Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Ręce opadły

Esensja.pl
Esensja.pl
Odcinek, w którym dzieje się wszystko na raz, bez konkretnego powodu.

Justin Lin, Janus Metz Pedersen, Miguel Sapochnik, Daniel Attias
‹Detektyw II›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDetektyw II
Tytuł oryginalnyTrue Detective 2
Data premiery22 czerwca 2015
ReżyseriaJustin Lin, Janus Metz Pedersen, Miguel Sapochnik, Daniel Attias
Scenariusz
ObsadaColin Farrell, Vince Vaughn, Rachel McAdams, Taylor Kitsch, Kelly Reilly
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiUSA
SerialDetektyw, Sezon 2, odcinków 8
WWW
Gatunekdramat, kryminał
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Pętla się zaciska, koniec jest blisko. Bohaterowie są osaczeni, muszą się ukrywać, na dodatek tracą najważniejszego i, być może, jedynego sojusznika. Na moje oko jedyne wyjście z sytuacji, to mocno się rozpędzić i strzelać do kogo się da. Frank zdaje się to rozumieć, dlatego puszcza z dymem marzenia o świetlanej przyszłości i sięga po broń. Czekam aż tylko zrzuci ten swój garniturek i wyjdzie z niego prosty zabijaka.
Większość nieszczęść naszych bohaterów wynika z tego, że starają się być kimś, kim nie są. Ray wmawia sobie ojcostwo, Ani uparcie twierdzi, że jest twardą babką, a Paul wypiera swój homoseksualizm. Frank z kolei udaje, że jest ponad ten cały chlew, w którym się musi babrać, choć tak naprawdę jest prostym cwaniaczkiem z pomyj ulanym.
O ile lepsze byłoby ich życie, gdyby tylko zebrali się na szczerość wobec samym siebie? Jednemu z nich to na pewno uratowałoby życie. Nie chodzi więc tyle o przeszłość, co o umiejętność życia w zgodzie z samym sobą.
To wszystko każe mi się zastanowić o ile lepszy byłby ten sezon „Detektywa”, gdyby nie moje wygórowane nadzieje. Odpowiedź brzmi: byłby równie słaby. Nie ma co się oszukiwać. Taka prawda.
Najbardziej irytuje mnie lenistwo twórców. Jest tyle rzeczy, które można było rozwiązać w ciekawszy sposób i nie mówię tutaj o kwestiach fabularnych, bo pal je licho. Chodzi o to, w jaki sposób serial jest nakręcony. Spróbujcie zrobić mały eksperyment i obejrzyjcie następny odcinek, choćby kawałek, bez dźwięku. Od razu zauważycie, że kamera jest martwa, nie opowiada żadnej historii, a w kadrze (prawie) nic się nie dzieje. Nie wiem, może oglądam ostatnio za dużo Kurosawy, ale od tego serialu oczekiwałbym czegoś więcej.
Próbuję sobie przypomnieć, jakiś kadr, który zapadłby mi w pamięć i przychodzi mi na myśl tylko zamaskowany Velcoro z pierwszego odcinka. O co w tym w ogóle chodziło? Pamięta ktoś jeszcze?
Teraz jednak nie czas patrzeć wstecz, na to przyjdzie jeszcze pora. Jesteśmy już blisko końca, jeden odcinek i będzie po wszystkim, może też po wszystkich. Jak mawia mój kolega: koniec jest blisko, chodźmy na boisko. Kto wie, może jeszcze da się coś ugrać?
koniec
6 sierpnia 2015
dodajdo

Komentarze

06 VIII 2015   14:16:11

Wszystko zmierza do końcowego łubudu bęc bum trach... Myślę, że największą krzywdę temu serialowi uczyniono poprzez powiązanie go z pierwszym sezonem tytułem. Gdyby puszczono go jako autonomiczną produkcję może zainteresowanie widzów byłoby mniejsze ale i oczekiwania też - ot wyszedłby jeszcze jeden kryminalny średniak o którym większość ludzi by nie słyszała a ci, którzy by go zobaczyli, zapomnieliby pół godziny po ostatnim odcinku.

