Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Remanent filmowy 2017
[ - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2 3 »
WASZ EKSTRAKT:
60,0 (0,0) % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Life
(2017, reż. Daniel Espinosa)
Adam Kordaś [60%]
Pomysł na „Life” da się streścić słowami powszechnie znanej dziecięcej wyliczanki „stary niedźwiedź mocno śpi, jak się zbudzi, będzie zły”. Ponieważ pozostałe elementy tego obrazu też są dobrze znanymi kliszami kina s/f całość prezentuje się niespecjalnie porywająco. Oto kolejny raz ludzkość orientuje się, że nie jest w kosmosie sama. Tym razem terenem na którym przebiegać będzie pierwszy kontakt jest Międzynarodowa Stacja Kosmiczna orbitująca wokół Ziemi. W niedalekiej przyszłości jej nieliczna załoga odkrywa w dostarczonej przez sondę z Marsa próbce co prawda niezbyt imponujący ale jednak ślad pozaziemskiego życia. Niefrasobliwe przebudzenie owego obcego życia okazuje się poniewczasie fatalnym pomysłem. Sytuacja wymyka się spod kontroli a klaustrofobiczne wnętrze stacji kosmicznej staje się terenem koszmarnej gry w kotka i myszkę pomiędzy coraz mniej liczną ludzką załogą a coraz bardziej rozwiniętym, tyleż inteligentnym co zabójczym, obcym organizmem. Oczywiście ostatecznie stawką będzie los całej ludzkości… Jest to obraz dający się oglądać bez bólu ale nie należy od niego oczekiwać czegokolwiek powyżej średniej.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Paddington 2
(2017, reż. Paul King)
Grzegorz Fortuna [80%]
„Paddington 2”, niepozorna kontynuacja przygód najsłynniejszego brytyjskiego niedźwiadka, to prawdopodobnie jedno z największych pozytywnych zaskoczeń minionego roku. Bo kto by się spodziewał, że film, który teoretycznie ma tylko sprzedać tonę pluszaków i zachęcić widzów do wizyty w Londynie, będzie bardziej zachwycający wizualnie i bardziej pomysłowy niż najnowsze dzieła Pixara? Kto mógł przewidzieć, że w ramach uroczego filmu dla dzieci da się zawrzeć subtelne nawiązania do twórczości Charliego Chaplina i Wesa Andersona? „Paddington 2” ma obecnie 100% pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes i nie jest to przypadek. Jeśli więc macie dzieci, zabierzcie je do kina, bo drugiego tak ciepłego, uroczego i wciągającego filmu dla najmłodszych nie będzie na naszych ekranach przez długie miesiące. Jeśli natomiast dzieci nie macie, to i tak obejrzyjcie drugiego „Paddingtona”, bo film Paula Kinga ma w sobie więcej słodyczy niż marmolada.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Strażnicy Galaktyki vol. 2
(2017, reż. James Gunn)
Miłosz Cybowski [70%]
Nowi, bardziej kolorowi, bardziej wybuchowi i w ogóle pod wieloma względami (jak to u Marvela) bardziej „Strażnicy Galaktyki” to niewątpliwie porządne kino przygodowe, którego fabułę można streścić słowami „grupa bohaterów musi wygrać walkę z planetą”. Z drugiej strony tak zdefiniowaną fabułę w pełni ratuje realizacja i nawet na niektóre dziury fabularne można przymknąć oko. Co jednak wydaje mi się niewybaczalne, to fakt, że drudzy „Strażnicy” są po prostu o wiele mniej śmieszni niż pierwsi. Może dlatego, że to wciąż ten sam typ humoru, a bohaterowie, mimo pewnych zmian, pozostają tacy sami. Nie przypominam sobie, by rzucane na prawo i lewo one-linery i przewijające się non stop scenki komediowe mnie jakoś szczególnie rozśmieszyły. Na duży plus zaliczyć należy cały wątek Yondu, zaskakująco poważny jak na całą blockbusterową konwencję filmu.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Valerian i Miasto Tysiąca Planet
(2017, reż. Luc Besson)
Marcin Osuch [60%]
Technicznie bez zarzutu, chociaż w żadnym wypadku nie można powiedzieć, że to przełom. Można odnieść wrażenie, że Besson zapatrzył się w „Gwiezdne wojny” i próbuje ścigać się z dziełem Lucasa. Po co? Nie wiem. Po za faktem, że główni bohaterowie to kobieta i mężczyzna oraz rzecz dzieje się w odległej przyszłości to film ma nie wiele wspólnego z komiksowym pierwowzorem. Intryga nie jest adaptacją żadnego z komiksowych albumów, tytuł co prawda nawiązuje do „Cesarstwa tysiąca planet” (drugiego w cyklu) ale nic poza tym. Relacja między głównymi bohaterami, w oryginale subtelne i nie przekraczające pewnych granic, w filmie zostały nachalnie poprowadzone w jednym kierunku. Już na samym początku Valerian oświadcza się Laurelinie. Rzecz nie do pomyślenia w komiksie. I tyle dla fanów cyklu Pierre′a Christina i Jean-Claude′a Mézièresa. A dla pozostałych? Sprawnie zrobiony film, z kilkoma ciekawymi pomysłami (np. wirtualny bazar) i umiarkowanie inspirującymi bohaterami. Trochę szkoda, bo całość miała duży potencjał a wyszło coś co przypomina „Atak klonów” – dużo akcji, mniej treści.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wojna o Planetę Małp
(2017, reż. Matt Reeves)
Marcin Osuch [60%]
Podobnie jak opisywany przez mnie obok „Valerian”, film od strony wizualnej jest bez zarzutu. Mimika małp, ich budowa i sposób poruszania się robią wrażenie. Niby wiadomo, że w dzisiejszych czasach komputery potrafią wszystko ale jak się zacząć zastanawiać jak to zostało zrobione to jednak czapki z głów przed twórcami. Gorzej jest z fabułą. Kompletnie nie mogłem zrozumieć motywacji pułkownika, głównego antagonisty małp dowodzonych przez Cezara. Dlaczego ten wojskowy (umiarkowanie dobra rola Woody’ego Harrelsona) tak się zawziął właśnie na małpy? Niby bał się wirusa, który spowodował rozwój intelektualny człekokształtnych (a degenerował ludzi), ale skoro tak to po jakie licho ściągnął je do swojego obozu? Gubił się mocno scenarzysta w kilku punktach kulminacyjnych. Całkiem sprawnie budując napięcie byle jak później rozwiązywał całą sytuację. Ot, odcinanie kuponów od wcześniejszych sukcesów.
« 1 2 3 »

