Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 13 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Gus Van Sant
‹Gerry›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGerry
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery11 kwietnia 2003
ReżyseriaGus Van Sant
ZdjęciaHarris Savides
Scenariusz
ObsadaCasey Affleck, Matt Damon
MuzykaArvo Pärt
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nie ma wody na pustyni
[Gus Van Sant „Gerry” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dwóch nienazwanych młodzieńców wyrusza na wycieczkę w pustynnej, górzystej okolicy. Gubią się. Błądzą. Zachowują się jak idioci. Jeszcze trochę błądzą. Następuje pointa. Napisy.

Janusz A. Urbanowicz

Nie ma wody na pustyni
[Gus Van Sant „Gerry” - recenzja]

Dwóch nienazwanych młodzieńców wyrusza na wycieczkę w pustynnej, górzystej okolicy. Gubią się. Błądzą. Zachowują się jak idioci. Jeszcze trochę błądzą. Następuje pointa. Napisy.

Gus Van Sant
‹Gerry›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułGerry
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery11 kwietnia 2003
ReżyseriaGus Van Sant
ZdjęciaHarris Savides
Scenariusz
ObsadaCasey Affleck, Matt Damon
MuzykaArvo Pärt
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Autorski projekt Caseya Afflecka, Gusa van Santa i Matta Damona rozczarowuje. Nie jest to inny „Buntownik z wyboru”, oj nie. Niestety. Film jest monotonny, dialogi minimalne, ujęcia długie, spokojne… przyzwyczajony do nowoczesnego szybkiego montażu widz oczekuje, że coś się zacznie dziać. Ale się nie zaczyna. To nie wada, ale i nie zaleta.
Nie jest to film dla miłośników kina popularnego. Piękne krajobrazy i minimalistyczna fabuła im nie wystarcza. Podobnie przesłanie jakie można z niego wysnuć – że nie należy iść w góry bez porządnych butów, ciuchów, kompasu i wody – nie jest celem tego dzieła. Celem jest chyba przekazanie widzowi uczuć towarzyszących sytuacji zagubienia w dziczy. To się udało.
Film nierozrywkowy i nie polecam go każdemu. Ogląda się go na swoją odpowiedzialność. Tak samo jak idzie się w góry.
koniec
1 maja 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Peryferia: Odc. 2. Nie ma ucieczki od przeznaczenia
Marcin Mroziuk

12 VIII 2022

Mogłoby się wydawać, że upadek w bezdenną przepaść powinien nieuchronnie zakończyć się śmiercią. Szybko przekonamy się jednak, że w przypadku dziury na polu Abbottów tak się nie dzieje. Nieco więcej na temat właściwości tego niezwykłego obiektu dowiadujemy się dopiero pod koniec odcinka.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Zdradzony koniokrad
Sebastian Chosiński

10 VIII 2022

Kirgiski reżyser Bołotbek Szamszyjew zasłynął jako jeden z najwybitniejszych ekranizatorów twórczości swego rodaka Czingiza Ajtmatowa. Mało kto jednak przy tym pamięta, że jego dwa pierwsze filmy pełnometrażowe były easternami. Zaczął od „Wystrzału na przełęczy Karasz” – opowieści o samotnym mścicielu Bachtygule.

więcej »

Lista śmierci: Odc. 5. Wszystko ma swoją cenę
Marcin Mroziuk

8 VIII 2022

Nie jest żadnym zaskoczeniem ani dla widzów, ani dla głównego bohatera, że Steve Horn jest naprawdę doskonale chroniony. Dobranie mu się do skóry wymaga więc długotrwałych przygotowań, a James Reece do ostatniej chwili nie może być pewny, czy jego plan się powiedzie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Gerry my ass
— Marta Bartnicka

Dwugłos: Gerry
— Marta Bartnicka, Janusz A. Urbanowicz

Tegoż twórcy

Cannes 2015: Zagubieni
— Marta Bałaga

Pocztówka znad krawędzi
— Łukasz Gręda

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (3)
— Jakub Gałka

Mleczna droga do równouprawnienia
— Urszula Lipińska

A oni giną wciąż
— Dorota Chrobak

Zadowolić każdego
— Michał Chaciński

Tegoż autora

Ramota
— Janusz A. Urbanowicz

Loser fiction
— Janusz A. Urbanowicz

Kryminał czarny jak węgiel
— Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz

Postludzkość w świętym gaju
— Janusz A. Urbanowicz

O jedną planetę za daleko
— Janusz A. Urbanowicz

Inna wojna
— Janusz A. Urbanowicz

Si vi pacem, para bellum
— Janusz A. Urbanowicz

Dwie połowy Dukaja
— Wojciech Gołąbowski, Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz

Zabić powieść
— Janusz A. Urbanowicz

Pokolenie GNU. Kim jest Neal Stephenson?
— Janusz A. Urbanowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.