Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 października 2019
w Esensji w Esensjopedii

Philippe Garrel
‹Kochankowie jednego dnia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKochankowie jednego dnia
Tytuł oryginalnyL’amant d’un jour
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery4 maja 2018
ReżyseriaPhilippe Garrel
ZdjęciaRenato Berta
Scenariusz
ObsadaÉric Caravaca, Esther Garrel, Louise Chevillotte, Paul Toucang, Félix Kysyl, Michel Charrel, Nicolas Bridet, Marie Sergeant
MuzykaJean-Louis Aubert
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania76 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Miłość i wierność
[Philippe Garrel „Kochankowie jednego dnia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie da się ukryć, że oglądając „Kochanków jednego dnia” możemy mieć wrażenie, jakby czas stanął w miejscu.

Marcin Mroziuk

Miłość i wierność
[Philippe Garrel „Kochankowie jednego dnia” - recenzja]

Nie da się ukryć, że oglądając „Kochanków jednego dnia” możemy mieć wrażenie, jakby czas stanął w miejscu.

Philippe Garrel
‹Kochankowie jednego dnia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKochankowie jednego dnia
Tytuł oryginalnyL’amant d’un jour
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery4 maja 2018
ReżyseriaPhilippe Garrel
ZdjęciaRenato Berta
Scenariusz
ObsadaÉric Caravaca, Esther Garrel, Louise Chevillotte, Paul Toucang, Félix Kysyl, Michel Charrel, Nicolas Bridet, Marie Sergeant
MuzykaJean-Louis Aubert
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania76 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film Philippe’a Garrela jest bowiem utrzymany w estetyce francuskiej Nowej Fali i w zasadzie jedynie współczesną scenerią różni się od dzieł nakręconych przed kilkudziesięciu laty. Nie należy jednak traktować tego jako zarzutu – wszak reżyser ten po prostu od lat konsekwentnie tworzy w tej samej stylistyce. Najważniejsze jest zaś, że nie oznacza to przecież, iż „Kochankowie jednego dnia” nie potrafią zainteresować widzów – tyle że z pewnością nie wszyscy gustują w takich „przegadanych” i skupionych na psychologicznych niuansach filmach.
Warto też od razu podkreślić, że relacje między trojgiem głównych bohaterów są dalekie od przeciętności. Jeanne i Ariane to dwie studentki w zbliżonym wieku, które się poznają w nietypowych okolicznościach. Ta pierwsza nie ma gdzie się podziać po rozstaniu z chłopakiem, więc wprowadza się do mieszkania swego ojca – Gillesa. Tam zaś dowiaduje się, że od trzech miesięcy ma on romans z Ariane! W dodatku nie ma żadnych wątpliwości, że to nie profesor uwiódł naiwną studentkę, lecz to ona zagięła parol na niego.
Dość nieoczekiwanie okazuje się jednak, że te dwie młode kobiety świetnie się ze sobą dogadują, a Jeanne nie ma nic przeciwko nowemu związkowi ojca. Ale tylko przez moment mamy wrażenie, że bohaterom uda się osiągnąć pełną harmonię w ramach tej nietypowej konfiguracji rodzinnej. Możemy się bowiem przekonać, że każdy z tej trójki zmaga się z własnym bagażem emocjonalnym, a chociaż początkowo to Jeanne jest w najgorszej kondycji psychicznej po rozpadzie swego związku, to w miarę rozwoju wydarzeń i pod tym względem sytuacja się zmienia. Kluczowe okazuje się zaś to, że bohaterowie niekoniecznie tak samo rozumieją, czym jest prawdziwa miłość, a dodatkowo ich słowne deklaracje przechodzą brutalną weryfikację w zderzeniu z twardą rzeczywistością.
„Kochankowie jednego dnia” to w sumie dość lekka opowieść o uczuciowych perypetiach trojga bohaterów, a chociaż można tutaj doszukać się pytań o istotę miłości czy sens wierności, to widzowie nie otrzymają na nie jednoznacznej odpowiedzi. Nie ulega też wątpliwości, że to głównie za sprawą dobrze napisanych dialogów i świetnej gry aktorskiej ten kameralny czarno-biały film ogląda się z przyjemnością i prawdziwym zainteresowaniem. Nie jest to wprawdzie arcydzieło, ale w każdym razie nowy film Philippe’a Garrela powinien się spodobać w szczególności wielbicielom twórczości Erica Rohmera czy François Truffaut.
koniec
3 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Miłość w cieniu czerwonej gwiazdy
Sebastian Chosiński

16 X 2019

Jeszcze kilka lat wcześniej, w czasach stalinowskich, taki film, jak „A jeśli to miłość…” Julija Rajzmana, nie mógłby powstać. Radziecka młodzież miała bowiem kochać nade wszystko Partię, Ojczyznę i Josifa Wissarionowicza, a nie siebie nawzajem. Pewne oznaki takiego myślenia można zresztą dostrzec w kreacji postaci dyrektorki szkoły i nauczycielki języka niemieckiego.

więcej »

East Side Story: Latający Kiwaczek na tropie Smoczego Króla
Sebastian Chosiński

13 X 2019

Takiego zagęszczenia gwiazd zagranicznych na metr kwadratowy planu filmowego nie było chyba w rosyjskim (względnie radzieckim) kinie od czasu „Czerwonego namiotu” Michaiła Kałatozowa. Jason Flemyng, Jackie Chan, Arnold Schwarzenegger, Charles Dance, świętej pamięci Rutger Hauer (a to jeszcze wcale nie wszyscy) – uświetnili „Tajemnicę smoczej pieczęci” Olega Stiepczenki, obraz będący kontynuacją głośnego „Wija” sprzed pięciu lat.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Sowiecki marynarz nigdy się nie poddaje!
Sebastian Chosiński

9 X 2019

Prowincjonalna filia mniej cenionej wytwórni filmowej, aktorzy bez znanych nazwisk (i nierzadko po przejściach) oraz drugoligowy reżyser. Jak się okazało, taka właśnie była recepta na największy frekwencyjny sukces w dziejach radzieckiej kinematografii. Brzmi jak żart, lecz to wszystko prawda. „Piratów XX wieku” Borisa Durowa przed upadkiem ZSRR obejrzało bowiem blisko 120 milionów widzów w całym kraju!

więcej »

Polecamy

Dalekowschodnie nauki

Z filmu wyjęte:

Dalekowschodnie nauki
— Jarosław Loretz

Jubileuszowy ptak
— Jarosław Loretz

Jak w plener, to z przyjaciółmi
— Jarosław Loretz

Pamiętajcie o higienie!
— Jarosław Loretz

Dom jak malowanie
— Jarosław Loretz

Po szkielecie poznasz ich
— Jarosław Loretz

Uwaga na glizdoludzi!
— Jarosław Loretz

Rozbrykana rogacizna
— Jarosław Loretz

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wenecja 2013: Nieznośna lekkość bytu
— Marta Bałaga

Tegoż autora

Z zegarmistrzowską precyzją
— Marcin Mroziuk

Śmierć na plaży
— Marcin Mroziuk

Ucieczka z rynsztoka
— Marcin Mroziuk

W księżycową noc
— Marcin Mroziuk

Wyprawa na Ziemię
— Marcin Mroziuk

W gąszczu tajemnic
— Marcin Mroziuk

Młodzi poszukiwacze skarbów
— Marcin Mroziuk

Śpioch w Warszawie
— Marcin Mroziuk

Tajemnice nie tylko królewskie
— Marcin Mroziuk

Jak przegrał głupi malarz
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.