Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Na ekranach: Październik 2003
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Wydział Zabójstw, Hollywood”, „Włoska robota”, „American Pie: Wesele”, „10 minut poźniej: trąbka”, „Ciśnienie”, „Piraci z Karaibów”

Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Konrad Wągrowski

Na ekranach: Październik 2003
[ - recenzja]

„Wydział Zabójstw, Hollywood”, „Włoska robota”, „American Pie: Wesele”, „10 minut poźniej: trąbka”, „Ciśnienie”, „Piraci z Karaibów”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Piotr Dobry [40%]
Szkoda zmarnowanej taśmy, bo potencjał był spory. Widać, że Ford i Hartnett nieźle się bawili swoimi niewymagającymi rolami, wizualnie pasują do siebie świetnie i przy odpowiedniej fabule mogliby nawet stworzyć duet na miarę Gibsona i Glovera. Sporo tu też autentycznie śmiesznych scenek i gdyby tylko nie zostały podane w sposób przywodzący na myśl „Jasia Fasolę” czy „Benny Hilla”, domagałbym się sequela. Niestety twórcy nie pomyśleli, iż kino nie jest najlepszym miejscem na zbiór luźnych skeczy i ponieśli sromotną porażkę.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Policyjny kabaret.
Włoska robota
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Konrad Wągrowski [80%]
Film Gary’ego Greya jest remake obrazu Petera Collinsona z Michaelem Cainem z lat sześćdziesiątych, ale w udany sposób przenoszący fabułę we współczesne czasy. Opowiada historię dwóch misternie zaplanowanych i perfekcyjnie wykonanych napadów, ale zobaczymy w nim również zemstę, humor i zaskakujące zwroty akcji.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Dobra robota.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Piotr Dobry [60%]
Ja sam od komedii wymagam tylko jednej podstawowej rzeczy – mają mnie śmieszyć. A „American Pie”, w przeciwieństwie do rodzimych kalek zachodnich produkcji bądź też żenujących obrazów hiphopowych, spełnia to zadanie może nie aż w takim stopniu jak Mel Brooks, trio ZAZ czy wspomniany wyżej Ritchie, ale spełnia całkiem nieźle.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Szarlotka ciągle świeża.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Joanna Bartmańska [80%]
Wszystkie historie to swoisty rozrachunek z czasem, z jego upływem i wpływem na bohaterów i otaczającą rzeczywistość. Za każdym razem mamy do czynienia z momentem przełomowym i znaczącym w życiu postaci, po którym nic nie jest już takie, jak dawniej, a zbanalizowane stwierdzenie: „czas zmienia wszystko” nabiera tu nowego, zaskakującego znaczenia.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Siedmiu wspaniałych.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tomasz Kujawski [50%]
Poszczególne sceny zrealizowane są bardzo sprawnie, jest kilka naprawdę udanych sekwencji – wydaje się, że bez przerwy powinniśmy siedzieć przykuci do fotela, ale w rzeczywistości film się dłuży. Wyjątkowo dziurawa fabuła i mdłe aktorstwo (choć może to także wina scenariusza, w którym na zarysowanie bohaterów poświęca się niewiele miejsca) nie pozwalają zbytnio przejmować się losami postaci.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Za mało atmosfer.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Marta Bartnicka [50%]
Dramatycznie film skończył się w momencie, kiedy panna Elizabeth wyszła na pokład statku piratów i została uraczona rewią szkieletów. To mogła być scena wstrząsająca albo tajemnicza, tymczasem niespodziewanie zaserwowano nam danse macabre z pogranicza kabaretu i komiksu, roztrzaskując budowane dotąd w filmie napięcie o kant kościstej dupy. Szkieletów wystąpiło coś ze 3 razy więcej niż załogi, a u mnie wystąpiło coś w rodzaju senności.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Chała z Karaibów.
koniec
1 października 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Słonica w składzie moskiewskiej porcelany
Sebastian Chosiński

21 VIII 2019

Siergiej Gierasimow zapisał się w historii kina radzieckiego dwoma monumentalnymi freskami: opowiadającą o czasach Wielkiej Wojny Ojczyźnianej „Młodą Gwardią” oraz „Cichym Donem”, czyli opartą na powieści Michaiła Szołochowa historią kozaków dońskich, którzy w czasie wojny domowej w Rosji przeszli na stronę „czerwonych”. „Trzecia córka” jest dziełem o tyle nietypowym, że opowiada historię obyczajową z elementami dramatu społecznego.

więcej »

East Side Story: Dramat w trzynastu aktach
Sebastian Chosiński

18 VIII 2019

Przed tygodniem za sprawą filmu Renata Dawletjarowa mogliśmy spojrzeć na konflikt ukraińsko-rosyjski w Donbasie oczyma Rosjan. Dzisiaj dzięki nowemu dziełu Siergieja Łoźnicy zmieniamy optykę. „Donbas” (już bez żadnych podtytułów) to składający się z trzynastu scen obraz ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy, której mieszkańcy – na przekór losowi – próbują żyć normalnie w absolutnie nienormalnej sytuacji.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Marzenia nie do spełnienia
Sebastian Chosiński

14 VIII 2019

Wasilij Szukszyn jak mało który z twórców radzieckich potrafił wejść w skórę zwykłego człowieka, często przetrąconego przez los i pozbawionego perspektyw, ale nie tracącego nadziei na poprawę swej marnej egzystencji. O tym właśnie chciał opowiedzieć w jednym ze swoich kolejnych filmów – „Wezwij mnie w świetlistą dal”. Zanim jednak doszło do jego realizacji, aktor i reżyser zmarł. Projekt doprowadzili do końca jego przyjaciele – Stanisław Liubszyn i Gierman Ławrow.

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2004
— Tomasz Kujawski, Jacek Łaszcz, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Styczeń-luty 2004
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grudzień 2003
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Listopad 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Łukasz Kustrzyński, Konrad Wągrowski

Wrzesień 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Eryk Remiezowicz

Sierpień 2003
— Sebastian Chosiński, Artur Długosz, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

WyBLACKnięci
— Kamil Witek

Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry

Tydzień z życia kierowcy
— Kamil Witek

Berlinale 2015: Kwiat pustyni
— Marta Bałaga

Konkurs na recenzję filmową: Depresja wampira
— Maciej Rumiancew

Stare dobre małżeństwo
— Miłosz Cybowski

Co nam w kinie gra: Tylko kochankowie przeżyją
— Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2014 (1)
— Miłosz Cybowski, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz

Tegoż autora

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

Najtrudniejsza decyzja
— Konrad Wągrowski

Krótko o książkach: Zatrzymane w kadrze
— Konrad Wągrowski

Ten dziwny przycisk „dojrzewanie”
— Konrad Wągrowski

Sympatyczny seryjny morderca
— Konrad Wągrowski

Finał poniżej oczekiwań
— Konrad Wągrowski

Inwazja ekojaszczurów
— Konrad Wągrowski

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.