Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Michiel ten Horn
‹De Ontmaagding van Eva van End›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDe Ontmaagding van Eva van End
ReżyseriaMichiel ten Horn
ZdjęciaJasper Wolf
Scenariusz
ObsadaVivian Dierickx, Jacqueline Blom, Ton Kas, Tomer Pawlicki, Abe Dijkman, Rafael Gareisen, Anandi Gall, Freerk Bos, Flip Filz
MuzykaDjurre de Haan
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiHolandia
Czas trwania98 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Espoo Ciné 2013: Ukryte pragnienia
[Michiel ten Horn „De Ontmaagding van Eva van End” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
O rodzinie ukazanej w „The Deflowering of Eva van End” z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że jest dysfunkcyjna. Ojciec jest pantoflarzem, matka męczennicą, starszego syna interesują tylko ptaki, młodszy jest po prostu bezczelny a na wiecznie milczącą Evę nikt nie zwraca uwagi. Pod ich dach trafia nieprzyzwoicie wręcz idealny uczeń z wymiany międzynarodowej, Niemiec Veit. Dzięki dwutygodniowemu pobytowi u rodziny van End ma poprawić swój angielski, ale konsekwencje jego przybycia okażą się sięgać o wiele głębiej.

Marta Bałaga

Espoo Ciné 2013: Ukryte pragnienia
[Michiel ten Horn „De Ontmaagding van Eva van End” - recenzja]

O rodzinie ukazanej w „The Deflowering of Eva van End” z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że jest dysfunkcyjna. Ojciec jest pantoflarzem, matka męczennicą, starszego syna interesują tylko ptaki, młodszy jest po prostu bezczelny a na wiecznie milczącą Evę nikt nie zwraca uwagi. Pod ich dach trafia nieprzyzwoicie wręcz idealny uczeń z wymiany międzynarodowej, Niemiec Veit. Dzięki dwutygodniowemu pobytowi u rodziny van End ma poprawić swój angielski, ale konsekwencje jego przybycia okażą się sięgać o wiele głębiej.

