Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 8 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Paul Schrader
‹The Canyons›

EKSTRAKT:0%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Canyons
ReżyseriaPaul Schrader
ZdjęciaJohn DeFazio
Scenariusz
ObsadaJames Deen, Lindsay Lohan, Nolan Gerard Funk, Amanda Brooks, Tenille Houston, Gus Van Sant, Jarod Einsohn, Chris Zeischegg, Victor of Aquitaine
MuzykaBrendan Canning
Rok produkcji2013
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Wenecja 2013: Film tak zły, że aż…zły
[Paul Schrader „The Canyons” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Festiwal w Wenecji trwa już w najlepsze, nadszedł więc czas na pierwsze prawdziwe rozczarowanie. W swoim najnowszym dziele, „The Canyons”, legendarny filmowiec Paul Schrader zdecydował się obsadzić Lindsay Lohan, gwiazdora porno Jamesa Deena oraz znanego reżysera Gusa Van Santa. Na tym kończą się interesujące rzeczy, jakie można powiedzieć o tym filmie.

Marta Bałaga

Wenecja 2013: Film tak zły, że aż…zły
[Paul Schrader „The Canyons” - recenzja]

Festiwal w Wenecji trwa już w najlepsze, nadszedł więc czas na pierwsze prawdziwe rozczarowanie. W swoim najnowszym dziele, „The Canyons”, legendarny filmowiec Paul Schrader zdecydował się obsadzić Lindsay Lohan, gwiazdora porno Jamesa Deena oraz znanego reżysera Gusa Van Santa. Na tym kończą się interesujące rzeczy, jakie można powiedzieć o tym filmie.

Paul Schrader
‹The Canyons›

EKSTRAKT:0%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Canyons
ReżyseriaPaul Schrader
ZdjęciaJohn DeFazio
Scenariusz
ObsadaJames Deen, Lindsay Lohan, Nolan Gerard Funk, Amanda Brooks, Tenille Houston, Gus Van Sant, Jarod Einsohn, Chris Zeischegg, Victor of Aquitaine
MuzykaBrendan Canning
Rok produkcji2013
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania99 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„The Canyons” otwierają ujęcia opuszczonych, poddanych bezlitosnemu działaniu czasu kin. Przewijają się przez cały film, jakby reżyser chciał co chwilę przypominać widzowi, że to, co ogląda na ekranie jest tylko umowne. Problem w tym, że jeżeli Schrader chciał bawić się konwencjami i porozumiewawczo mrugać do widza, niestety mu się to nie udało. Jego film przypomina skrzyżowanie telewizyjnej telenoweli z tanim erotycznym thrillerem, który można zobaczyć po 23 na Cinemax.
Głównych bohaterów poznajemy, gdy wychodzą na wspólnego drinka. Christian i Tara (James Deen i Lindsay Lohan) są wyrafinowani i bogaci, Ryan i Gina (Nolan Gerard Funk i Amanda Brooks) – wyraźnie zakochani i dość tradycyjni. Christian produkuje niskobudżetowy film, w którym zagra właśnie Ryan, zatrudnił go na prośbę swojej dziewczyny. Zwykła rozmowa o niczym szybko schodzi na inne tory, wkraczamy w mroczny świat kłamstw i perwersji. A przynajmniej takie było chyba zamierzenie.
„The Canyons”, do którego scenariusz napisał enfant terrible amerykańskiej literatury Brett Easton Ellis, to film, o którym wiele osób powie, że jest ironiczny, prześmiewczy i że kryje się w nim mająca wiele ukrytych znaczeń opowieść stanowiąca metaforę naszego zepsutego społeczeństwa. Nie należy się na to zżymać, w końcu na festiwalach filmowych krytycy są wiecznie niewyspani i niedożywieni. W przypadku filmu Schradera należy jednak wypić podwójne espresso, przetrzeć zmęczone oczy i przyznać, że bez względu na zaangażowane w produkcję nazwiska film jest porażająco wręcz fatalny.
Filmy „tak złe, że aż dobre” mogą zapewnić przednią rozrywkę, lubianą przez studentów i miłośników kina kultowego. W „The Canyons” nie ma jednak ani zabójczych pomidorów, ani roztańczonych transwestytów, ani nawet obciętych w kreatywny sposób kończyn. Jest tylko Lindsey Lohan bez stanika.
Aktorstwo w filmie sprawia, że zaczyna się doceniać weteranów „Mody na sukces”. Kreacja wyglądającej jak karykatura samej siebie Lindsey Lohan ogranicza się do wydymania sylikonowych ust, w przemieszczanie się wszędzie w 20-centymetrowych szpilkach i zdejmowanie kolejnych warstw garderoby wkłada tyle wysiłku, że zupełnie zapomina o graniu. Reszta obsady dzielnie ją w tym wspiera.
To taki rodzaj filmu, gdzie bohaterowie co chwilę głośno powtarzają swoje imiona, dialogi wzruszają swoją sztucznością, a każdy zwrot akcji tak długo się nam objaśnia, że przypomina to znajdujące się na końcu książek przypisy.
Lepsze od „The Canyons” filmy można znaleźć w koszu z przecenionymi DVD. Może przynajmniej będą w nich zabójcze pomidory.
koniec
4 września 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Lista śmierci: Odc. 5. Wszystko ma swoją cenę
Marcin Mroziuk

8 VIII 2022

Nie jest żadnym zaskoczeniem ani dla widzów, ani dla głównego bohatera, że Steve Horn jest naprawdę doskonale chroniony. Dobranie mu się do skóry wymaga więc długotrwałych przygotowań, a James Reece do ostatniej chwili nie może być pewny, czy jego plan się powiedzie.

więcej »

East Side Story: Hej, kto Kazach – hajda na Szejbanszacha!
Sebastian Chosiński

7 VIII 2022

Premiera „Złotego tronu” – drugiej odsłony dylogii Rustema Abdraszewa „Chanat Kazachski” – miała miejsce dwa lata i trzy miesiące po pierwszych pokazach „Diamentowego miecza”. Co nieco zmieniło się w tym czasie w samym Kazachstanie, a dowodem na to fakt, że z filmu zniknęły tym razem wszelkie nawiązania do postaci prezydenta Nursułtana Nazarbajewa, któremu w grudniu 2016 roku oddawano na ekranie prawdziwe hołdy.

więcej »

Lista śmierci: Odc. 4. Polowanie w Meksyku
Marcin Mroziuk

5 VIII 2022

Wprawdzie rozprawienie się z prezesem Capstone Industries główny bohater odłożył na później, ale za to w napięciu obserwujemy, jak James Reece błyskawicznie zmierza do wyrównania rachunków z bezpośrednim zabójcą jego żony i córki. Inną sprawą jest, że brak umiaru w zemście niekoniecznie przysporzy komandosowi sympatii u widzów.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Pani Zemsta
— Marta Bałaga

W drodze
— Marta Bałaga

Ze szkoły drukarskiej na festiwal w Wenecji
— Marta Bałaga

Samotność w wielkim mieście
— Marta Bałaga

Umarli milczą
— Marta Bałaga

Happy Ending
— Marta Bałaga

Mała najbliższa ojczyzna
— Marta Bałaga

Obcy wśród nas
— Marta Bałaga

Ladies Punk
— Marta Bałaga

Anarchy in Sweden
— Marta Bałaga

Tegoż twórcy

American Film Festival 2018 (3)
— Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.