Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 lipca 2018
w Esensji w Esensjopedii

Paolo Genovese
‹The Place›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Place
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery23 lutego 2018
ReżyseriaPaolo Genovese
ZdjęciaFabrizio Lucci
Scenariusz
ObsadaValerio Mastandrea, Marco Giallini, Alessandro Borghi, Silvio Muccino, Alba Rohrwacher, Vittoria Puccini, Sabrina Ferilli, Silvia D'Amico
MuzykaMaurizio Filardo
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiWłochy
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: The Place

Esensja.pl
Esensja.pl
„The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: The Place

„The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie.

Paolo Genovese
‹The Place›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Place
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery23 lutego 2018
ReżyseriaPaolo Genovese
ZdjęciaFabrizio Lucci
Scenariusz
ObsadaValerio Mastandrea, Marco Giallini, Alessandro Borghi, Silvio Muccino, Alba Rohrwacher, Vittoria Puccini, Sabrina Ferilli, Silvia D'Amico
MuzykaMaurizio Filardo
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiWłochy
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W „The Place” dość paradoksalnie najważniejsze są wydarzenia, których nie widzimy na ekranie. Przez cały film obserwujemy bowiem jedynie rozmowy, jakie przy stoliku w restauracji pewien tajemniczy mężczyzna. Jesteśmy świadkami tego, jak przysiadają się do niego różne osoby, z którymi zawiera nietypowe umowy. Jej treść jest pozornie prosta – mężczyzna obiecuje, że spełni się jedna rzecz, o którą się poprosi, ale tylko pod warunkiem wypełnienia wyznaczonego przez niego zadania. Oczywiście nurtuje nas pytanie, kim on jest – diabłem czy może aniołem, a może tylko scenarzystą szukającym pomysłu na nowy film? Kwestia ta staje się jednak w sumie drugorzędna, kiedy dajemy się wciągnąć w historie kilku osób, które pojawiają się przy restauracyjnym stoliku. Ich prośby są różnego kalibru, na przykład ojciec pragnie, aby wyzdrowiał jego śmiertelnie chory syn, niewidomy chce odzyskać wzrok, a pewna kobieta stać się naprawdę piękną. Jeszcze bardziej różnorodne są misje, które mają wypełnić – mogą być to czyny zarówno tak straszliwe jak podłożenie bomby czy dokonanie gwałtu, jak i na przykład ochrona dziewczynki przed nieznanym niebezpieczeństwem. Trzeba zaś przyznać, że skutki podjętych przez bohaterów działań okazują się często zaskakujące zarówno dla nich, jak i dla widzów. Przede wszystkim drogi tych osób przecinają się gdzieś z dala od restauracyjnego stolika i zadanie wyznaczone jednej z nich miewa istotny wpływ na losy innej. Okazuje się, że kiedy nawet ich pragnienia zostają spełnione, to nie w każdym przypadku przynosi im to rzeczywiście szczęście. Z drugiej strony niewykonanie zadania też nie zawsze musi oznaczać prawdziwą porażkę. W efekcie „The Place” można potraktować jako filozoficzną przypowieść o nieprzewidywalności konsekwencji ludzkich działań. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy się bowiem przekonać, że dobre intencje mogą zaowocować czymś złym, a okrutny czyn może mieć długofalowo pozytywny skutek. Szkoda tylko, że finał całej tej historii jest w sumie dość nijaki, jakby w tym przypadku scenarzystom zabrakło pomysłu na naprawdę wyraziste przesłanie. W związku z tym „The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie. Jest to w równej mierze zasługą świetnie napisanych dialogów, co znakomitej gry aktorskiej – na szczególną uwagę zasługują zaś Valerio Mastandrea w roli tajemniczego mężczyzny i Alba Rohrwacher jako zakonnica pragnąca znowu poczuć obecność Boga.
koniec
16 kwietnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Gdzie diabeł nie może, tam Rosjan pośle
Sebastian Chosiński

15 VII 2018

Trzy lata temu miało swoją premierę „Terytorium” Aleksandra Mielnika – monumentalny obraz o poszukiwaniach złota w północno-wschodniej Syberii. „Pierwsi” Dmitrija Suworowa w pewnym sensie kontynuują ten temat, chociaż opowiadają o wydarzeniach o ponad dwieście lat wcześniejszych, których kanwą są losy tak zwanej Wielkiej Ekspedycji Północnej, w ramach której Rosjanie dotarli półwyspu Tajmyr i odkryli przylądek dzisiaj nazywany Czeluskin.

więcej »

Wszystko zostaje w rodzinie
Joanna Najbor

9 VII 2018

Wydawać by się mogło, że w tematyce filmów z dreszczykiem wszystkie “kropki nad i” zostały już postawione, a hasło na plakacie reklamowym głoszące, że każda rodzina ma coś do ukrycia wywołać może co najwyżej obojętne wzruszenie ramion. Twórcy “Dziedzictwa” podejmują jednak próbę obalenia tej “horroroburczej” tezy, z rozmachem sięgając do większości atrybutów charakterystycznych dla kina grozy. I jeśli sukces ich filmu mierzyć odczuciem strachu (bądź ilością opętanych osób na metr kwadratowy), (...)

więcej »

East Side Story: Przygodę od grozy dzieli jedna łuska
Sebastian Chosiński

8 VII 2018

Takie mieszanki gatunkowe nie zdarzają się często. Film zaczyna się jak familijna komedia przygodowa, by w trakcie zamienić się w dramat z elementami horroru, a w finale wrócić do punktu wyjścia. Problem tylko taki, że Wasilijowi Cziginskiemu zabrakło talentu Koreańczyka (z południa półwyspu) Joon-ho Bonga, w efekcie czego jego „Anomalia”, chociaż ambitna, wypada dużo słabiej niż „The Host: Potwór”.

więcej »

Polecamy

Nasze mięso armatnie

Z filmu wyjęte:

Nasze mięso armatnie
— Jarosław Loretz

Nasi międzynarodowo
— Jarosław Loretz

Muchy na uwięzi
— Jarosław Loretz

Sierpem go, i kamieniem!
— Jarosław Loretz

Zaciskanie zębów: Level 2
— Jarosław Loretz

Kulturalny człowiek nie niszczy książek, ale…
— Jarosław Loretz

Powiedziałem koledze, że chcę statek kosmiczny
— Jarosław Loretz

Klucz do miasta otworzy każde drzwi
— Jarosław Loretz

Gdy masz niepotrzebną połówkę rekina…
— Jarosław Loretz

I siedzieć nie będzie już nikt
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Han Solo
— Sebastian Chosiński

Avengers: Wojna bez granic
— Sebastian Chosiński

Sprawiedliwość po australijsku
— Marcin Mroziuk

Kariera albo miłość
— Marcin Mroziuk

Tytaniczne wysiłki
— Jarosław Loretz

Joker zombie
— Jarosław Loretz

Orbiter 9
— Jarosław Loretz

Revolt
— Jarosław Loretz

Z córeczką do kina marsz
— Wojciech Gołąbowski

Jak zbić majątek na mięczakach
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.