbie Coltrane, Billy Connolly, Julie Walters |
Muzyka | Patrick Doyle |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | animacja, familijny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Kiedy matce odbiorą głos… |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Merida Waleczna |
Tytuł oryginalny | Brave |
Dystrybutor | Forum Film |
Data premiery | 17 sierpnia 2012 |
Reżyseria | Mark Andrews, Brenda Chapman |
Scenariusz | Brenda Chapman, Irene Mecchi |
Obsada | Kelly Macdonald, Kevin McKidd, Emma Thompson, Craig Ferguson, Robbie Coltrane, Billy Connolly, Julie Walters |
Muzyka | Patrick Doyle |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | animacja, familijny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Nie ma czegoś takiego jak bajki za straszne dla dzieci. Żeby nie szukać daleko, za Odrą było takich dwóch panów na G. Podpowiem, nie byli w związku partnerskim. I straszą oni do dziś, niestety w złagodzonej wersji. W końcu strach to bardzo naturalne uczucie, a z obrazem tego, co dzieje się z człowiekiem, który się niczego nie boi mamy do czynienia chociażby w ostatnim, równie baśniowym Batmanie.
Nu ale są chyba jednak bajki dla starszych i młodszych dzieci....
Jest chyba różnica miedzy dzieckiem 3 i 10 letnim.
@ziomalkav
Nie rozumiem, co ma Twój komentarz do tego że dzieci się na filmie mocno boją i jako rodzic, chcę im tego oszczędzić - stąd "za straszne dla dzieci". Jeśli dziecko boi się zasnąć potem bo się boi niedźwiedzia, to ma to być dobre? Rozumiem, że Ty dzieci przymuszasz do oglądania horrorów. Ale chyba cudze, bo raczej swoich nie masz...
Już po seansie (mam sentyment do animacji) mogę stwierdzić, że to sympatyczny film, ale raczej dla dzieci.
O ile podobały mi się np. "Kung-fu pandy" kolejne, czy "Zaplątani" to tutaj nie było aż tak dużo rzeczy, które mogłyby zabawić także dorosłego widza.
Spodziewałam się też, że będzie więcej się działo.
Co do "straszności" to nie uważam filmu za jakoś szczególnie strasznego. Np. oglądając taką "Księżniczkę i żabę" miałam poczucie, że dzieciaki mogłyby się przestraszyć a tutaj niekoniecznie.
„Spisek Oberona” to, jak dotąd, jedyny pełnometrażowy film kazachskiego, choć wykształconego poza granicami kraju, reżysera i scenarzysty Ajdara Batałowa (mimo że niebawem od jego premiery minie dekada). To klasyczne kino akcji, które powstało przede wszystkim po to, aby mile połechtać dowództwo wywiadu wojskowego. W każdym razie głównym pozytywnym bohaterem jest narażający życie dla ojczyzny oficer GRU Czingiz Arłanow.
więcej »Cóż z tego, że agenci z Slough House nie mają żadnego związku z niepowodzeniem operacji zaplanowanej przez Dianę Taverner, skoro idealnie nadają się na kozłów ofiarnych. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Jackson Lamb, który nie ma zamiaru poddać się bez walki.
więcej »Zmarły w styczniu tego roku żydowski prozaik Grigorij Kanowicz był nie tylko autorem nadzwyczaj interesujących powieści o tematyce żydowskiej, ale także cenionym scenarzystą filmowym, którego teksty przenosili na ekran reżyserzy litewscy, łotewscy i estońscy. „Długa podróż nad morze” Algirdasa Araminasa to skromny, ale przejmujący współczesny obraz obyczajowy, w którego centrum pozostaje stara kołchoźnica jadąca na spotkanie z synem.
więcej »Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Marzec 2013 (4)
— Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (kino)
— Ewa Drab, Mateusz Kowalski, Alicja Kuciel, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Sierpień 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Marzec 2013 (4)
— Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Veni, vidi i nici
— Zuzanna Witulska
Abramović zaczarowana
— Zuzanna Witulska
White lady
— Zuzanna Witulska
Romantycznie brutalny, czyli „Drive”
— Piotr Dobry, Łukasz Gręda, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska
Wszystkim marzy się koniec świata, czyli „Melancholia”
— Łukasz Gręda, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska
Styl i wykonanie, czyli „Czarny łabędź”
— Piotr Dobry, Jakub Gałka, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Joanna Pienio, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska
Projektowanie zmarłej żony, czyli „Skóra, w której żyję”
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Trójgłos o „Ki”
— Ewa Drab, Zuzanna Witulska, Artur Zaborski
Przestrzeń zamknięta
— Zuzanna Witulska
Udana bajka, nieudane requiem
— Zuzanna Witulska
Byłem na Meridzie z dwójką dzieci (3 i 6 lat). Problem filmu polega na tym, że jest miejscami za straszny dla dzieci. Mama z dzieckiem za mną w połowie filmu wyszła z kina, moje dzieci wędrowały na kolana przy co bardziej hmm żywiołowych fragmentach.
Zgodzę się, że rude włosy bohaterki wyglądały niesamowicie, ale mam wrażenie że fabuła jest trochę za bardzo zagmatwana jak dla dzieci a dla dorosłych zbyt oklepana.
Ogólnie film ocenię na ocenę średnią - bo aż tak źle to nie było