Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 maja 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXVI

Konkursy

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Peyton Reed
‹Ant-Man i Osa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnt-Man i Osa
Tytuł oryginalnyAnt-Man and the Wasp
Dystrybutor Disney
Data premiery3 sierpnia 2018
ReżyseriaPeyton Reed
ZdjęciaDante Spinotti
Scenariusz
ObsadaPaul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña, Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, T.I., David Dastmalchian
MuzykaChristophe Beck
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMarvel Cinematic Universe, Ant-Man
Czas trwania118 min
Gatunekakcja, przygodowy, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Ant-Man i Osa
[Peyton Reed „Ant-Man i Osa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Agnieszka Szady pisze krótko o najnowszym filmie Marvel Cinematic Universe.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Ant-Man i Osa
[Peyton Reed „Ant-Man i Osa” - recenzja]

Agnieszka Szady pisze krótko o najnowszym filmie Marvel Cinematic Universe.

Peyton Reed
‹Ant-Man i Osa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnt-Man i Osa
Tytuł oryginalnyAnt-Man and the Wasp
Dystrybutor Disney
Data premiery3 sierpnia 2018
ReżyseriaPeyton Reed
ZdjęciaDante Spinotti
Scenariusz
ObsadaPaul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña, Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, T.I., David Dastmalchian
MuzykaChristophe Beck
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMarvel Cinematic Universe, Ant-Man
Czas trwania118 min
Gatunekakcja, przygodowy, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zasada, że sequel rzadko jest lepszy od pierwszej części ostatnimi czasy zupełnie nie sprawdza się w filmach superbohaterskich, gdzie tak zwane originy (czyli historie o tym, jak nasz bohater stał się bohaterem) często grzeszą nudą lub innymi rzeczami. W przypadku pierwszego „Ant-Mana” największym grzechem był – jak dla mnie – banalny przeciwnik z gatunku „przejmę twój wynalazek i go ulepszę, a potem cię nim pokonam”. W „Ant-Manie i Osie” nie ma jakiegoś „wroga miesiąca”, który chce przejąć władzę nad światem, tylko kilka rywalizujących ze sobą stron, przed którymi trzeba uciekać (FBI, nielegalni handlarze), walczyć z nimi (nielegalni handlarze, tajemnicza dziewczyna obdarzona przedziwną mocą) lub odbierać im to, co nam zabrali (jak wyżej). To nadaje filmowi ciekawej dynamiki. Poza tym bohaterowie pozytywni kierują się wartościami, którym każdy może kibicować: ratowanie żony, ochrona swojej kruchej stabilizacji jako rozwiedzionego ojca ukochanej córki. Nawiasem mówiąc, mała Cassie jest równie urocza, jak w pierwszej części, zaś scena, w której desperacko usiłuje kryć tatę przed agentami FBI, zaiste ogrzewa serce.
Film ma świetne tempo, bohaterowie i ich przeciwnicy są dostatecznie przekonująco wykreowani, bardzo wprawnie został zastosowany humor, a postaci drugoplanowe, jak gadatliwy przyjaciel bohatera Luis oraz jego współpracownicy, prawie kradną show. Mają oni firmę zajmującą się systemami bezpieczeństwa, która nazywa się X-Con, co brzmi bardzo komputerowo, ale cudownym smaczkiem jest to, że to są eX-CONvicts – kumple z więzienia, których poznaliśmy w pierwszej części. Luis sam w sobie jest wspaniałym przerywnikiem humorystycznym, szczególnie w momencie, kiedy wrogowie faszerują go serum prawdy i nie mogą wyciągnąć właściwej informacji, bo toną w jego paplaninie.
Sceny po napisach oczywiście są, co prawda ostatnią można sobie darować (mrówka grająca na perkusji), ale za to ta w środku jest mocna!
koniec
7 sierpnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Magiczne słowo: „Shazam!”
Sebastian Chosiński

25 V 2019

Można odnieść wrażenie, że w ostatnim czasie projekt pod hasłem DC Extended Universe włączył drugi bieg. Sześć miesięcy temu swoją premierę miał niezły „Aquaman”, a w marcu tego roku wcale nie gorszy od niego, choć skierowany do nieco młodszej widowni, „Shazam!”. A jeszcze atrakcyjniej wyglądają plany na rok przyszły. Czy to wystarczy jednak, aby zmniejszyć dystans do Marvel Cinematic Universe?

więcej »

Nic nowego pod słońcem
Miłosz Cybowski

20 V 2019

Pierwszy „John Wick” mógł jeszcze zaskakiwać bezkompromisowością, drugi, mimo pewnej sztampy, oferował jeszcze więcej, natomiast trójka… Trójka w żadnym wypadku nie pozostaje w tyle.

więcej »

East Side Story: Stachanowcy pod gradem bomb i kul
Sebastian Chosiński

19 V 2019

A już zdążyłem się zmartwić! Że maj w pełni, a w kinach rosyjskich brak premier filmowych związanych z tradycyjnie hucznie obchodzonym w tym miesiącu Dniem Zwycięstwa w Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej. Aż w końcu dotarł do mnie „Korytarz nieśmiertelności” Fiodora Popowa – dramat wojenny o jednym z istotniejszych, aczkolwiek nieco już zapomnianych, epizodów składających się na dzieje blokady Leningradu.

więcej »

Polecamy

Tania siła robota

Z filmu wyjęte:

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Chatka niekoniecznie z piernika
— Jarosław Loretz

Zwrotów nie przyjmujemy. Na ogół.
— Jarosław Loretz

Małe ptaki konsumuje się w całości
— Jarosław Loretz

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Trzy kobiety z butelką
— Konrad Wągrowski

Surowa męska przyjaźń
— Miłosz Cybowski

Z nutką nostalgii
— Marcin Mroziuk

Padawan druida
— Konrad Wągrowski

Melodramat z wymieraniem
— Jarosław Loretz

Powrót Bena
— Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Sierpień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szarża mrówczej kawalerii
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (4)
— Jakub Gałka

Teraz Polska!
— Urszula Lipińska

Tegoż autora

Kadr, który…: Nadchodzą złodupcy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Idę i powiewam
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: To nie flet jest czarodziejski
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Prawie jak Japonia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Zła dziewczynka
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Cudowne lata (oj, lata, lata – jak szalona)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Nie będziesz pierwszym, którego zabiłam, kumasz?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

„Marvel” znaczy „coś cudownego”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Skrzyżowanie „Calvina i Hobbesa” z „Sisters”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Przedstawienie musi trwać
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.