Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Philippe Garrel
‹Kochankowie jednego dnia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKochankowie jednego dnia
Tytuł oryginalnyL’amant d’un jour
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery4 maja 2018
ReżyseriaPhilippe Garrel
ZdjęciaRenato Berta
Scenariusz
ObsadaÉric Caravaca, Esther Garrel, Louise Chevillotte, Paul Toucang, Félix Kysyl, Michel Charrel, Nicolas Bridet, Marie Sergeant
MuzykaJean-Louis Aubert
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania76 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Miłość i wierność
[Philippe Garrel „Kochankowie jednego dnia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie da się ukryć, że oglądając „Kochanków jednego dnia” możemy mieć wrażenie, jakby czas stanął w miejscu.

Marcin Mroziuk

Miłość i wierność
[Philippe Garrel „Kochankowie jednego dnia” - recenzja]

Nie da się ukryć, że oglądając „Kochanków jednego dnia” możemy mieć wrażenie, jakby czas stanął w miejscu.

Philippe Garrel
‹Kochankowie jednego dnia›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKochankowie jednego dnia
Tytuł oryginalnyL’amant d’un jour
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery4 maja 2018
ReżyseriaPhilippe Garrel
ZdjęciaRenato Berta
Scenariusz
ObsadaÉric Caravaca, Esther Garrel, Louise Chevillotte, Paul Toucang, Félix Kysyl, Michel Charrel, Nicolas Bridet, Marie Sergeant
MuzykaJean-Louis Aubert
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania76 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film Philippe’a Garrela jest bowiem utrzymany w estetyce francuskiej Nowej Fali i w zasadzie jedynie współczesną scenerią różni się od dzieł nakręconych przed kilkudziesięciu laty. Nie należy jednak traktować tego jako zarzutu – wszak reżyser ten po prostu od lat konsekwentnie tworzy w tej samej stylistyce. Najważniejsze jest zaś, że nie oznacza to przecież, iż „Kochankowie jednego dnia” nie potrafią zainteresować widzów – tyle że z pewnością nie wszyscy gustują w takich „przegadanych” i skupionych na psychologicznych niuansach filmach.
Warto też od razu podkreślić, że relacje między trojgiem głównych bohaterów są dalekie od przeciętności. Jeanne i Ariane to dwie studentki w zbliżonym wieku, które się poznają w nietypowych okolicznościach. Ta pierwsza nie ma gdzie się podziać po rozstaniu z chłopakiem, więc wprowadza się do mieszkania swego ojca – Gillesa. Tam zaś dowiaduje się, że od trzech miesięcy ma on romans z Ariane! W dodatku nie ma żadnych wątpliwości, że to nie profesor uwiódł naiwną studentkę, lecz to ona zagięła parol na niego.
Dość nieoczekiwanie okazuje się jednak, że te dwie młode kobiety świetnie się ze sobą dogadują, a Jeanne nie ma nic przeciwko nowemu związkowi ojca. Ale tylko przez moment mamy wrażenie, że bohaterom uda się osiągnąć pełną harmonię w ramach tej nietypowej konfiguracji rodzinnej. Możemy się bowiem przekonać, że każdy z tej trójki zmaga się z własnym bagażem emocjonalnym, a chociaż początkowo to Jeanne jest w najgorszej kondycji psychicznej po rozpadzie swego związku, to w miarę rozwoju wydarzeń i pod tym względem sytuacja się zmienia. Kluczowe okazuje się zaś to, że bohaterowie niekoniecznie tak samo rozumieją, czym jest prawdziwa miłość, a dodatkowo ich słowne deklaracje przechodzą brutalną weryfikację w zderzeniu z twardą rzeczywistością.
„Kochankowie jednego dnia” to w sumie dość lekka opowieść o uczuciowych perypetiach trojga bohaterów, a chociaż można tutaj doszukać się pytań o istotę miłości czy sens wierności, to widzowie nie otrzymają na nie jednoznacznej odpowiedzi. Nie ulega też wątpliwości, że to głównie za sprawą dobrze napisanych dialogów i świetnej gry aktorskiej ten kameralny czarno-biały film ogląda się z przyjemnością i prawdziwym zainteresowaniem. Nie jest to wprawdzie arcydzieło, ale w każdym razie nowy film Philippe’a Garrela powinien się spodobać w szczególności wielbicielom twórczości Erica Rohmera czy François Truffaut.
koniec
3 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Do domu stąd dalej co dzień
Sebastian Chosiński

25 VIII 2019

Zdarza się czasami, że to nie producenci ani reżyserzy, ale aktorzy inspirują powstanie filmu. Podrzucają pomysł, a potem biorą aktywny udział w powstawaniu scenariusza. Oczywiście z myślą o sobie, zależy im na tym, aby postać, w jaką pragną się wcielić idealnie odpowiadała ich zdolnościom, charakterowi czy emploi. Tak właśnie było w przypadku dramatu Dmitrija Mieschijewa „Dwa bilety do domu”, którego fabuła narodziła się w głowie Siergieja Garmasza.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Słonica w składzie moskiewskiej porcelany
Sebastian Chosiński

21 VIII 2019

Siergiej Gierasimow zapisał się w historii kina radzieckiego dwoma monumentalnymi freskami: opowiadającą o czasach Wielkiej Wojny Ojczyźnianej „Młodą Gwardią” oraz „Cichym Donem”, czyli opartą na powieści Michaiła Szołochowa historią kozaków dońskich, którzy w czasie wojny domowej w Rosji przeszli na stronę „czerwonych”. „Trzecia córka” jest dziełem o tyle nietypowym, że opowiada historię obyczajową z elementami dramatu społecznego.

więcej »

East Side Story: Dramat w trzynastu aktach
Sebastian Chosiński

18 VIII 2019

Przed tygodniem za sprawą filmu Renata Dawletjarowa mogliśmy spojrzeć na konflikt ukraińsko-rosyjski w Donbasie oczyma Rosjan. Dzisiaj dzięki nowemu dziełu Siergieja Łoźnicy zmieniamy optykę. „Donbas” (już bez żadnych podtytułów) to składający się z trzynastu scen obraz ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy, której mieszkańcy – na przekór losowi – próbują żyć normalnie w absolutnie nienormalnej sytuacji.

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wenecja 2013: Nieznośna lekkość bytu
— Marta Bałaga

Tegoż autora

W gąszczu tajemnic
— Marcin Mroziuk

Młodzi poszukiwacze skarbów
— Marcin Mroziuk

Śpioch w Warszawie
— Marcin Mroziuk

Tajemnice nie tylko królewskie
— Marcin Mroziuk

Jak przegrał głupi malarz
— Marcin Mroziuk

Ziarno prawdy ukryte w legendzie
— Marcin Mroziuk

Trudne chwile
— Marcin Mroziuk

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
— Marcin Mroziuk

Nowe życie po drugiej stronie Wisły
— Marcin Mroziuk

Prostaczek o złotym sercu
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.