EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Trzynaście powodów |
Tytuł oryginalny | 13 Reasons Why |
Reżyseria | Kyle Patrick Alvarez, Gregg Araki, Carl Franklin, Thomas McCarthy, Helen Shaver, Jessica Yu |
Zdjęcia | Ivan Strasburg, Andrij Parekh |
Scenariusz | Jay Asher, Nic Sheff, Brian Yorkey, Elizabeth Benjamin, Diana Son, Thomas Higgins, Nathan Jackson, Nathan Louis Jackson |
Obsada | Dylan Minnette, Katherine Langford, Christian Navarro, Alisha Boe, Brandon Flynn, Justin Prentice, Miles Heizer, Ross Butler |
Muzyka | Eskmo |
Czas trwania | 1 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom” |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Trzynaście powodów |
Tytuł oryginalny | 13 Reasons Why |
Reżyseria | Kyle Patrick Alvarez, Gregg Araki, Carl Franklin, Thomas McCarthy, Helen Shaver, Jessica Yu |
Zdjęcia | Ivan Strasburg, Andrij Parekh |
Scenariusz | Jay Asher, Nic Sheff, Brian Yorkey, Elizabeth Benjamin, Diana Son, Thomas Higgins, Nathan Jackson, Nathan Louis Jackson |
Obsada | Dylan Minnette, Katherine Langford, Christian Navarro, Alisha Boe, Brandon Flynn, Justin Prentice, Miles Heizer, Ross Butler |
Muzyka | Eskmo |
Czas trwania | 1 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
W pierwszych trzech odcinkach serialu „Czikatiło” reżyser Sarik Andreasian skupił się na końcowym okresie dochodzenia, w wyniku którego ostatecznie aresztowano i postawiono przed sądem „Rzeźnika z Rostowa”. Od odcinka czwartego coraz więcej miejsca zajmują retrospekcje, za sprawą których widzowie dowiadują się, jak zaczęła się kryminalna działalność okrutnego zbrodniarza.
więcej »Oczywiste jest, że Moisés i Christian mają ułatwione zadanie dzięki możliwości namierzenia telefonu Coral. Przekonamy się jednak, że uciekinierki potrafią wykorzystać nadarzającą się sposobność, by wymknąć się sprzed nosa podążającym za nimi braćmi.
więcej »Rosyjscy reżyserzy, chociaż nie należą do arcymistrzów kinowego horroru, lubią od czasu do czasu postraszyć widzów. Każdego roku powstaje za naszą wschodnią granicą kilka filmów grozy. Część z nich okazuje się na tyle przyzwoita, że może posłużyć za sympatyczną rozrywkę. Pod warunkiem jednak, że nie oczekujemy niczego na miarę „Dziecka Rosemary”, „Egzorcysty” czy „Omena”. „Wdowa” Iwana Minina w każdym razie takiego poziomu nie osiąga.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
O grzechu zaniechania
— Piotr Dobry
26 WFF: Camp na kampusie
— Marta Karpińska
Ameryka gra na bębnie
— Konrad Wągrowski
Mały przegląd letnich filmów
— Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: Styczeń-luty 2003
— Tomasz Kujawski, Eryk Remiezowicz, Konrad Wągrowski
Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk
W tęczowych kolorach
— Gabriel Krawczyk
Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk
Paterson lubi to!
— Gabriel Krawczyk
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk
Biograficzne rzemiosło
— Gabriel Krawczyk
Nieszkodliwe kłamstwa i miarkowane sentymenty
— Gabriel Krawczyk
Bridget Jones i Tarantino
— Gabriel Krawczyk
Sztuka dla sztuki, gadanie dla gadania
— Gabriel Krawczyk
Zgadzam się, że "13 Reasons Why" nie spełnia pokładanych w nim oczekiwań, chociaż nie w pełni zgadzam się z Twoją krytyką. Oglądałem do piątego odcinka włącznie, potem dałem sobie spokój. Resztę fabuły doczytałem na Wikipedii.
Ad 1: Przede wszystkim seria nieszczęść, która spada na Hannah, przypomina egipskie plagi. Trochę tego za dużo.
Ad 2: Tak, pełna zgoda: Coś tu jest bardzo nie tak z tempem.
Ad 3: Ja w ogóle uważam jej konstrukcję psychologiczną za nieprzekonującą. Nie zgłębiałem profili nastoletnich samobójców, ale Hannah jest dziewczyną atrakcyjną, wygadaną i inteligentną. Wydawało mi się zawsze, że takie osoby brylują na licealnych salonach, a nie kończą w wannie z żyletką.
Ad 6: ...lecz Clay jest akurat ciekawą postacią.
Ad 4, 5: Licentia poetica, tutaj nie mam pretensji.
Mój największy problem z 13RW polega na tym, że serialowi brakuje wyraźnego stylu narracyjnego. Nie jest to ani wiarygodna obyczajówka z tragicznym finałem, ani solidny kryminał w szkolnym sztafażu, ani lekko oniryczny licealny thriller w stylu niedocenionego "Brick". Opowieść grzęźnie szybko na mieliznach typowych dla dzieł spod znaku YA. A szkoda - bo potencjał jest przecież olbrzymi. Przede wszystkim należało wygrać konsekwentnie motyw "niewiarygodnego narratora". Hannah mogła wszak zmyślać, przesadzać, przekręcać fakty na swoich taśmach, i dopiero Clay krok po kroku odkrywałby gorzką prawdę. Inna sprawa, że 13RW jest po prostu za długie. Całość powinna być miniserialem rozpisanym na góra pięć odcinków.