Michiel ten Horn
‹De Ontmaagding van Eva van End›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDe Ontmaagding van Eva van End
ReżyseriaMichiel ten Horn
ZdjęciaJasper Wolf
Scenariusz
ObsadaVivian Dierickx, Jacqueline Blom, Ton Kas, Tomer Pawlicki, Abe Dijkman, Rafael Gareisen, Anandi Gall, Freerk Bos, Flip Filz
MuzykaDjurre de Haan
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiHolandia
Czas trwania98 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W 2000 roku na ekrany kin trafił film „Wszystko o Adamie”, w którym przystojny nieznajomy uwodził kelnerkę, jej dwie siostry, brata oraz jego dziewczynę. W „The Deflowering of Eva van End” mamy do czynienia z podobną sytuacją, ale w tym przypadku sam proces „uwodzenia” nie posiada wyłącznie erotycznego zabarwienia, jest o wiele bardziej złożony.
Dawno nie było w kinie tak pokręconej rodziny. Jej członkowie przypominają trochę bohaterów filmów Todda Solondza, wszyscy są trochę obrzydliwi, trochę szaleni i nikt nie zasługuje na naszą sympatię, ale jakimś cudem i tak ją wzbudza.
Na ich tle idealny Veit, ze swoimi idealnymi zębami, idealną skórą i idealnymi białymi ubraniami wydaje się przybyszem z innego świata. Medytuje na buddyjskim krzesełku, nie je zwierząt – w tym niedoskonałym świecie jego doskonałość bije po oczach jak biel jego koszul.
Początki nie są łatwe; wiecznie ignorująca Evę rodzina zupełnie zapomina o przyjeździe chłopca, ciężko im przestawić się na angielski a młodszy brat, Manuel, wciąż rzuca pod nosem rasistowskie uwagi. Niezwykły przybysz wydaje się jednak doskonale wyczuwać, czego potrzebuje każdy z domowników. Gdy na nich spogląda, widzą się takimi, jakimi chcieliby być. Starszemu, zakompleksionemu bratu mówi, że „jest czymś więcej niż tylko swoją fatalną cerą”, matce przygotowuje pyszne śniadanie, bo przecież „na to zasługuje”. Ojcu daje szansę, by poczuł się jak bohater, dla Evy po prostu jest miły. Tylko Manuel pozostaje odporny na czar przybysza, którego niewzruszony spokój i powodzenie wzbudza w nim agresję.
Dobre uczynki Veita przynoszą rezultat odwrotny od zamierzonego. Rodzina van End, zamiast postępować w lepszy sposób zaczyna pogrążać się w szaleństwie. Ojciec podkrada odkładane na srebrną rocznicę małżeństwa pieniądze by wspomóc małego Afrykańczyka, matka zaczyna medytować, starszy syn, zamiast wić gniazdko, do którego dopiero wprowadził się z dziewczyną obsesyjnie leczy trądzik za pomocą…spermy, wymalowana szminką Eva paraduje w puchowej kurce pomimo upału, Manuel odkrywa rodzinny sekret. To wszystko może się skończyć wyłącznie katastrofą.
Gdy wreszcie następuje, czujemy ulgę. Mimo rozmiarów, które przybiera jest bardzo zabawna i, co tu dużo mówić, konieczna. Pozorny spokój towarzyszący początkowym ujęciom przedstawiającym życie rodzinne znika bez śladu, rodzina van End dochodzi do punktu, w którym nie jest już możliwy powrót do tego, co było. Może być już tylko gorzej, lub trochę lepiej.
„The Deflowering of Eva van End” to dowcipny film, choć jego humor bywa smoliście czarny. Aktorzy bawią się swoimi rolami, zachwyca zwłaszcza Vivian Dierickx w roli prawie autystycznej Evy i wiecznie wściekły, grający wszystkim na nerwach Abe Dijkman jako Manuel. Chciałoby się pozostać z nimi trochę dłużej, przekonać się, czy rzeczywiście uda im się zmienić. Ciekawe, jak sobie poradzą bez złotowłosego Niemca.
koniec
27 sierpnia 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Hej, kto Kazach – hajda na Szejbanszacha!
Sebastian Chosiński

7 VIII 2022

Premiera „Złotego tronu” – drugiej odsłony dylogii Rustema Abdraszewa „Chanat Kazachski” – miała miejsce dwa lata i trzy miesiące po pierwszych pokazach „Diamentowego miecza”. Co nieco zmieniło się w tym czasie w samym Kazachstanie, a dowodem na to fakt, że z filmu zniknęły tym razem wszelkie nawiązania do postaci prezydenta Nursułtana Nazarbajewa, któremu w grudniu 2016 roku oddawano na ekranie prawdziwe hołdy.

więcej »

Lista śmierci: Odc. 4. Polowanie w Meksyku
Marcin Mroziuk

5 VIII 2022

Wprawdzie rozprawienie się z prezesem Capstone Industries główny bohater odłożył na później, ale za to w napięciu obserwujemy, jak James Reece błyskawicznie zmierza do wyrównania rachunków z bezpośrednim zabójcą jego żony i córki. Inną sprawą jest, że brak umiaru w zemście niekoniecznie przysporzy komandosowi sympatii u widzów.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: „Mankurtyzacja” homo sovieticusa
Sebastian Chosiński

3 VIII 2022

Zdaję sobie sprawę, że tytuł dzisiejszej recenzji może wydać się niezrozumiały. W tekście jednak wszystko jest, jak sądzę, właściwie wyjaśnione. A dotyczy on adaptacji „Dnia dłuższego niż stulecie” – kolejnej powieści kirgiskiego klasyka Czingiza Ajtmatowa, którą tym razem przeniósł na ekran – pod tytułem „Mankurt” – turkmeński reżyser Chodżakuli Narlijew.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.