Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 czerwca 2020
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Na ekranach: Październik 2003
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Wydział Zabójstw, Hollywood”, „Włoska robota”, „American Pie: Wesele”, „10 minut poźniej: trąbka”, „Ciśnienie”, „Piraci z Karaibów”

Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Konrad Wągrowski

Na ekranach: Październik 2003
[ - recenzja]

„Wydział Zabójstw, Hollywood”, „Włoska robota”, „American Pie: Wesele”, „10 minut poźniej: trąbka”, „Ciśnienie”, „Piraci z Karaibów”
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Piotr Dobry [40%]
Szkoda zmarnowanej taśmy, bo potencjał był spory. Widać, że Ford i Hartnett nieźle się bawili swoimi niewymagającymi rolami, wizualnie pasują do siebie świetnie i przy odpowiedniej fabule mogliby nawet stworzyć duet na miarę Gibsona i Glovera. Sporo tu też autentycznie śmiesznych scenek i gdyby tylko nie zostały podane w sposób przywodzący na myśl „Jasia Fasolę” czy „Benny Hilla”, domagałbym się sequela. Niestety twórcy nie pomyśleli, iż kino nie jest najlepszym miejscem na zbiór luźnych skeczy i ponieśli sromotną porażkę.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Policyjny kabaret.
Włoska robota
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Konrad Wągrowski [80%]
Film Gary’ego Greya jest remake obrazu Petera Collinsona z Michaelem Cainem z lat sześćdziesiątych, ale w udany sposób przenoszący fabułę we współczesne czasy. Opowiada historię dwóch misternie zaplanowanych i perfekcyjnie wykonanych napadów, ale zobaczymy w nim również zemstę, humor i zaskakujące zwroty akcji.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Dobra robota.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Piotr Dobry [60%]
Ja sam od komedii wymagam tylko jednej podstawowej rzeczy – mają mnie śmieszyć. A „American Pie”, w przeciwieństwie do rodzimych kalek zachodnich produkcji bądź też żenujących obrazów hiphopowych, spełnia to zadanie może nie aż w takim stopniu jak Mel Brooks, trio ZAZ czy wspomniany wyżej Ritchie, ale spełnia całkiem nieźle.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Szarlotka ciągle świeża.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Joanna Bartmańska [80%]
Wszystkie historie to swoisty rozrachunek z czasem, z jego upływem i wpływem na bohaterów i otaczającą rzeczywistość. Za każdym razem mamy do czynienia z momentem przełomowym i znaczącym w życiu postaci, po którym nic nie jest już takie, jak dawniej, a zbanalizowane stwierdzenie: „czas zmienia wszystko” nabiera tu nowego, zaskakującego znaczenia.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Siedmiu wspaniałych.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tomasz Kujawski [50%]
Poszczególne sceny zrealizowane są bardzo sprawnie, jest kilka naprawdę udanych sekwencji – wydaje się, że bez przerwy powinniśmy siedzieć przykuci do fotela, ale w rzeczywistości film się dłuży. Wyjątkowo dziurawa fabuła i mdłe aktorstwo (choć może to także wina scenariusza, w którym na zarysowanie bohaterów poświęca się niewiele miejsca) nie pozwalają zbytnio przejmować się losami postaci.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Za mało atmosfer.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Marta Bartnicka [50%]
Dramatycznie film skończył się w momencie, kiedy panna Elizabeth wyszła na pokład statku piratów i została uraczona rewią szkieletów. To mogła być scena wstrząsająca albo tajemnicza, tymczasem niespodziewanie zaserwowano nam danse macabre z pogranicza kabaretu i komiksu, roztrzaskując budowane dotąd w filmie napięcie o kant kościstej dupy. Szkieletów wystąpiło coś ze 3 razy więcej niż załogi, a u mnie wystąpiło coś w rodzaju senności.
Czytaj całość recenzji w Esensji: Chała z Karaibów.
koniec
1 października 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Projekt Błękitna Księga, sez. 2 odc. 6: Walka o wpływy
Marcin Mroziuk

4 VI 2020

Niejednokrotnie byliśmy już świadkami, jak losy „Projektu Błękitna Księga” wisiały na włosku, ale Michael Quinn i J. Allen Hynek dotychczas zawsze znajdowali jakiś sposób na przekonanie swoich przełożonych do kontynuowania działalności tego zespołu. Tym razem jednak bohaterowie znajdą się w prawdziwych opałach i będą musieli z całych sił walczyć o zachowanie swej pracy.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Przejdziem Dniepr, dojdziem do Bugu…
Sebastian Chosiński

3 VI 2020

Druga odsłona kinowej epopei Jurija Ozierowa „Wyzwolenie” poświęcona jest przede wszystkim wydarzeniom, jakie miały miejsce na froncie wschodnim od sierpnia do końca grudnia 1943 roku. Należy jednak podkreślić, że zostały one rzucone na szerszą płaszczyznę. Stąd obecne w „Przełomie” wtręty opowiadające między innymi o losach Mussoliniego i pierwszej konferencji Wielkiej Trójki, do jakiej doszło w Teheranie.

więcej »

Projekt Błękitna Księga, sez. 2 odc. 5: Uprowadzenie, ale wcale nie przez kosmitów
Marcin Mroziuk

2 VI 2020

Jedną z najbardziej intrygujących postaci w pierwszym sezonie był tajemniczy mężczyzna w kapeluszu, który wprawdzie przekazywał doktorowi Hynekowi cenne informacje, ale zarazem nim manipulował. Nic dziwnego więc, że nie będziemy zawiedzeni odcinkiem, w którym nasza uwaga koncentruje się właśnie na Williamie i towarzyszących mu facetach w czerni.

więcej »

Polecamy

Richard Kelly. Pułapka.

Do sedna:

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Marzec 2004
— Tomasz Kujawski, Jacek Łaszcz, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Styczeń-luty 2004
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Grudzień 2003
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Listopad 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Łukasz Kustrzyński, Konrad Wągrowski

Wrzesień 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Eryk Remiezowicz

Sierpień 2003
— Sebastian Chosiński, Artur Długosz, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

WyBLACKnięci
— Kamil Witek

Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry

Tydzień z życia kierowcy
— Kamil Witek

Berlinale 2015: Kwiat pustyni
— Marta Bałaga

Konkurs na recenzję filmową: Depresja wampira
— Maciej Rumiancew

Stare dobre małżeństwo
— Miłosz Cybowski

Co nam w kinie gra: Tylko kochankowie przeżyją
— Kamil Witek

Esensja ogląda: Marzec 2014 (1)
— Miłosz Cybowski, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Reacher Yojimbo
— Konrad Wągrowski

Krótko o komiksach: Bajka zdana na siebie
— Konrad Wągrowski

Perła obyczajowego komiksu
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski

Powrót do pięknej epoki
— Konrad Wągrowski

Co cechuje dżentelmena?
— Konrad Wągrowski

Pomścić córkę!
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #4: Życzę wam, szlachetni panowie, byście w chwili śmierci…
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #3: Więc to całe twoje życie? Potwory i pieniądze?
— Konrad Wągrowski

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.