Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 listopada 2018
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Warwick Thornton
‹Sweet Country›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSweet Country
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery15 czerwca 2018
ReżyseriaWarwick Thornton
ZdjęciaDylan River, Warwick Thornton
Scenariusz
ObsadaBryan Brown, Matt Day, Tremayne Doolan, Trevon Doolan, Anni Finsterer, Natassia Gorey Furber, Gibson John, Ewen Leslie
Rok produkcji2017
Czas trwania113 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Sprawiedliwość po australijsku

Esensja.pl
Esensja.pl
Krótka recenzja „Sweet Country” Warwicka Thorntona.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Sprawiedliwość po australijsku

Krótka recenzja „Sweet Country” Warwicka Thorntona.

Warwick Thornton
‹Sweet Country›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSweet Country
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery15 czerwca 2018
ReżyseriaWarwick Thornton
ZdjęciaDylan River, Warwick Thornton
Scenariusz
ObsadaBryan Brown, Matt Day, Tremayne Doolan, Trevon Doolan, Anni Finsterer, Natassia Gorey Furber, Gibson John, Ewen Leslie
Rok produkcji2017
Czas trwania113 min
WWW
Gatunekdramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Rozgrywający się w Australii pod koniec lat dwudziestych ubiegłego wieku western Warwicka Thorntona okazuje się w istocie filmem rozliczeniowym. Poruszająca historia, którą śledzimy na ekranie, ukazuje bowiem w pełni, że jeszcze nie tak dawno biali przybysze fatalnie traktowali rdzennych mieszkańców Australii. Owszem, i wtedy zdarzały się takie jednostki jak kaznodzieja Fred Smith, który nie zwracał uwagi na kolor skóry i starał się pomóc głównemu bohaterowi, kiedy ten wpadł w tarapaty. Większość jednak stanowili osobnicy tacy jak Harry March, który uważał, że może robić z Aborygenami, co mu się żywnie spodoba – wszak to on jest przedstawicielem cywilizowanego świata!
W związku z tym trudno się byłoby dziwić Aborygenowi, który w samoobronie zabił Harry’ego, że wolał nie polegać jedynie na wsparciu jednego prawego człowieka. W pełni więc rozumiemy, czemu Sam Kelly zdecydował się na ucieczkę wraz ze swą żoną. I trzymamy za niego kciuki, kiedy na australijskich bezdrożach wodzi za nos ścigającą go grupę pod wodzą sierżanta Fletchera.
Istotne jest zaś, że to nie koniec czekających na widzów emocji, a scenarzyści przygotowali także kilka zaskakujących zwrotów akcji. A trzeba również podkreślić, że zakończenie tej historii wywiera naprawdę mocne wrażenie. Przy czym w „Sweet Country” wydarzenia toczą się w dość wolnym tempie, natomiast cały czas mamy wrażenie, że nad losami bohaterów ciąży jakieś trudne do pokonania fatum. Do budowania takiego nastroju bez wątpienia przyczyniają się też pięknie sfilmowane, działające na wyobraźnię widzów australijskie krajobrazy. Poza tym nie można nie wspomnieć o znakomicie poprowadzonych aktorach – i to zarówno tych znanych (Sam Neill jako Fred Smith czy Bryan Brown w roli sierżanta Fletchera), jak i zupełnych amatorach (Hamilton Morris grający Sama). Udane połączenie tych wszystkich elementów zaowocowało zaś dziełem, które bez wątpienia jest warte uwagi.
koniec
22 czerwca 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

XII Sputnik nad Polską: Pierwszy krok do szaleństwa
Sebastian Chosiński

18 XI 2018

Kolejny mocny rosyjski film, który pojawił się na tegorocznym „Sputniku”. Film o dwóch młodych mężczyznach, wywodzących się z zupełnie innych światów i hołdujących skrajnie odmiennym wartościom, których przyjaźń zostaje wystawiona na najcięższą próbę, gdy jeden z nich odkrywa tajemnicę drugiego. Nie bez powodu Anton Bilżo nadał mu tytuł „Ambiwalencja” – wszak to jeden z głównych objawów dezintegracji psychicznej, znamionujący schizofrenię.

więcej »

XII Sputnik nad Polską: Bardzo starzy oboje, jedną nogą w grobie…
Sebastian Chosiński

17 XI 2018

Kino jakuckie coraz odważniej podbija Europę i świat. Twórcy z Syberii wykorzystują do tego głównie egzotykę swej ojczyzny, ale również groźną i fascynującą przyrodę. A że przy okazji mają coś konkretnego do powiedzenia, nie powinno nas dziwić, że filmy z Republiki Sacha prezentują z roku na rok wyższy poziom – zarówno artystyczny, jak i realizatorski. Czego kolejnym dowodem dramat „Car-ptak” autorstwa Eduarda Nowikowa.

więcej »

XII Sputnik nad Polską: Duch grzechu pierworodnego
Sebastian Chosiński

16 XI 2018

W czasach radzieckich każda republika posiadała swoje „narodowe” studio filmowe. Po rozpadzie ZSRR większość z nich popadła w poważne tarapaty, niektóre nie odbudowały swojej pozycji do dzisiaj. W Rosji przemysł kinematograficzny funkcjonuje na podobnych co przed laty zasadach, choć jego peryferia są zdecydowanie niedoinwestowane. Dlatego tak niewiele obrazów powstaje w poszczególnych okręgach autonomicznych (poza Jakucją). Jednym z nich są „Głębokie rzeki” – dzieło Władimira Bitokowa.

więcej »

Polecamy

Łabędziot

Z filmu wyjęte:

Łabędziot
— Jarosław Loretz

Zatokaman i wspólnicy
— Jarosław Loretz

Zatokaman
— Jarosław Loretz

Żeby lepiej słyszeć
— Jarosław Loretz

Ostatnia impreza
— Jarosław Loretz

Coś dla gniazdowników
— Jarosław Loretz

Jeszcze o marihuanie...
— Jarosław Loretz

Marihuana to Zło
— Jarosław Loretz

Jezdem opentana
— Jarosław Loretz

Straszliwy sznurek
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hotel Transylwania 3
— Marcin Osuch

Wielkie koty
— Marcin Osuch

Han Solo
— Marcin Osuch

Zwierzaki sieją zniszczenie
— Marcin Mroziuk

Życiorys pieśniarza
— Sebastian Chosiński

Bajecznie bogaci Azjaci
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Powrót do punktu wyjścia
— Sebastian Chosiński

Letnia szkoła życia
— Kamil Witek

Lekko śnięta fabuła
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.