Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
‹Titan: Nowa Ziemia›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTitan: Nowa Ziemia
Tytuł oryginalnyTitan A.E.
Dystrybutor Syrena
Data premiery18 sierpnia 2000
ReżyseriaDon Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
Scenariusz
MuzykaGraeme Revell
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania94 min
WWW
Gatunekanimacja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Uczta dla oka
[Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello „Titan: Nowa Ziemia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W "Titan A.E." przewaga efektów wizualnych nad ideą nie jest specjalnie rażąca. Z niezrozumiałych dla mnie samego przyczyn siedziałem w kinie chłonąc obraz i dźwięk wszystkimi porami skóry.

Eryk Remiezowicz

Uczta dla oka
[Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello „Titan: Nowa Ziemia” - recenzja]

W "Titan A.E." przewaga efektów wizualnych nad ideą nie jest specjalnie rażąca. Z niezrozumiałych dla mnie samego przyczyn siedziałem w kinie chłonąc obraz i dźwięk wszystkimi porami skóry.

Don Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
‹Titan: Nowa Ziemia›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTitan: Nowa Ziemia
Tytuł oryginalnyTitan A.E.
Dystrybutor Syrena
Data premiery18 sierpnia 2000
ReżyseriaDon Bluth, Gary Goldman, Art Vitello
Scenariusz
MuzykaGraeme Revell
Rok produkcji2000
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania94 min
WWW
Gatunekanimacja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Ziemia ginie roztrzaskana w potężnej eksplozji na miliardy kawałków skały. Ludzie zostają skazani na wieczne wygnanie i towarzyszący temu los galaktycznych pariasów. Zostajemy we Wszechświecie obywatelami drugiej kategorii.
Wszystko to jest efektem lęku jaki wywoływaliśmy w wojowniczej rasie Dredge. Ludzkość rozwijała się tak szybko, dokonując coraz to nowych przełomów technicznych, tak że owi , składający się jedynie z energii, wojownicy postanawiają zdusić groźbę w zarodku. Zanim jednak Ziemia przestała istnieć, zdobywamy się na końcowy wysiłek i wysyłamy w przestrzeń statek "Titan", który ma nam przynieść odrodzenie.
Tylko gdzie jest owa nowa nadzieja? Tajemnicę miejsca pobytu superstatku nosi w sobie młody Johny, syn słynnego profesora, jednego z ziemskich specjalistów koordynujących zaawansowany projekt "Titan". Johny zostaje, niekoniecznie zgodnie ze swoją wolą, przyłączony do ekspedycji mającej odnaleźć ziemskie marzenia. Poznajemy krótko resztę poszukiwaczy, po czym ekspedycja rusza w szeroki Kosmos, ścigana przez nieustępliwych Dredge.
I to by było na tyle jeżeli chodzi o fabułę w tym filmie. Dalej wszelkie próby skonstruowania akcji i rozwinięcia postaci giną w feerii barw i efektów. Zazwyczaj jestem przeciwny takiemu sposobowi robienia filmów, ale w "Titan A.E." przewaga efektów wizualnych nad ideą nie jest specjalnie rażąca. Z niezrozumiałych dla mnie samego przyczyn siedziałem w kinie chłonąc obraz i dźwięk wszystkimi porami skóry.
To jest jedyny i najważniejszy powód, dla jakiego należy, moimi zdaniem, iśc do kina by obejrzeć ten film. Efektownie wyrysowane bryły statków, połączone z wspaniałą animacją walk w kosmosie przewyższają wszystko, co zdarzyło mi się widzieć. Rozkosznie chłonie się wspaniałe międzyplanetarne widoki pełne instalacji i lodowych odłamków. Uczta dla oka, powiadam.
koniec
1 października 2000

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Współczesna baśń w blasku zorzy polarnej
Sebastian Chosiński

24 X 2021

Ten niepozornie rozpoczynający się film okazuje się być jedną z bardziej interesujących produkcji rosyjskich tego roku. Pod ironicznym płaszczykiem „Mleko” Karena Oganesiana skrywa bowiem nadzwyczaj ważne tematy: dla kobiet i mężczyzn, dla dorosłych i nastolatków. Od reżysera i aktorów udział w nim wymagał też niemałej odwagi, ponieważ jego obyczajowa śmiałość niektórych może szokować.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Nie nadeptuj (przyszłemu) teściowi na odcisk!
Sebastian Chosiński

20 X 2021

Reżyserski dorobek Siergieja Sidieliowa jest nadzwyczaj mizerny: zaledwie cztery filmy pełnometrażowe, w tym tylko trzy zrealizowane samodzielnie. Z tych trzech jeden to inscenizacja opery. A mimo to z dwóch pozostałych autor mógł być dumny. Zwłaszcza z komedii „Ulica pełna niespodzianek”, która w drugiej połowie lat 50. i kolejnych dekadach aż do upadku Związku Radzieckiego cieszyła się statusem kultowej.

więcej »

East Side Story: Miłość i rewolucja na lodzie
Sebastian Chosiński

17 X 2021

Polski dystrybutor nie byłby sobą, gdyby wprowadzając ten film do oferty Netflixa, nie zmienił jego tytułu. Zamiast oryginalnych (w podwójnym tego słowa znaczeniu) „Srebrnych łyżew” mamy komercyjnie brzmiący „Zimowy romans”. I chociaż wszystko – w teorii – się zgadza, to jednak film Michaiła Łokszyna nie zasługuje na to, by postrzegać go jedynie w kategoriach obrazu miłosnego.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Kronika śmierci niezauważonej
— Eryk Remiezowicz

Zamknąć Królikarnię!
— Eryk Remiezowicz

Książka, która nie dotarła do nieba
— Eryk Remiezowicz

Historia żywa
— Eryk Remiezowicz

Na siłę
— Eryk Remiezowicz

Wpadnij do wikingów
— Eryk Remiezowicz

Gdzie korekta to skarb
— Eryk Remiezowicz

Anielski kryminał
— Eryk Remiezowicz

I po co ten pośpiech?
— Eryk Remiezowicz

Nie zawsze szczęście
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.