Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

Barry Sonnenfeld
‹Faceci w czerni II›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFaceci w czerni II
Tytuł oryginalnyMen in Black II
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery2 sierpnia 2002
ReżyseriaBarry Sonnenfeld
ZdjęciaGreg Gardiner
Scenariusz
ObsadaRosario Dawson, Tony Shalhoub, Rip Torn, Tommy Lee Jones, Will Smith, Lara Flynn Boyle, Johnny Knoxville
MuzykaDanny Elfman
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
CyklFaceci w czerni
Czas trwania82 min
WWW
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Kosmiczny niewypał
[Barry Sonnenfeld „Faceci w czerni II” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wrócili. Posępny i spokojny agent K (Tommy Lee Jones) oraz aktywny i wesoły agent J (Will Smith). Przyszli, aby pokazać nam, jak ratuje się świat przed potworami z Kosmosu. Cóż, już po kwadransie seansu myśli się tylko, jak uratować się przed „Facetami w czerni II”.

Eryk Remiezowicz

Kosmiczny niewypał
[Barry Sonnenfeld „Faceci w czerni II” - recenzja]

Wrócili. Posępny i spokojny agent K (Tommy Lee Jones) oraz aktywny i wesoły agent J (Will Smith). Przyszli, aby pokazać nam, jak ratuje się świat przed potworami z Kosmosu. Cóż, już po kwadransie seansu myśli się tylko, jak uratować się przed „Facetami w czerni II”.

Barry Sonnenfeld
‹Faceci w czerni II›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFaceci w czerni II
Tytuł oryginalnyMen in Black II
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery2 sierpnia 2002
ReżyseriaBarry Sonnenfeld
ZdjęciaGreg Gardiner
Scenariusz
ObsadaRosario Dawson, Tony Shalhoub, Rip Torn, Tommy Lee Jones, Will Smith, Lara Flynn Boyle, Johnny Knoxville
MuzykaDanny Elfman
Rok produkcji2002
Kraj produkcjiUSA
CyklFaceci w czerni
Czas trwania82 min
WWW
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Dziwi mnie, że obaj aktorzy zgodzili się na udział w tej chale bez krzty humoru, ale dla takich pieniędzy… ech, sam bym wystąpił, bądźmy szczerzy. Jak zobaczymy później, te wielkie pieniądze, które przywabiły dwóch aktorów o wielkich finansowych wymaganiach, zaciągnęły film na dno.
Jest bardzo kiepsko. Barry Sonnenfeld już w „Bardzo dzikim Zachodzie” pokazał, że stracił wyczucie do filmów tego rodzaju i nie potrafi już widza rozbawić. Dano mu drugą szansę i spieprzył ją dokumentnie. Komedia jest bowiem wtedy, kiedy widzowie się śmieją, bo jest śmiesznie, a nie wówczas gdy na ekranie stoi facet, który mruga z całej siły okiem, dając nam znać, że mamy właśnie w tym momencie eksplodować humorem (celuje w tym Smith). Zmuszanie do śmiechu to rzecz budząca niesmak – taki film może być zabawny jedynie wskutek swojej żałosności, widzowie śmieją się, bo inaczej musieliby płakać.
Słów parę o historii. Parę lat temu powstali „Faceci w czerni”, film zrealizowany przez tą samą ekipę, który bawił znakomicie swoją przewrotnością i inteligentną fabułą. Obśmiewano schematyzm myślenia, zaskakiwano nas w każdej scenie, film oglądało się po prostu z wielką przyjemnością.
Skromność środków zmusiła scenarzystę i reżysera do pracy umysłowej. Temat wykorzystano jednak do maksimum i niewiele pozostało do pokazania w następnej odsłonie, czego twórcy „Facetów w czerni II” niestety nie zauważyli.
Nie było pomysłu, postawiono na siłę gotówki. Po ekranie galopują w te, i we wte stada stworów najróżniejszej maści i kształtu, jedne cudaczniejsze od drugich. Wybuch są większe i bardziej kolorowe, dziewczyn umieszczono o 100% więcej, a potworów z kosmosu chyba o tysiąc procent więcej. Niestety, ktoś zapomniał poinformować reżysera, że 300% normy ma sens jedynie w budownictwie, a i to nie zawsze. Nadmierne epatowanie barwą i dziwacznym kształtem nuży, zamiast olśniewać, w dodatku użyta w celach rozrywkowych seksbomba nie sprawdza się w swojej roli i mierzi swoim brakiem umiejętności aktorskich. Wpakowano kupę szmalu w celu stworzenia większej ilości obcych i efektów specjalnych, ale tworzą one efekt przesytu.
Symboliczna wizualizacja filmu: dwóch zmęczonych facetów i wielka scenariuszowa pustka.
Symboliczna wizualizacja filmu: dwóch zmęczonych facetów i wielka scenariuszowa pustka.
I tak, mówiąc krótko, „Faceci w czerni II” to film, w którym nadmiar pieniędzy oślepił twórców, którzy stwierdzili, że mogą widza ostrzelać mnóstwem obrazków i będzie dobrze. Przeszarżowali. Znakomita większość gagów wcale nie jest zabawna. Wszyscy twórcy wysilają się, aby wymęczyć coś śmiesznego, ale brak w tym wdzięku i lekkości, dowcip mamy bardzo ciężkawy, nie pomaga nawet ratowanie się skatologią i genitaliami (to też trzeba, wbrew pozorom, umieć). Powiedzonka są w najlepszym przypadku bez sensu, w najgorszym – nudne jak flaki z olejem.
Ukryty przekaz w filmie: lepiej zostać w domu i obejrzeć telewizję. Może dadzą coś z Renatą Dancewicz.
Ukryty przekaz w filmie: lepiej zostać w domu i obejrzeć telewizję. Może dadzą coś z Renatą Dancewicz.
Nie wiem, czy po takim wstępie muszę jeszcze dodawać, że fabuła nie wciąga, wręcz przeciwnie, razi swoim prostactwem i dorabianiem wątków na siłę? Film nie jest zupełnie stracony, parę scenek, powiedzmy uczciwie, udało się. Poza tymi kilkoma wyjątkami jest jednak bardzo krucho, ale też ciężko zrobić film, nie mając nic poza kupą szmalu. Podsumowując – wielka kampania marketingowa, wielkie pieniądze, gigantyczny, kosmiczny wręcz, niewypał.
koniec
1 października 2002

