Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 sierpnia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Scott Cooper
‹Pakt z diabłem›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPakt z diabłem
Tytuł oryginalnyBlack Mass
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery9 października 2015
ReżyseriaScott Cooper
ZdjęciaMasanobu Takayanagi
Scenariusz
ObsadaJohnny Depp, Dakota Johnson, Benedict Cumberbatch, Corey Stoll, Joel Edgerton, Juno Temple, Kevin Bacon, Adam Scott
MuzykaJunkie XL
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania122 min
Gatunekbiograficzny, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Co nam w kinie gra: Pakt z diabłem
[Scott Cooper „Pakt z diabłem” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Johnny Depp stara się jak może, by „Bewstydny Mortdecai” wydał się tylko odległym wspomnieniem, ale film Scotta Coopera to nie tyle triumfalny powrót, ile mały kroczek w dobrym kierunku. Przypominamy recenzję „Paktu z diabłem” opublikowaną przy okazji relacji z Wenecji.

Marta Bałaga

Co nam w kinie gra: Pakt z diabłem
[Scott Cooper „Pakt z diabłem” - recenzja]

Johnny Depp stara się jak może, by „Bewstydny Mortdecai” wydał się tylko odległym wspomnieniem, ale film Scotta Coopera to nie tyle triumfalny powrót, ile mały kroczek w dobrym kierunku. Przypominamy recenzję „Paktu z diabłem” opublikowaną przy okazji relacji z Wenecji.

Scott Cooper
‹Pakt z diabłem›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPakt z diabłem
Tytuł oryginalnyBlack Mass
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery9 października 2015
ReżyseriaScott Cooper
ZdjęciaMasanobu Takayanagi
Scenariusz
ObsadaJohnny Depp, Dakota Johnson, Benedict Cumberbatch, Corey Stoll, Joel Edgerton, Juno Temple, Kevin Bacon, Adam Scott
MuzykaJunkie XL
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania122 min
Gatunekbiograficzny, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
James „Whitey” Bulger (Johnny Depp) to drobny przestępca z Bostonu. Powiązani z mafią Włosi ciągle przeszkadzają mu w interesach, ale kiedy jego przyjaciel z dzieciństwa zostaje przyjęty do FBI (Joel Edgerton) i proponuje mu korzystną formę współpracy, pozycja Bulgera zaczyna się umacniać. Wsypując kolegów z branży szybko pozbywa się konkurencji i wkrótce staje się jednym z najpotężniejszych gangsterów w kraju, chronionym zarówno przez Federalne Biuro Śledcze, jak i pnącego się po szczeblach polityki brata (Bendict Cumberbatch).
Czy ktoś pamięta jeszcze czasy, gdy Johnny Depp pokazywał w filmach swoją prawdziwą twarz? W każdym artykule dotyczącym „Paktu z diabłem” na każdym kroku podkreśla się czasochłonne zabiegi, jakim poddawano aktora, by upodobnił się do gangstera, który przez prawie 12 lat znajdował się na liście najbardziej poszukiwanych przestępców świata. Rzeczywiście – Depp bardziej przypomina tu Jepa Gamberdellę z „Wielkiego piękna” niż symbol seksu. Pytanie tylko, czemu ma to służyć.
Choć po serii efekciarskich klap finansowych najnowszy film aktora stanowi dość miłe zaskoczenie, jego rola po raz kolejny opiera się na przesadnej charakteryzacji. Ręcznie malowane soczewki kontaktowe i peruka nadają mu tak absurdalny wygląd, że Depp wydaje się żywcem przeniesiony z produkowanych przez wytwórnię Hammer filmów o Draculi. Przy całej dobrej woli nawet na chwilę nie da się uwierzyć, że to prawdziwy człowiek.
Film Coopera ma swoje momenty – warto poświęcić mu czas już tylko po to, by przekonać się dlaczego nigdy nie należy zdradzać przekazywanych z pokolenia na pokolenie przepisów kulinarnych. Zamiast romantycznej mitologii „Ojca chrzestnego” otrzymujemy świat, który jest mały, brudny, a lewe interesy załatwia się nie w półmroku, ale w samym środku słonecznego dnia. Bulger, choć wciąż deklaruje nienawiść do kapusi, sam staje się jednym z nich, a ambitny Connoly zamiast zwalczać przestępców zaczyna im… pomagać. Nikt nie trzyma się tu swoich zasad, chyba że przynoszą wymierne korzyści. Ręka rękę myje – wiedział o tym nawet Seneka.
„Pakt z diabłem” ogląda się całkiem przyzwoicie, ale w przeciwieństwie do cytowanych tu na każdym kroku filmów Scorsese brak mu realistycznego zakorzenienia w świecie, o którym opowiada. Cooper nie jest w stanie zrozumieć skomplikowanych relacji pomiędzy Bulgerem a wciąż wspominającą go z rozrzewnieniem społecznością irlandzkich emigrantów – może się im tylko przyglądać. Do obejrzenia i zapomnienia.
koniec
10 października 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Melodramat prowincjonalny
Sebastian Chosiński

2 VIII 2020

To chyba nie jest przypadek, że bohaterowie każdego kolejnego filmu tadżyckiej reżyserki Niginy Sajfułłajewej są coraz starsi. Jakby dojrzewali wraz z nią. Nie zmieniają się jedynie problemy, z jakimi mają do czynienia, a dotyczą one skomplikowanych relacji damsko-męskich. W nakręconej w ubiegłym roku „Wierności” prowadzą one małżeństwo w średnim wieku na emocjonalne manowce.

więcej »

Zajęcia pozalekcyjne: Odc. 9. Żarty się skończyły
Marcin Mroziuk

31 VII 2020

Kiedy Ryu Dae-yeol zdemaskował i porwał Bae Gyu-ri, mogłoby się wydawać, że sytuacja pary głównych bohaterów stała się zupełnie beznadziejna. Tymczasem nastolatkowie okazują się naprawdę trudnymi przeciwnikami nawet dla zawodowych przestępców.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Pogranicznik z Dzikiego Wschodu
Sebastian Chosiński

29 VII 2020

„Karawana śmierci” Iwana Sołowowa to kolejny z filmów dotykających tematu wojny afgańskiej, który kręcony był jeszcze w czasach Związku Radzieckiego, ale którego premiera miała miejsce już po jego upadku. W porównaniu z obrazami omawianymi w tej rubryce wcześniej ten większy nacisk kładzie na wątek sensacyjny, a jego konstrukcja fabularna przypomina współczesny western.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. W pogoni za Amy.

Do sedna:

Kevin Smith. W pogoni za Amy.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Wenecja 2015: Zabić Irlandczyka
— Marta Bałaga

Z tego cyklu

Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński

Umrika
— Sebastian Chosiński

„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński

Slow West
— Sebastian Chosiński

Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński

Steve Jobs
— Kamil Witek

Intruz
— Sebastian Chosiński

W piwnicy
— Marta Bałaga

Prawie jak matka
— Sebastian Chosiński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.