Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 grudnia 2018
w Esensji w Esensjopedii

Paolo Genovese
‹The Place›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Place
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery23 lutego 2018
ReżyseriaPaolo Genovese
ZdjęciaFabrizio Lucci
Scenariusz
ObsadaValerio Mastandrea, Marco Giallini, Alessandro Borghi, Silvio Muccino, Alba Rohrwacher, Vittoria Puccini, Sabrina Ferilli, Silvia D'Amico
MuzykaMaurizio Filardo
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiWłochy
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: The Place

Esensja.pl
Esensja.pl
„The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: The Place

„The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie.

Paolo Genovese
‹The Place›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Place
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery23 lutego 2018
ReżyseriaPaolo Genovese
ZdjęciaFabrizio Lucci
Scenariusz
ObsadaValerio Mastandrea, Marco Giallini, Alessandro Borghi, Silvio Muccino, Alba Rohrwacher, Vittoria Puccini, Sabrina Ferilli, Silvia D'Amico
MuzykaMaurizio Filardo
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiWłochy
Czas trwania105 min
WWW
Gatunekdramat, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W „The Place” dość paradoksalnie najważniejsze są wydarzenia, których nie widzimy na ekranie. Przez cały film obserwujemy bowiem jedynie rozmowy, jakie przy stoliku w restauracji pewien tajemniczy mężczyzna. Jesteśmy świadkami tego, jak przysiadają się do niego różne osoby, z którymi zawiera nietypowe umowy. Jej treść jest pozornie prosta – mężczyzna obiecuje, że spełni się jedna rzecz, o którą się poprosi, ale tylko pod warunkiem wypełnienia wyznaczonego przez niego zadania. Oczywiście nurtuje nas pytanie, kim on jest – diabłem czy może aniołem, a może tylko scenarzystą szukającym pomysłu na nowy film? Kwestia ta staje się jednak w sumie drugorzędna, kiedy dajemy się wciągnąć w historie kilku osób, które pojawiają się przy restauracyjnym stoliku. Ich prośby są różnego kalibru, na przykład ojciec pragnie, aby wyzdrowiał jego śmiertelnie chory syn, niewidomy chce odzyskać wzrok, a pewna kobieta stać się naprawdę piękną. Jeszcze bardziej różnorodne są misje, które mają wypełnić – mogą być to czyny zarówno tak straszliwe jak podłożenie bomby czy dokonanie gwałtu, jak i na przykład ochrona dziewczynki przed nieznanym niebezpieczeństwem. Trzeba zaś przyznać, że skutki podjętych przez bohaterów działań okazują się często zaskakujące zarówno dla nich, jak i dla widzów. Przede wszystkim drogi tych osób przecinają się gdzieś z dala od restauracyjnego stolika i zadanie wyznaczone jednej z nich miewa istotny wpływ na losy innej. Okazuje się, że kiedy nawet ich pragnienia zostają spełnione, to nie w każdym przypadku przynosi im to rzeczywiście szczęście. Z drugiej strony niewykonanie zadania też nie zawsze musi oznaczać prawdziwą porażkę. W efekcie „The Place” można potraktować jako filozoficzną przypowieść o nieprzewidywalności konsekwencji ludzkich działań. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy się bowiem przekonać, że dobre intencje mogą zaowocować czymś złym, a okrutny czyn może mieć długofalowo pozytywny skutek. Szkoda tylko, że finał całej tej historii jest w sumie dość nijaki, jakby w tym przypadku scenarzystom zabrakło pomysłu na naprawdę wyraziste przesłanie. W związku z tym „The Place” nie jest może dziełem równie udanym jak „Dobrze się kłamie w miłym w towarzystwie”, ale nie zmienia to faktu, że nowy film Paolo Genovese ogląda się świetnie. Jest to w równej mierze zasługą świetnie napisanych dialogów, co znakomitej gry aktorskiej – na szczególną uwagę zasługują zaś Valerio Mastandrea w roli tajemniczego mężczyzny i Alba Rohrwacher jako zakonnica pragnąca znowu poczuć obecność Boga.
koniec
16 kwietnia 2018

Komentarze

25 X 2018   20:46:14

Recenzja + cały film: http://filmy.ehq.pl/recenzje/the-place-recenzja/

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Krótko o filmach: Chrapka na dziecięcie
Jarosław Loretz

17 XII 2018

„Poroniony” to kolejny z horrorów eksploatujących temat traumy poporodowej. Niezbyt udany, dodajmy.

więcej »

East Side Story: Wszystko na marne
Sebastian Chosiński

16 XII 2018

To drugi w odstępie dwóch lat film fabularny poświęcony tragicznemu w skutkach trzęsieniu ziemi, jakie nawiedziło radziecką jeszcze wtedy Armenię na początku grudnia 1988 roku. Trudno jednak stwierdzić, co tak naprawdę kierowało Aleksandrem Kottem, który, mając jako materiał poglądowy obraz Sarika Andreasiana, nakręcił dzieło ustępujące mu pod każdym względem. I choć zapewne boleśnie to zabrzmi dla autora – zupełnie niepotrzebne.

więcej »

Krótko o serialach: Bo to zła kobieta była
Anna Nieznaj

10 XII 2018

Raczej trudno wymyślić dziś coś naprawdę nowego w konwencji politycznego thrillera, lecz brytyjski miniserial „Bodyguard” utrzymuje uwagę widza skomplikowaną intrygą.

więcej »

Polecamy

Na parkowej ławeczce

Z filmu wyjęte:

Na parkowej ławeczce
— Jarosław Loretz

Zombie a… kobieta?
— Jarosław Loretz

Robot a kobieta
— Jarosław Loretz

Gardło Innym Podrzynam Dibbler
— Jarosław Loretz

Zacząć dzień z przytupem
— Jarosław Loretz

Łabędziot
— Jarosław Loretz

Zatokaman i wspólnicy
— Jarosław Loretz

Zatokaman
— Jarosław Loretz

Żeby lepiej słyszeć
— Jarosław Loretz

Ostatnia impreza
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Chrapka na dziecięcie
— Jarosław Loretz

Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hotel Transylwania 3
— Marcin Osuch

Wielkie koty
— Marcin Osuch

Han Solo
— Marcin Osuch

Zwierzaki sieją zniszczenie
— Marcin Mroziuk

Życiorys pieśniarza
— Sebastian Chosiński

Bajecznie bogaci Azjaci
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Powrót do punktu wyjścia
— Sebastian Chosiński

Letnia szkoła życia
— Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.