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Skruszony
Konrad Wągrowski

3 VII 2020

Marco Bellocchio, twórca głośnego „Witaj, nocy”, opowiadającego o porwaniu i zabójstwie premiera Aldo Moro, znów powraca do historii swego kraju, tym razem w rozciągniętej na trzydzieści lat opowieści o mafii i polityce. Film, recenzowany przez nas przy okazji festiwalu Cinergia, dziś wchodzi na ekrany kin.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Komuniści kontra fundamentaliści
Sebastian Chosiński

1 VII 2020

„Gorące lato w Kabulu” Alego Chamrajewa to prawdopodobnie pierwszy film fabularny, w którym pokazano wojnę domową w Afganistanie i odniesiono się do radzieckiej interwencji zbrojnej w tym państwie. Jego premiera miała miejsce w 1983 roku, więc trudno oczekiwać od niego prawdy historycznej. Miał być bowiem przede wszystkim orężem propagandowym, mającym przekonać mieszkańców Afganistanu, że Sowieci to przyjaciele.

więcej »

Zajęcia pozalekcyjne: Odc. 1. Marzenia są kosztowne
Marcin Mroziuk

29 VI 2020

W „Zajęciach pozalekcyjnych” nie obserwujemy bynajmniej młodzieży uczęszczającej do klubów szachowych lub piłkarskich czy uczącej się na kursach języków obcych. W tym serialu możemy się przekonać, że koreańscy nastolatkowie, którzy na pozór nie sprawiają żadnych kłopotów, w istocie mogą prowadzić niezwykle ryzykowne życie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy.

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi
— Marcin Osuch

Krótko o filmach: Borg/McEnroe (DVD)
— Marcin Mroziuk

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Paddington daje sobie radę
— Konrad Wągrowski

Poczuć się jak dziesięciolatek
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Czerwiec 2017 (4)
— Marcin Mroziuk, Kamil Witek

Tegoż twórcy

Klasyczny whodunit w nowej szacie
— Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi
— Marcin Osuch

Krótko o filmach: Borg/McEnroe (DVD)
— Marcin Mroziuk

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Październik 2017 (3)
— Jarosław Loretz

Good comic gone bad, czyli space opera rom-com
— Michał Kubalski

Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Czerwiec 2017 (4)
— Marcin Mroziuk, Kamil Witek

Esensja ogląda: Maj 2017
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Tegoż autora

Skrzyżowanie konia z pająkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Muzyka czasów pandemii
— Sebastian Chosiński

Uralski realizm zepsuty przez magię
— Sebastian Chosiński

Ale co z tą papugą?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kto tu jest potworem?
— Marcin Osuch

Latająca głowa księcia Neptuna
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Powrót do Szmaragdowego Cesarstwa
— Miłosz Cybowski

Czasami lepiej widzieć mniej (lub nic)
— Sebastian Chosiński

Niektórych marzeń lepiej nie spełniać
— Sebastian Chosiński

Świnie nie są stworzone do długich wędrówek
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.