Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 kwietnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

John Dahl
‹Prześladowca›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrześladowca
Tytuł oryginalnyJoy Ride
Dystrybutor Syrena
Data premiery26 lipca 2002
ReżyseriaJohn Dahl
ZdjęciaJeff Jur
Scenariusz
ObsadaSteve Zahn, Paul Walker, Leelee Sobieski
MuzykaMarco Beltrami
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania97 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Trzech idiotów i samochód
[John Dahl „Prześladowca” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Najpierw pojawia się idiota młodszy. Zakochał się i postanawia z tego powodu zakupić samochód i pognać autostradą, hen, w kierunku Słońca, tam gdzie jego ukochana niecierpliwie czeka. Zrozumiałe i jasne, on, ona, zapach romansu wisi w powietrzu.

Eryk Remiezowicz

Trzech idiotów i samochód
[John Dahl „Prześladowca” - recenzja]

Najpierw pojawia się idiota młodszy. Zakochał się i postanawia z tego powodu zakupić samochód i pognać autostradą, hen, w kierunku Słońca, tam gdzie jego ukochana niecierpliwie czeka. Zrozumiałe i jasne, on, ona, zapach romansu wisi w powietrzu.

John Dahl
‹Prześladowca›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrześladowca
Tytuł oryginalnyJoy Ride
Dystrybutor Syrena
Data premiery26 lipca 2002
ReżyseriaJohn Dahl
ZdjęciaJeff Jur
Scenariusz
ObsadaSteve Zahn, Paul Walker, Leelee Sobieski
MuzykaMarco Beltrami
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania97 min
WWW
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Niestety, nasz młodzian w napadzie dobrych chęci, postanawia podwieźć swojego świeżo wypuszczonego z więzienia brata, idiotę drugiego. Brat, starszy i z problematycznym życiorysem, najpierw zakupuje CB radio, a potem używa go do dowcipów z podszywaniem się pod innych. Niestety trafiają na faceta z dość czarnym poczuciem humoru, który postanawia odpłacić im pięknym za nadobne i zaczyna ich ścigać i uatrakcyjniać im drogę, żeby idioci poznali, co to znaczy soczysty dowcip.
Żeby było jasne – zasadniczo jestem przeciw przemocy, ale tym razem stałem całym sercem po stronie tajemniczej ofiary dowcipu. Martwi mnie to, że wplątał w aferę i skrzywdził osoby postronne, tak się nie robi, ale idiotom się stanowczo należało. Nigdy nie pojmę co jest takiego zabawnego w okłamywaniu, ogłupianiu i oszukiwaniu bliźniego, w robieniu z niego durnia i w dzikiej radości, że się udało. Proceder ten, zwany czasem „kitowaniem”, cieszy się niestety wielką, dla mnie niepojętą, popularnością. W „Prześladowcy” zapaleni fani tego humoru dostają zdrowo w kość i jest to jedyna przyczyna, dla której ten film dostaje jakąkolwiek zawartość ekstraktu.
Bo jako film, jako opowieść, która powinna zachwycić, co najmniej zainteresować, leży „Prześladowca” na całej linii. Nuda wyziera z każdego kąta kina, nadjeżdża szybciej niż tytułowy prześladowca i, tak jak on, nie opuszcza nas do końca seansu. Nie ma w nim napięcia, nie czuć w ogóle dreszczu strachu. W scenariuszu włożono zbyt wiele wysiłku w stworzenie scen akcji, a za mało w stworzenie bohaterów, których można by polubić i na których by zależało. Toczymy się od jednego zgruchotanego samochodu do drugiego i zastanawiamy jedynie, kiedy to się skończy. Nie ma intrygi, nie ma postaci, nie ma zdjęć – niczego nie ma.
Uważny czytelnik spyta, gdzie też pojawia się trzeci idiota. Jest nim autor tej recenzji, który z własnej, nieprzymuszonej woli poszedł obejrzeć tą straszliwą porażkę kina horrorowej drogi. Nie powtarzajcie mojego błędu! Zakończenie jest takie, że mogą zrobić drugą część! Jak pójdziecie do kina, to może ją nakręcą!
Halloweenowy pomysł Polsatu, z niespodziewanym wyświetlaniem na ekranie zdjęć Krzysztofa Ibisza, sprawdził się znakomicie…
Halloweenowy pomysł Polsatu, z niespodziewanym wyświetlaniem na ekranie zdjęć Krzysztofa Ibisza, sprawdził się znakomicie…
koniec
1 października 2002

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy widzisz piękną nieznajomą…
Sebastian Chosiński

14 IV 2021

Trudno wyobrazić sobie filmowy dorobek Kira Bułyczowa z lat 80. ubiegłego wieku bez cieszącego się dzisiaj statusem dzieła kultowego miniserialu „Goście z przyszłości”, który oparty został na bestsellerowej w Związku Radzieckim powieści „Było to za sto lat”. To właśnie na jej podstawie powstał najbardziej znany obraz w reżyserskim dorobku Pawła Arsienowa.

więcej »

Ferajna z Baker Street: Odc. 4. Wszystkie twarze mordercy
Marcin Mroziuk

13 IV 2021

W kolejnym dochodzeniu, które doktor Watson zleca Bei i jej towarzyszom, wyjaśnienie popełnionej zbrodni znowu wymaga odwołania się do zjawisk nadprzyrodzonych. I chociaż nadzorujący to śledztwo inspektor Lestrade nie wyklucza, że sprawca posiadał takie moce, to możemy się przekonać, że policjant z wyraźną niechęcią współpracuje z Jessie.

więcej »

Sky Rojo: Odc. 1. Wolne w burdelu
Marcin Mroziuk

12 IV 2021

Cóż z tego, że „Sky Rojo” w sumie nie jest złym serialem, skoro w przypadku nowego dzieła twórców „Domu z papieru” poprzeczka była ustawiona znacznie wyżej. Dla zaspokojenia oczekiwań widzów nie wystarcza więc postawienie na mieszankę przemocy i seksu okraszoną sporą dawką czarnego humoru.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.