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

I nie wierz nikomu, bo nie trafisz do domu
Sebastian Chosiński

21 V 2022

Najpierw było japońskie anime „Jin-Rô” Hiroyukiego Okiury. Niemal dwadzieścia lat później za aktorski remake jego dzieła zabrali się Koreańczycy. Zmienili miejsce akcji, dorzucili co nieco od siebie fabularnie – i w świat poszła „Wilcza Brygada” Jee-woon Kima. W efekcie powstał całkiem przyzwoity film akcji (z elementami science fiction), ale do poziomu obraz z Kraju Kwitnącej Wiśni jednak nie dorósł.

więcej »

Tajniak też człowiek (choć specyficzny)
Sebastian Chosiński

20 V 2022

„Gun City” (a w oryginale: „Cień prawa”) Daniego de la Torre – hiszpański dramat kryminalny z mocno wyeksponowanymi wątkami politycznymi – przenosi nas w czasy, kiedy w Barcelonie dopiero wznoszona jest Sagrada Familia. Miastu grozi rebelia anarchistów, a konserwatyści tylko marzą o tym, aby wybić z głów robotnikom i kobietom mrzonki o prawach człowieka…

więcej »

Upload: Sez. 2. odc. 7. Powrót z zaświatów
Marcin Mroziuk

20 V 2022

Nie ulega wątpliwości, że para głównych bohaterów jest naprawdę zdeterminowana, aby uniemożliwić realizację planu Davida Choaka. W tym celu Nathan musi odzyskać dostęp do tylnych furtek ukrytych w jego programie, który został wykorzystany przez Freeyond. Dokonanie tego nie będzie jednak takie proste.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Listopad 2012 (DVD i Blu-Ray)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Kosmiczne modelki i lęk wysokości
— Agnieszka Szady

Tegoż autora

Najstarsza magia
— Eryk Remiezowicz

Kronika śmierci niezauważonej
— Eryk Remiezowicz

Zamknąć Królikarnię!
— Eryk Remiezowicz

Książka, która nie dotarła do nieba
— Eryk Remiezowicz

Historia żywa
— Eryk Remiezowicz

Na siłę
— Eryk Remiezowicz

Wpadnij do wikingów
— Eryk Remiezowicz

Gdzie korekta to skarb
— Eryk Remiezowicz

Anielski kryminał
— Eryk Remiezowicz

I po co ten pośpiech?
— Eryk Remiezowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.