Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Marcel Gisler
‹Mario›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMario
Dystrybutor Tongariro
Data premiery1 czerwca 2018
ReżyseriaMarcel Gisler
ZdjęciaSophie Maintigneux
Scenariusz
ObsadaMax Hubacher, Aaron Altaras, Jessy Moravec, Jürg Plüss, Doro Müggler, Andreas Matti, Scherwin Amini, Fabrizio Borsani
MuzykaMichael Duss, Christian Schlumpf, Martin Skalsky
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiSzwajcaria
Czas trwania119 min
WWW
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Kariera albo miłość
[Marcel Gisler „Mario” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Marcin Mroziuk krótko o „Mario” Marcela Gislera.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Kariera albo miłość
[Marcel Gisler „Mario” - recenzja]

Marcin Mroziuk krótko o „Mario” Marcela Gislera.

Marcel Gisler
‹Mario›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMario
Dystrybutor Tongariro
Data premiery1 czerwca 2018
ReżyseriaMarcel Gisler
ZdjęciaSophie Maintigneux
Scenariusz
ObsadaMax Hubacher, Aaron Altaras, Jessy Moravec, Jürg Plüss, Doro Müggler, Andreas Matti, Scherwin Amini, Fabrizio Borsani
MuzykaMichael Duss, Christian Schlumpf, Martin Skalsky
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiSzwajcaria
Czas trwania119 min
WWW
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Punktem wyjścia fabuły jest pojawienie się w drużynie młodzieżowej nowego zawodnika – Leona, który – podobnie jak tytułowy bohater – ma występować na pozycji napastnika. Ale „Mario” nie jest opowieścią o sportowej rywalizacji tych dwóch młodych mężczyzn. Nie chodzi tylko o to, że dość szybko dochodzą do wniosku, że dużo więcej mogą osiągnąć wspierając się wzajemnie na boisku niż tocząc miedzy sobą walkę o miano tego najlepszego w zespole. Wszystko się bowiem komplikuje, kiedy Mario i Leon zakochują się w sobie. Piłka nożna to bowiem już nie tylko sport, lecz biznes, a homoseksualizm jest w przypadku tej dyscypliny prawdziwym tabu. Coming out mógłby w praktyce oznaczać dla Maria i Leona nawet koniec kariery, zanim na dobre się ona zaczęła. Trudno byłoby bowiem nie docenić ryzyka, że inni członkowie drużyny i władze klubu nie zaakceptowaliby geja w zespole. Nie można też zapominać o tym, ża szanse na korzystne kontrakty ze sponsorami zmalałyby zapewne niemal do zera. Tylko że ukrywanie związku i życie w ciągłym kłamstwie też nie jest proste…
Film Marcela Gislera całkiem przekonująco ukazuje więc, z jakimi reakcjami w środowisku piłkarskim muszą się liczyć homoseksualiści, a także jakiego wyboru muszą oni dokonać, jeśli chcą zostać profesjonalnymi piłkarzami. Tak więc „Mario” wiarygodnie przedstawia dylematy piłkarz-gejów oraz świetnie obnaża zakłamanie menedżerów i działaczy, dla których ważne jest stwarzanie przez piłkarzy choćby pozorów heteroseksualności. Szkopuł tkwi w tym, że chęć właściwego naświetlenia ważnego tematu nadmiernie zdominowała całą fabułę i rozwój wypadków jest zdecydowanie zbyt przewidywalny, a w efekcie trudno aż tak mocno przejąć się losami bohaterów. Z powodu niedoskonałości scenariusza Mario (Max Hubacher) i Leon (Aaron Altaras) – mimo naprawdę dobrej gry aktorskiej – są w sumie postaciami raczej jednowymiarowymi i niestety po prostu brakuje tutaj pogłębionego wizerunku psychologicznego bohaterów. Twórcom udało się więc zadbać o wyraziste przesłanie, bez wątpienia ważne dla środowisk LGBT, ale „Mario” jest dziełem nie do końca udanym.
koniec
31 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zajęcia pozalekcyjne: Odc. 4. Niebezpieczne szczenięce kawały
Marcin Mroziuk

13 VII 2020

Dzięki otrzymanym od Bae Gyu-ri pieniądzom Oh Ji-soo może ponownie uruchomić swój nielegalny biznes. Na początku współpraca między nowymi wspólnikami nie układa się wprawdzie bezproblemowo, ale prawdziwe kłopoty dopiero się pojawią i nadciągną z dość niespodziewanej strony.

więcej »

East Side Story: Pogańska tajemnica pod korytem Newy
Sebastian Chosiński

12 VII 2020

Rosjanie już niejednokrotnie udowodnili, że potrafią – w przeciwieństwie chociażby do polskich twórców – kręcić niezłe horrory. Nie oznacza to jednak oczywiście, że wszystkie filmy grozy, jakie wychodzą spod ich rąk, to arcydzieła. Niestety, „Atakan. Krwawa legenda” autorstwa debiutanta Aleksandra Griszyna znajduje się na drugim biegunie jakości. Lepiej go unikać!

więcej »

Zajęcia pozalekcyjne: Odc. 3. W pogoni za forsą
Marcin Mroziuk

10 VII 2020

Wydarzenia w tym odcinku zdominowane są kwestie finansowe. Obserwujemy więc z zainteresowaniem, jak Oh Ji-soo rozpaczliwie próbuje zdobyć pieniądze, które pozwolą mu normalnie się uczyć, a także możemy się przekonać, że przerwa w działaniu jego nielegalnego biznesu ma niekorzystny wpływ także na sytuację innych osób.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.

Do sedna:

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.