Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 kwietnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Marcel Gisler
‹Mario›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMario
Dystrybutor Tongariro
Data premiery1 czerwca 2018
ReżyseriaMarcel Gisler
ZdjęciaSophie Maintigneux
Scenariusz
ObsadaMax Hubacher, Aaron Altaras, Jessy Moravec, Jürg Plüss, Doro Müggler, Andreas Matti, Scherwin Amini, Fabrizio Borsani
MuzykaMichael Duss, Christian Schlumpf, Martin Skalsky
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiSzwajcaria
Czas trwania119 min
WWW
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Kariera albo miłość
[Marcel Gisler „Mario” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Marcin Mroziuk krótko o „Mario” Marcela Gislera.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Kariera albo miłość
[Marcel Gisler „Mario” - recenzja]

Marcin Mroziuk krótko o „Mario” Marcela Gislera.

Marcel Gisler
‹Mario›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMario
Dystrybutor Tongariro
Data premiery1 czerwca 2018
ReżyseriaMarcel Gisler
ZdjęciaSophie Maintigneux
Scenariusz
ObsadaMax Hubacher, Aaron Altaras, Jessy Moravec, Jürg Plüss, Doro Müggler, Andreas Matti, Scherwin Amini, Fabrizio Borsani
MuzykaMichael Duss, Christian Schlumpf, Martin Skalsky
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiSzwajcaria
Czas trwania119 min
WWW
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Punktem wyjścia fabuły jest pojawienie się w drużynie młodzieżowej nowego zawodnika – Leona, który – podobnie jak tytułowy bohater – ma występować na pozycji napastnika. Ale „Mario” nie jest opowieścią o sportowej rywalizacji tych dwóch młodych mężczyzn. Nie chodzi tylko o to, że dość szybko dochodzą do wniosku, że dużo więcej mogą osiągnąć wspierając się wzajemnie na boisku niż tocząc miedzy sobą walkę o miano tego najlepszego w zespole. Wszystko się bowiem komplikuje, kiedy Mario i Leon zakochują się w sobie. Piłka nożna to bowiem już nie tylko sport, lecz biznes, a homoseksualizm jest w przypadku tej dyscypliny prawdziwym tabu. Coming out mógłby w praktyce oznaczać dla Maria i Leona nawet koniec kariery, zanim na dobre się ona zaczęła. Trudno byłoby bowiem nie docenić ryzyka, że inni członkowie drużyny i władze klubu nie zaakceptowaliby geja w zespole. Nie można też zapominać o tym, ża szanse na korzystne kontrakty ze sponsorami zmalałyby zapewne niemal do zera. Tylko że ukrywanie związku i życie w ciągłym kłamstwie też nie jest proste…
Film Marcela Gislera całkiem przekonująco ukazuje więc, z jakimi reakcjami w środowisku piłkarskim muszą się liczyć homoseksualiści, a także jakiego wyboru muszą oni dokonać, jeśli chcą zostać profesjonalnymi piłkarzami. Tak więc „Mario” wiarygodnie przedstawia dylematy piłkarz-gejów oraz świetnie obnaża zakłamanie menedżerów i działaczy, dla których ważne jest stwarzanie przez piłkarzy choćby pozorów heteroseksualności. Szkopuł tkwi w tym, że chęć właściwego naświetlenia ważnego tematu nadmiernie zdominowała całą fabułę i rozwój wypadków jest zdecydowanie zbyt przewidywalny, a w efekcie trudno aż tak mocno przejąć się losami bohaterów. Z powodu niedoskonałości scenariusza Mario (Max Hubacher) i Leon (Aaron Altaras) – mimo naprawdę dobrej gry aktorskiej – są w sumie postaciami raczej jednowymiarowymi i niestety po prostu brakuje tutaj pogłębionego wizerunku psychologicznego bohaterów. Twórcom udało się więc zadbać o wyraziste przesłanie, bez wątpienia ważne dla środowisk LGBT, ale „Mario” jest dziełem nie do końca udanym.
koniec
31 maja 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Sky Rojo: Odc. 2. Prawie jak w domu
Marcin Mroziuk

16 IV 2021

Kiedy mija pierwszy szok związany z tym, co stało się z Romeo i Charlotte, a obrażenia zostają opatrzone, bohaterki muszą znaleźć szybko jakąś kryjówkę. Akurat z tym poradzą sobie całkiem łatwo, ale nie znaczy to wcale, że mogą czuć się bezpiecznie.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Gdy widzisz piękną nieznajomą…
Sebastian Chosiński

14 IV 2021

Trudno wyobrazić sobie filmowy dorobek Kira Bułyczowa z lat 80. ubiegłego wieku bez cieszącego się dzisiaj statusem dzieła kultowego miniserialu „Goście z przyszłości”, który oparty został na bestsellerowej w Związku Radzieckim powieści „Było to za sto lat”. To właśnie na jej podstawie powstał najbardziej znany obraz w reżyserskim dorobku Pawła Arsienowa.

więcej »

Ferajna z Baker Street: Odc. 4. Wszystkie twarze mordercy
Marcin Mroziuk

13 IV 2021

W kolejnym dochodzeniu, które doktor Watson zleca Bei i jej towarzyszom, wyjaśnienie popełnionej zbrodni znowu wymaga odwołania się do zjawisk nadprzyrodzonych. I chociaż nadzorujący to śledztwo inspektor Lestrade nie wyklucza, że sprawca posiadał takie moce, to możemy się przekonać, że policjant z wyraźną niechęcią współpracuje z Jessie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.