Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXIII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Przygody Czarnego Kapturka w krainie sepii

Esensja.pl
Esensja.pl
Po filmie nakręconym na podstawie serii gier komputerowych nikt nie oczekuje poruszania problemów z gatunku kina moralnego niepokoju. Niestety, twórcy „Assassin’s Creed” najwyraźniej chcieli dodać swemu dziełu głębi. Nie wyszło.

Justin Kurzel
‹Assassin’s Creed›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAssassin’s Creed
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery6 stycznia 2017
ReżyseriaJustin Kurzel
ZdjęciaAdam Arkapaw
Scenariusz
ObsadaMichael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons, Brendan Gleeson, Charlotte Rampling, Michael K. Williams, Denis Ménochet, Ariane Labed
MuzykaJed Kurzel
Rok produkcji2016
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania108 min
WWW
Gatunekakcja, fantasy, przygodowy
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Będę szczera: idąc do kina spodziewałam się czegoś głupiego jak kilo kapusty, ale przynajmniej ładnego wizualnie. Malownicze stroje (z kapturami, które nie spadają nawet przy robieniu salta – chciałabym mieć taki, mój zwiewa byle wiaterek), malownicze średniowieczne… no, średniowiecznawe dekoracje. Bieganina po dachach, skoki w kucki, walki kung-fu, może jakieś pościgi na koniach. No i sympatyczny bohater, żeby było komu kibicować.
Pościg był, nawet całkiem niezły. W każdym razie w tych momentach, kiedy w ogóle widziałam, co się na ekranie dzieje, bo sceny akcji z reguły stanowiły rozedrgane kłębowisko, aż oczy bolały. Naprawdę, istnieją lepsze metody oddania wiru walki niż wymachiwanie kamerą i chaotyczne szatkowanie montażu. W dodatku XV-wieczna Hiszpania została utopiona w nienaturalnym, sepiowym świetle i snujących się wszędzie dymach, co utrudniało wczucie się w akcję. Co ciekawe, podoba mi się sam pomysł, że sceny z teraźniejszości są utrzymane w zimnych, niebiesko-szarych barwach, a te z przeszłości (wliczając w to dwudziestowieczne dzieciństwo bohatera) – w ciepłych, jednak jestem pewna, że dałoby się to zrobić bardziej naturalnie, bez filtrów z rodzaju „filmowanie przez pończochę”. A jeżeli właśnie o efekt odrealnienia reżyserowi chodziło, to pytanie, po co? Żeby jeszcze bardziej podkreślić, że to wszystko na niby?
Kontrast światła i cienia też jest w wielu scenach wykorzystywany, co pasuje do pokazanych w filmie niejednoznaczności moralnych: asasyni kilka razy powtarzają, że „działają w mroku dla dobra światła”, jednak w wielu scenach wynik raczej drażni oczy niż buduje nastrój – na przykład ostre reflektory w pomieszczeniu, w którym bohater „podróżuje” w przeszłość.
Osnowa akcji jest utrzymana w konwencjach kina fantastyczno-przygodowego: DNA bohatera umożliwia przenoszenie się jego umysłu do ciała średniowiecznego przodka, dwa tajne bractwa uganiają się za artefaktem zwanym Rajskim Jabłkiem, które jest z metalu i zawiera „kod genetyczny likwidujący wolną wolę”, to wszystko mieści się w ramach gatunku i niczego innego się nie spodziewałam. Znacznie większe luki fabularne zdarzało mi się wybaczać w filmach z dynamiczną akcją i fajnymi bohaterami. Tymczasem „Assassin’s Creed” jest nudny, z nijakim (grawitującym w stronę „niesympatyczny”) bohaterem, z rozwleczonymi ponad miarę wszystkimi scenami, w których nie pojawiają się walki. W dodatku cały czas tłukło mi się po głowie pytanie: czemu Asasyni po prostu nie wrzucili tego tak bardzo zagrażającego ludzkości jabłka do jakiegoś wulkanu?…
koniec
18 stycznia 2017
dodajdo

Komentarze

18 I 2017   20:05:23

Mam wrażenie, że z kiepskich filmów fantasy (i pokrewnych) w których grywał Jeremy Irons można by zrobić już miniranking.

Jabłko z kodem... tjaaaa... Ale na razie w kategorii znanych mi idotycznych pomysłów nic nie pobiło Krosna Przeznaczenia z "Wanted". Choć to pewnie dlatego, że mało filmów oglądam.

18 I 2017   21:03:34

Z recenzji wynika, że 40% to mocno przesadzona ocena...

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
Agnieszka ‘Achika’ Szady

20 II 2018

…kraj, w którym baśń ta dzieje się – tak można by strawestować słowa piosenki z „Pszczółki Mai”, ponieważ fabuła „Czarnej Pantery” w dziewięćdziesięciu procentach toczy się w fikcyjnym afrykańskim państwie. Dało to okazję projektantom kostiumów i scenografii, żeby naprawdę zaszaleć.

więcej »

East Side Story: Prostaczek naszych czasów
Sebastian Chosiński

18 II 2018

Komediodramat Witalija Susłina ma bardzo gorzki wydźwięk. Ale czy może być inaczej, skoro opowiada o sympatycznym i pracowitym wiejskim prostaczku, którego postanawia wykorzystać do swoich niecnych celów para cwaniaczków z dużego miasta? „Boże cielę” – choć tytuł oryginalny jest nieco bardziej dosłowny – idealnie oddaje i charakter głównego bohatera, i nastrój filmu.

więcej »

East Side Story: Chrześcijański fundamentalizm vs. agnostycyzm
Sebastian Chosiński

11 II 2018

W ten film dramat wpisany był od samego początku pracy nad nim. Scenarzystka i reżyserka Walerija Surkowa za podstawę fabuły obrała bowiem mniej znaną sztukę Anny Jabłonskiej – ukraińskiej pisarki, która zginęła przed siedmioma laty w zamachu terrorystycznym na moskiewskim lotnisku Domodiedowo. „Poganie” to film, który konfrontuje ze sobą poczucie szczęścia, do którego dąży człowiek, z wiarą, która narzuca na niego wiele ograniczeń. A wnioski, do jakich prowadzi na pewno nie są jednoznaczne…

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Grudzień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Tegoż autora

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Styczeń 2018 (2)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Tu potrzebne są rozwiązania systemowe
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Asgard to nie miejsce…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kobieta kobiecie półwilkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pejzaż z polem pszenicy i śledztwem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Muzyka stop!
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Gazeciary
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Z pewnego punktu widzenia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.