Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino) |
Co do Bonda: wszystko to, co napisał Sebastian Chosiński, tylko obrócone o 180 stopni. Kiepska piosenka Adele (chociaż w zbiegu z fenomenalną czołówką da się posłuchać), film o wiele lepszy od QoS, wpadki realizatorskie? Nigdzie nie było powiedziane, czy zasugerowane, że pociąg metra wpadający na Bonda jest zwykłym pociągiem z godzin szczytu - precyzyjne planowanie Silvy wskazuje raczej na to, że pociąg jechał z zajezdni (czy tam jak to się nazywa w przypadku metra). Wpadką byłoby, gdyby padła jakakolwiek sugestia, że Silva zaplanował masakrę londyńczyków - ale takowej nie było.
Zapadające ciemności? Gdy lecą, jest zmrok, gdy lądują, jest szarówka, gdy Silva zaczyna na serio konfrontację z Bondem - jest ciemno. Wszystko jest w ciągłości i nie trwa wcale kilkunastu sekund - to stwierdzenie jest po prostu nieprawdziwe.
A reklamy piwa w ogóle nie zauważyłem. W ogóle. Product placement był, owszem, ale produktów Sony. Więc serio, taka nachalna ta reklama piwa?
Dopuszczenie do ucieczki zabójcy to dla policji zaledwie początek nadchodzących komplikacji, bo w efekcie zainteresowania się sprawą przez media zatroskani obywatele zasypują funkcjonariuszy doniesieniami o rzekomych miejscach pobytu zbiega. Z kolei Arturo Quiroga nie zmienia swego stosunku do poczynań siostry, dlatego Marina – aby kontynuować swe prywatne śledztwo – najpierw musi wydostać się spod troskliwej opieki jego podwładnych.
więcej »Za szczęście trzeba niekiedy płacić bardzo wysoką cenę. Na dodatek nigdy nie mając pewności, czy będzie ono trwało długo. Zwłaszcza jeżeli, chcąc je osiągnąć, na szali stawia się zasady moralne i przykazania religijne (bez względu na to o jaką religię chodzi). Bohaterowie „Łagodnej obojętności świata” Kazacha Adilchana Jerżanowa muszą podjąć taką właśnie decyzję. Dokąd ona ich zaprowadzi?
więcej »Dziadek zabiera do grobu… nie, wcale nie tajemnicę. Coś dużo bardziej materialnego. Miliony w postaci kuponu totolotka z trafioną szóstką. Kopać czy nie kopać?
więcej »Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz
Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz
Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz
Ogień domowy
— Jarosław Loretz
Dom światła
— Jarosław Loretz
Chcesz mieć jeszcze jeden pokój? To kilof w dłoń!
— Jarosław Loretz
Escher w praktyce
— Jarosław Loretz
Porcelana po babci
— Jarosław Loretz
Urok zła
— Jarosław Loretz
Kamień u szyi
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Październik 2013 (3)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Styczeń 2013 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Piotr Dobry, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Beatrycze Nowicka, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Veni, vidi i nici
— Zuzanna Witulska
Diagramy ze słomek
— Karol Kućmierz
Esensja ogląda: Październik 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Gabriel Krawczyk, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Agent na rozstajach
— Jakub Gałka
Mroki przeszłości
— Gabriel Krawczyk
Abramović zaczarowana
— Zuzanna Witulska
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziesiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Luty 2018 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Styczeń 2018 (1)
— Jarosław Loretz
Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek
Klasyczny whodunit w nowej szacie
— Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi
— Marcin Osuch
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Poczuć się jak dziesięciolatek
— Konrad Wągrowski
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Bond rytualny
— Gabriel Krawczyk
Gramofon u podstaw
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Wszyscy mamy źle w głowach…
— Ewa Drab
Złote myśli Erica Cantony
— Alicja Siwik
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (15)
— Jakub Gałka
East Side Story: Cena miłości i cena szczęścia
— Sebastian Chosiński
W krainie Wojennego Młota: Styczeń 2023
— Miłosz Cybowski
Non omnis moriar: Skrzek vs. Szulkin vs. Wells
— Sebastian Chosiński
W świecie pdf-ów: Nie trać głowy
— Miłosz Cybowski
PRL w kryminale: Janusz Kowalski zaginął!
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Ziemia za dwa tysiące lat
— Sebastian Chosiński
Krótko o książkach: O czym fantazjowali Francuzi
— Miłosz Cybowski
Klasyka kina radzieckiego: „L’ordre règne à Turkestan”
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Z odległych krain… z zamierzchłych czasów…
— Sebastian Chosiński
„Kobra” i inne zbrodnie: Major Downar na tropie
— Sebastian Chosiński
Panie Miloszu
W tle poscigu na dachach wielkiego bazaru nie widzimy meczetu Hagia Sophia ktory znajduje sie w innej czesci Stambulu
Ten ktory pojawia sie to meczet Sulejmana Wspanialego zbudowany na wzgorzu ponad dachami bazaru.Notabene sugeruje sie przyjrzec pewnemy cieciu montazowemu w filmie Argo Afflecka gdzie montazowi manipulatorzy hollywodzcy zmieniaje z kolei Blekitny Meczet w Hagia Sophia.
Wypadaloby troche posprawdzac zanim pojdzie sie utarta sciezka skojarzeniowa Stambul = Hagia Sophia :-)