Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

‹Detektyw II›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDetektyw II
Tytuł oryginalnyTrue Detective 2
Data premiery22 czerwca 2015
ReżyseriaJustin Lin, Janus Metz Pedersen, Miguel Sapochnik, Daniel Attias
Scenariusz
ObsadaColin Farrell, Vince Vaughn, Rachel McAdams, Taylor Kitsch, Kelly Reilly
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiUSA
SerialDetektyw, Sezon 2, odcinków 8
Liczba odcinków8
WWW
Gatunekdramat, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Pozamiatane
[„Detektyw II” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Odcinek, w którym skończyła się jedna historia, a zaczęła kolejna.

Łukasz Gręda

Pozamiatane
[„Detektyw II” - recenzja]

Odcinek, w którym skończyła się jedna historia, a zaczęła kolejna.

‹Detektyw II›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDetektyw II
Tytuł oryginalnyTrue Detective 2
Data premiery22 czerwca 2015
ReżyseriaJustin Lin, Janus Metz Pedersen, Miguel Sapochnik, Daniel Attias
Scenariusz
ObsadaColin Farrell, Vince Vaughn, Rachel McAdams, Taylor Kitsch, Kelly Reilly
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiUSA
SerialDetektyw, Sezon 2, odcinków 8
Liczba odcinków8
WWW
Gatunekdramat, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wszyscy zdążyli już odtrąbić fiasko nowego „Detektywa”. Nawet Pudelek dojrzał w tym materiał na sensację i skrobnął artykuł, w którym wylicza słabości tego sezonu. Czy ostatni odcinek zamknie krytykom usta? Fajnie by było, ale nie. Finał jest dokładnie taki, jak cały sezon. Niektórzy uznają to za plus, inni za wielki minus.
Finał nie wnosi wiele nowego do całości, może poza mocną woltą fabularną, dość zresztą interesującą. Do tej pory drugi „Detektyw” był historią opowiadana przez mężczyzn, ale w finale dynamika się zmienia. To kobiety przejmują ster i nadają kształt całej opowieści. Dopiero teraz widać, że Pizzolatto miał to wszystko rozpracowane.
Mężczyźni mieli swoje wielkie marzenia, które w finale rozmyły się w powietrzu. Część kłamstw wyszła na jaw, inne okazały się być prawdą. Dobrzy przegrali, a źli triumfują, jak w „Chinatown” – z tą różnicą, że „Detektywowi” do „Chinatown” bardzo, bardzo daleko.
Komu ten sezon się spodobał, temu zakończenie może wydać się całkiem satysfakcjonujące. Większość wątków została zgrabnie ze sobą spięta, dzieje się sporo i nawet ciekawie. Kto od początku nie przekonał się do nowego sezonu, będzie finałem mocno zawiedziony, o ile w ogóle mu jeszcze na tym zależy. Zakładam, że nie.
Sam nie wiem, co o tym myśleć. Ten odcinek uświadomił mi wreszcie, że to wszystko, co oglądałem do tej pory tworzy jedną całość. Brzmi banalnie, ale nie całkiem zdawałem sobie z tego sprawę. To mi tylko uświadamia, jak bardzo odzwyczaiłem się od oglądania seriali w trybie cotygodniowym. Jaki więc jest ten „Detektyw”? Serce podpowiada, że sztampowy, nudny i bez ikry. Rozum każe zaczekać z oceną na drugie podejście, tym razem na spokojnie i bez wielkich oczekiwań.
Na ten moment staję w jednym rzędzie z tymi, których nowy „Detektyw” mocno rozczarował. Nie powiem, obejrzałem finał w napięciu, ale w ostatecznym rozrachunku nie wzbudził on we mnie większych emocji. Wierzę jednak, że na gruzach tej historii powstanie nowa – lepsza.
koniec
13 sierpnia 2015

Komentarze

13 VIII 2015   13:16:15


Gdyby ten serial nie był "drugim Detektywem" nie byłoby zapewne takiej przepaści pomiędzy oczekiwaniami widzów a tym co zobaczyliśmy - byłby zwykły sensacyjny średniak z władzą, pieniędzmi i seksem w tle - do obejrzenia i zapomnienia pół godziny po ostatnim odcinku... Żeby chociaż na końcu zrobili jakiegoś ostrego fabularnego fikołka w stylu "Honoru Prizzich"... A tu nic - standardowe łubu dubu rozmywające się w standardowe romansidło z obowiązkowym standardowym "poświęceniem" w tle. Jak dla mnie ta seria mogłaby się nazywać "Pomyłka"

