EKSTRAKT: | 30% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Saga Zmierzch: Przed świtem część 2 |
Tytuł oryginalny | The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 16 listopada 2012 |
Reżyseria | Bill Condon |
Zdjęcia | Guillermo Navarro |
Scenariusz | Melissa Rosenberg |
Obsada | Kristen Stewart, Robert Pattinson, Dakota Fanning, Taylor Lautner, Kellan Lutz, Ashley Greene, Anna Kendrick, Nikki Reed, Jackson Rathbone |
Muzyka | Carter Burwell |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | fantasy, romans |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gorzki happy end? |
EKSTRAKT: | 30% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Saga Zmierzch: Przed świtem część 2 |
Tytuł oryginalny | The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 2 |
Dystrybutor | Monolith |
Data premiery | 16 listopada 2012 |
Reżyseria | Bill Condon |
Zdjęcia | Guillermo Navarro |
Scenariusz | Melissa Rosenberg |
Obsada | Kristen Stewart, Robert Pattinson, Dakota Fanning, Taylor Lautner, Kellan Lutz, Ashley Greene, Anna Kendrick, Nikki Reed, Jackson Rathbone |
Muzyka | Carter Burwell |
Rok produkcji | 2012 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | fantasy, romans |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
@Garm
Tyle to się sam domyśliłem czytając recenzje wcześniejszych odsłon cyklu. Od esensyjnej recenzji oczekuję jednak czegoś więcej niż streszczenia fabuły w trzech zdaniach na krzyż, porównania do Stone'a i X-Menów i stwierdzenia, że Batman i tak jest lepszy.
Drodzy czytelnicy. Doceńcie poświęcenie sprowadzające się do napisania tych kilku chociaż zdań ;) Poza tym weźcie pod uwagę, że ilość poświęconego danemu filmowi miejsca może silnie świadczyć o jego wartości. A że w dodatku, jak widzę, czytaliście recenzje poprzednich części, argumenty, których nie użyłem, są Wam doskonale znane. Nie widziałem sensu w powtórce z rozrywki - stąd brak szerszego tekstu. Pozdro.
Mnie także się wydaje że w przypadku filmów z tej serii żadne elaboraty potrzebne nie są; w zasadzie to od biedy nawet recenzja składająca się z jednego słowa by wystarczyła, bo chyba nie ma nikogo kto nie orientuje się o czym to jest i jaki poziom reprezentuje. ;)
Te filmy zasługują na ostre potraktowanie, typowy przykład rozminięcia się sukcesu marketingowego z poziomem artystycznym. Już sama powyższa okładka pełna fotoszopu wskazuje, że film to kupa większa, niż ta ze słynnej sceny z "Parku Jurajskiego". Blady kolo po prawej sprawia wrażenie zagubionego w czasie i przestrzeni, lasia w środku dobrze wygląda jedynie od szyi w dół, bo twarz ma wybitnie jak wyrośnięty chłopak z blokowiska na poznańskim Piątkowie (co sugeruje, że powinna występować w filmach nieco bardziej rozbieranych), jedynie "groźny" latynos z lewej ma szczątkowe ślady charyzmy podstawówkowego chuligana. Tłum poniżej to w ogóle jakieś czary-mary, hokus-pokus, zmiksowane z druidami, mormonami, i cholera wie czym jeszcze. Zero stylu, zero klimatu, zero charyzmy, zero sensu, nie ma niczego. Recenzja na serio? Litości.
W poprzednim sezonie widzieliśmy , jak pierwszy kryzys przewidziany przez Hariego Seldona został zażegnany dzięki Salvor Hardin. Wszystko wskazuje na to, że z kolejnym znów zmierzy się ona, tyle że wraz ze swoją matką. Można się też spodziewać, że istotną rolę w nadchodzących wydarzeniach odegra też cyfrowa wersja świadomości twórcy psychohistorii.
więcej »Miłość musi być! Z takiego założenia wychodzi uzbecki reżyser Hilol Nasimow. Obojętnie czy kręci film o współczesnej wojnie z przemytnikami i terrorystami (jak w „Hayocie”), czy też o Wielkiej Ojczyźnianej – jak, przynajmniej częściowo, w omawianym dzisiaj „Dziedzictwie” – nie może zabraknąć w nich rozbudowanego wątku melodramatycznego. Tym razem staje się on pretekstem do snucia wspomnień o niełatwym losie Uzbeków i Kazachów.
więcej »Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.
więcej »Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
O pozorach, raz jeszcze
— Wojciech Lewandowski
Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak
Berlinale 2015: Ostatni ukłon
— Marta Bałaga
O jednego wampira za daleko
— Ewa Drab
Blask sukcesu
— Ewa Drab
Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk
W tęczowych kolorach
— Gabriel Krawczyk
Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk
Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk
Paterson lubi to!
— Gabriel Krawczyk
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk
Biograficzne rzemiosło
— Gabriel Krawczyk
Nieszkodliwe kłamstwa i miarkowane sentymenty
— Gabriel Krawczyk
Bridget Jones i Tarantino
— Gabriel Krawczyk
A chociaż dwa słowa o samym filmie?