EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Zjawa |
Tytuł oryginalny | The Revenant |
Dystrybutor | Imperial CinePix |
Data premiery | 29 stycznia 2016 |
Reżyseria | Alejandro González Iñárritu |
Zdjęcia | Emmanuel Lubezki |
Scenariusz | Alejandro González Iñárritu, Mark L. Smith |
Obsada | Tom Hardy, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Paul Anderson, Lukas Haas, Javier Botet, Brendan Fletcher |
Muzyka | Bryce Dessner, Carsten Nicolai, Ryuichi Sakamoto |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 151 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, przygodowy, western |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Czego wstydzi się Iñárritu |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Zjawa |
Tytuł oryginalny | The Revenant |
Dystrybutor | Imperial CinePix |
Data premiery | 29 stycznia 2016 |
Reżyseria | Alejandro González Iñárritu |
Zdjęcia | Emmanuel Lubezki |
Scenariusz | Alejandro González Iñárritu, Mark L. Smith |
Obsada | Tom Hardy, Leonardo DiCaprio, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Paul Anderson, Lukas Haas, Javier Botet, Brendan Fletcher |
Muzyka | Bryce Dessner, Carsten Nicolai, Ryuichi Sakamoto |
Rok produkcji | 2015 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 151 min |
WWW | Polska strona |
Gatunek | dramat, przygodowy, western |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Ten tekst z rzekomą "falą ksenofobii" w Europie jest żałosny i nic nie wnosi do recenzji. To już druga recenzja po "Creedzie" pana Dobrego w której prezentuje on pewne irytujące oderwanie od rzeczywistości, świadczące, jak mniemam, o bardzo naiwnym podejściu do problemów współczesnego świata.
Co do filmu - jego największym problemem jest to, że nie wzbudza jakichkolwiek głębszych refleksji. Po co ten obraz właściwie został nakręcony? Co chciał nam przekazać reżyser? Nie wiadomo. Że "blade twarze" są złe a Indianie szlachetni i dobrzy? Że człowiek zostawiony sam sobie na łonie natury dziczeje? Nie, zaraz, on nie dziczeje. On właśnie wtedy staje się "dobry", taki biały Indianin. Wniosek: biały człowiek, jeśli chce się wyzwolić z piętna swej "ksenofobicznej" rasy zmienia się w białego Indianina gadającego po indiańsku oraz mającego indiańską kobietę z którą ma indiańskiego syna. Normalnie "Avatar", proszę państwa. Kolejna ekologiczna, lewicowa bajka, czyli deszcz Oscarów pewny. Tylko czy Leo dostanie upragniona nagrodę? Obawiam się, że znowu nie. Może gdyby zagrał transwestytę...
A ja chciałbym tylko podziękować za interesujący tekst. Filmu nie widziałem jeszcze, ale mam podobne obawy z powodu osoby reżysera co recenzent spostrzerzenia. Pozdrawiam
Tekst Pana Piotra o fali ksenofobii jest nad wyraz trafny i jak najbardziej aktualny a zdarzenia ukazane w filmie pozwala ujrzeć w szerszym kontekście. Nie dajmy się zwieść niedouczonym ksenofobom, takim jak żałosny dd :)
Tekst o paraleli odnośnie fali ksenofobii, która dopiero wzbiera, czego zwiastunem jest komentarz DD. Tak samo odebrałem to podczas seansu.
Trudno mi się zgodzić z tendencyjnym twierdzeniem, że DiCaprio "zwyczajowo" nie ma mocy, bo jej braku u aktora specjalnie często nie uświadczam.
Ksenofobia jest tu złym słowem. Sednem nie jest 'banie się obcości'. Nikt nie boi się przyjeżdżających do Europy Amerykanów. Nie boją się ludzie latynosów. Nie boją się mieszkańców byłego ZSRR, nie boją się Chińczyków, Wietnamczyków.
Dlaczego?
Też są obcy. Bardziej lub mniej (niektórzy z nich wcale nie mniej, niż muzułmanie).
Dlaczego więc wątpliwości budzą właśnie oni?
Odpowiedź: bo niestety obecnie jest z nimi jak z Ebolą. Gdy wybucha krwiożercza epidemia, to przyjmując człowieka przybyłego z tego rejonu, nie wiemy czy ucieka przed śmiercią, czy go nam niesie.
Tego ludzie się boją
(I czegoś jeszcze. Obejrzcie sobie 'minuty ciszy' dla ofiar zamachów w Paryżu na zawodach sportowych w krajach muzułmańskich. Gwizdy)
Kinematografia estońska z czasów radzieckich nie miała w Polsce Ludowej szczególnego szczęścia. Jeśli już sprowadzano nad Wisłę filmy z republik nadbałtyckich, sięgano głównie po dzieła litewskie. A szkoda! Gdyby było inaczej, „Gniazdo na wietrze” Olava Neulanda, oparte na scenariuszu Grigorija Kanowicza i Isaaka Fridberga, mogłoby stać się sporym wydarzeniem.
więcej »Druga część trylogii o multiwersum wszystkich możliwych Spider-Manów (wliczając kota i prosiaka) jest jeszcze bardziej oszałamiająca wizualnie niż pierwsza. Na szczęście efektom nie udało się przyćmić fabuły.
więcej »Na podstawie dotychczasowych wydarzeń mogliśmy podejrzewać, że zadzieranie z Regusem Patoffem z pewnością nie jest bezpieczne. W jeszcze bardziej niepojącym świetle stawia tego tajemniczego konsultanta historia, którą opowiada Craigowi Frank Florez.
więcej »Marzenie archeologa
— Jarosław Loretz
Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Birdman
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Biutiful
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Babel
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. 21 gramów
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Amores perros
— Marcin Knyszyński
Transatlantyk 2015: Dzień 3
— Sebastian Chosiński
Co nam w kinie gra: Birdman
— Marta Bałaga
Wenecja 2014: Wielka improwizacja
— Marta Bałaga
Piękno życia w kokonie szpetoty
— Joanna Pienio
Ciężar duszy
— Konrad Wągrowski
Polska nie musi wstawać z kolan, za to może wstać z kanapy
— Piotr Dobry
Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry
„Love Story” w wykonaniu Patryka Vegi
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski
Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry
Komiksy i klozety, czyli jedna z najmądrzejszych bajek roku
— Piotr Dobry
Koniec niewinności
— Piotr Dobry
Walka żywiołów
— Piotr Dobry
Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry
Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc
— Piotr Dobry
Magia i mózg
— Piotr Dobry
A niedźwiedź?! :-)