13 VIII 2015   15:14:33

Ten sezon a już zwłaszcza finał miał w sobie coś z trupizmu czyli "tak złe że aż dobre". Zamiast zagłębiać się nad katastrofalną fabułą bardziej mnie ciekawiło gdzie Chad trzyma pojemnik z odznaką ojca kiedy jest w szkole. Nosi go w kieszeni czy w pudełku śniadaniowym niczym kawałek pizzy? Symbolistyczne diamenty w krwawiącej ranie, urzadzenie namierzające obowiązkowo migające na czerwono, dialogi których nie powstydziłby się Tommy Wiseau, śpiewaczka wykonująca numer chyba dla pustych krzeseł. Nieudacznicy kończą śmiercią nieudaczników, kobiety idą do wychowywania dzieci, potężni i wpływowi pozostają nadal potężni i wpływowi. Fabuła miała zapełnić pustą przestrzeń pomiędzy początkiem i fatalnym końcem niczym absurdalnie rozbuchany balon z napisem "zwróc na mnie uwagę!" a skończyła jako kawałek sflaczałej gumy. To w sumie nawet dobra analogia do całego show. Niby obejrzeć można dla aktorów i smakowicie złych momentów, ale generalnie to jest tak jak z dowodami zebranymi przez bohaterów w trakcie śledztwa: strata czasu i kogo to obchodzi.

14 VIII 2015   12:54:10

I kim do cholery jest Stan? ;)

14 VIII 2015   17:16:08

Tenisistą, zresztą świetnym. Wyjątkowy backhand!

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Wywiad z Karlsonem z dachu
Sebastian Chosiński

21 VII 2019

Kolejne dwa filmiki Iwana Sosnina z serii „Iwanowie, pamięć pochodzenia” prezentują poziom wyższy niż te, które cykl otworzyły. Co świadczy o tym, że reżyser z miesiąca na miesiąc robił spore postępy. Znalazło to także swoje odzwierciedlenie w obsadzie aktorskiej: główną gwiazdą „Wywiadu” jest bowiem Aleksiej Sieriebriakow, a „Światełek” – Fiodor Dobronrawow.

więcej »

Krótko o filmach: Film nieoczywisty
Miłosz Cybowski

19 VII 2019

„Przedszkolanka” jest filmem nieoczywistym. Bo choć łatwo krytykować główną bohaterkę, o wiele trudniej nie docenić (w świetle finału) jej starań.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Portret dwóch kobiet w klaustrofobicznym wnętrzu
Sebastian Chosiński

17 VII 2019

Najsłynniejszym i najwybitniejszym filmem Ilji Awerbacha bezsprzecznie pozostaje nakręcony na początku lat 70. ubiegłego wieku dramat psychologiczny „Monolog”. W niczym jednak nie ustępuje mu również kolejne dzieło Rosjanina – opowiadające o skomplikowanych losach młodych kobiet „Cudze listy”, którego bohaterkami reżyser uczynił niespełna siedemnastoletnią uczennicę i jej starszą o kilka lat szkolną wychowawczynię.

więcej »

Polecamy

Dla chcącego nic trudnego

Z filmu wyjęte:

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Nieprawdziwi detektywi
— Jakub Gałka

Ręce opadły
— Łukasz Gręda

Lost
— Łukasz Gręda

Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda

Strzelają się
— Łukasz Gręda

Gumowe kule
— Łukasz Gręda

W ciemność
— Łukasz Gręda

Zaczęło się
— Łukasz Gręda

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Grudzień 2016 (1)
— Jarosław Loretz

Panie reżyserze, Warp 5 wystarczy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Bajeczka dla naiwnych
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Maj 2013 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Kamil Witek

Tegoż autora

Ręce opadły
— Łukasz Gręda

Lost
— Łukasz Gręda

Dni jak ścięte wąsy
— Łukasz Gręda

Strzelają się
— Łukasz Gręda

Gumowe kule
— Łukasz Gręda

W ciemność
— Łukasz Gręda

Zaczęło się
— Łukasz Gręda

Słowiańska pełnia
— Łukasz Gręda

Pod wulkanem, czyli potworne kino Wesa Andersona
— Łukasz Gręda

Jeden normalny
— Łukasz Gręda

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.