06 VIII 2015   18:27:26

A mnie się podobało. Pewnie dlatego, że wreszcie były w tym odcinku jakieś emocje. No i działo się także coś na poziomie bohaterów (mniejsza już o zupełnie z tyłka wziętą końcówkę z Velcoro i Bezzjakjejtam). Ale tak być powinno od samego początku, ja Jowisza! Ktoś tu pomyślał, że im bardziej skrzywdzonych przez los bohaterów po przejściach wrzuci się do serialu, to tym lepiej to zadziała. A tymczasem nie wyszło zupełnie.

11 VIII 2015   22:43:27

Trzeci sezon jest więcej niż pewny. Materiał sam się stworzył, Marty i Rust powracają żeby wyjaśnić nam co do CHOLERY stało się z sezonen drugim. Śledztwo zapowiada się na ciężkie i traumatyczne, czy bohaterowie będą na tyle odważni by stawić czoło fatalnym dialogom, nieistniejącej fabule i braku jakiegokolwiek sensu?

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Na własną rękę
Konrad Wągrowski

23 II 2018

Fatih Akin to niemiecki reżyser tureckiego pochodzenia, który w swych filmach regularnie wraca do swych korzeni i porusza tematy relacji między emigrancką mniejszością a Niemcami. Czynił tak w poważnym tonie w wielokrotnie nagradzanym „Głową w mur” (m.in. Złoty Niedźwiedź w Berlinie), czynił to też w lżejszej formie w komediowym „Soul Kitchen”. Nie inaczej jest w najnowszym filmie, zgłoszonym do Oscara jako niemiecki kandydat do Oscara „W ułamku sekundy”.

więcej »

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
Agnieszka ‘Achika’ Szady

20 II 2018

…kraj, w którym baśń ta dzieje się – tak można by strawestować słowa piosenki z „Pszczółki Mai”, ponieważ fabuła „Czarnej Pantery” w dziewięćdziesięciu procentach toczy się w fikcyjnym afrykańskim państwie. Dało to okazję projektantom kostiumów i scenografii, żeby naprawdę zaszaleć.

więcej »

East Side Story: Prostaczek naszych czasów
Sebastian Chosiński

18 II 2018

Komediodramat Witalija Susłina ma bardzo gorzki wydźwięk. Ale czy może być inaczej, skoro opowiada o sympatycznym i pracowitym wiejskim prostaczku, którego postanawia wykorzystać do swoich niecnych celów para cwaniaczków z dużego miasta? „Boże cielę” – choć tytuł oryginalny jest nieco bardziej dosłowny – idealnie oddaje i charakter głównego bohatera, i nastrój filmu.

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Inne recenzje

Nieprawdziwi detektywi
— Jakub Gałka

Pozamiatane
— Łukasz Gręda

Lost
— Łukasz Gręda

Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda

Strzelają się
— Łukasz Gręda

Gumowe kule
— Łukasz Gręda

W ciemność
— Łukasz Gręda

Zaczęło się
— Łukasz Gręda

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (1)
— Jarosław Loretz

Panie reżyserze, Warp 5 wystarczy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Bajeczka dla naiwnych
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Maj 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Kamil Witek

Tegoż autora

Pozamiatane
— Łukasz Gręda

Lost
— Łukasz Gręda

Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda

Strzelają się
— Łukasz Gręda

Gumowe kule
— Łukasz Gręda

W ciemność
— Łukasz Gręda

Zaczęło się
— Łukasz Gręda

Słowiańska pełnia
— Łukasz Gręda

Pod wulkanem, czyli potworne kino Wesa Andersona
— Łukasz Gręda

Jeden normalny
— Łukasz Gręda

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.