Esensja ogląda: Maj 2015 (3) |
Ja jeszcze o "Sekretach morza" - ciekawa interpretacja, ta o kobiecej naturze nie pomyślałam o niej. (poniżej będą spojlery)
Ale faktycznie - było mi żal - ogólnie nie lubię potolkienowskiego motywu "magia odchodzi" - z jednej strony film wydaje się być próbą popularyzacji celtyckich legend, z drugiej zaś "odsyła je ze świata". Dlaczego tak?
No i pytanie, które zadałam sobie na końcu, a pewnie dzieci też mogą je zadać swoim rodzicom - matka deklaruje, że kocha swoją rodzinę a potem odchodzi - dlaczego musiała odejść wcześniej? dlaczego odchodzi teraz? wychodzi na to, że nie kocha, albo inaczej - nie kocha wystarczająco - skoro odchodzi. Bo jakoś nikt nie wyjaśnia, jakie to wyższe siły ją do tego zmuszają. W końcu Saoirse może zostać. Więc może ma do wyboru - odejść, jako selkie, albo zostać, jako zwykła kobieta.
I fakt, teraz jak o tym myślę nasuwa się - czyli, żeby mieć rodzinę, trzeba wyrzec się części siebie?
Ładny jest motyw uwięzionych uczuć - że odarcie się z nich odbiera cierpienie, ale też iżycie, aż skzoda, że jakoś bardziej nie został rozwinięty.
Zabawne nieco a i nieco smutne, że celtycka bogini wojny, kojarzona z uciętymi głowami poległych wrogów i padlinożernym ptactwem została staruszką od sów. Ale i to lepsze niż niepamięć.
Odkrycie trupa człowieka, którego Finlay dotychczas uważał za szefa przestępczej organizacji, powoduje, że konieczne jest zweryfikowanie dotychczasowych hipotez. Co ciekawe, niedługo później okazuje się, że było w nich jeszcze więcej błędnych założeń.
więcej »Pełnometrażowy fabularny debiut gruzińskiej reżyserki Mariam Chaczwani spodobał się jurorom festiwalu w Karlowych Warach, którzy przed pięcioma laty przyznali „Macierzyństwu” nagrodę specjalną w sekcji „Na Wschód z Zachodu”. Czym ujęła ich opowieść o mieszkającej w górach Swanetii młodej Dinie? Zapewne siłą i determinacją bohaterki, która żyjąc w patriarchalnym świecie, postanowiła zawalczyć o szczęśliwą przyszłość.
więcej »Wydarzenia w tym odcinku służą głównie przygotowaniu gruntu pod kolejny sezon, natomiast trudno na razie przesądzić, czy kierunek obrany przez scenarzystów pozwoli serialowi złapać drugi oddech, czy raczej okaże się gwoździem do trumny. Oczywiście w mniejszym lub większym stopniu zostają też domknięte niektóre dotychczasowe wątki, chociaż nie zawsze w satysfakcjonujący widzów sposób.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Zaśpiewaj i uwolnij
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Piotr Dobry
Esensja ogląda: Listopad 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Ewa Drab, Krystian Fred
Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Luty 2018 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Styczeń 2018 (1)
— Jarosław Loretz
Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek
Miłość zimna jak rozpalone żelazo
— Sebastian Chosiński
W miłości jak na wojnie
— Joanna Najbor
Z filmu wyjęte: Sporty letnie
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VII: Bolid pożądania
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą VI: Basenowy wąpierz
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą V: Świder
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą IV: Rybek
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą III
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą II
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: W pogoni za oryginalnością czyli Horror pod ścianą
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Horror jak się patrzy
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: A skoro już przy wodzie jesteśmy...
— Jarosław Loretz
no to żeście się naoglądali...