Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Peyton Reed
‹Ant-Man i Osa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnt-Man i Osa
Tytuł oryginalnyAnt-Man and the Wasp
Dystrybutor Disney
Data premiery3 sierpnia 2018
ReżyseriaPeyton Reed
ZdjęciaDante Spinotti
Scenariusz
ObsadaPaul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña, Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, T.I., David Dastmalchian
MuzykaChristophe Beck
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMarvel Cinematic Universe, Ant-Man
Czas trwania118 min
Gatunekakcja, przygodowy, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Ant-Man i Osa
[Peyton Reed „Ant-Man i Osa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Agnieszka Szady pisze krótko o najnowszym filmie Marvel Cinematic Universe.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Ant-Man i Osa
[Peyton Reed „Ant-Man i Osa” - recenzja]

Agnieszka Szady pisze krótko o najnowszym filmie Marvel Cinematic Universe.

Peyton Reed
‹Ant-Man i Osa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAnt-Man i Osa
Tytuł oryginalnyAnt-Man and the Wasp
Dystrybutor Disney
Data premiery3 sierpnia 2018
ReżyseriaPeyton Reed
ZdjęciaDante Spinotti
Scenariusz
ObsadaPaul Rudd, Evangeline Lilly, Michael Peña, Walton Goggins, Bobby Cannavale, Judy Greer, T.I., David Dastmalchian
MuzykaChristophe Beck
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMarvel Cinematic Universe, Ant-Man
Czas trwania118 min
Gatunekakcja, przygodowy, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zasada, że sequel rzadko jest lepszy od pierwszej części ostatnimi czasy zupełnie nie sprawdza się w filmach superbohaterskich, gdzie tak zwane originy (czyli historie o tym, jak nasz bohater stał się bohaterem) często grzeszą nudą lub innymi rzeczami. W przypadku pierwszego „Ant-Mana” największym grzechem był – jak dla mnie – banalny przeciwnik z gatunku „przejmę twój wynalazek i go ulepszę, a potem cię nim pokonam”. W „Ant-Manie i Osie” nie ma jakiegoś „wroga miesiąca”, który chce przejąć władzę nad światem, tylko kilka rywalizujących ze sobą stron, przed którymi trzeba uciekać (FBI, nielegalni handlarze), walczyć z nimi (nielegalni handlarze, tajemnicza dziewczyna obdarzona przedziwną mocą) lub odbierać im to, co nam zabrali (jak wyżej). To nadaje filmowi ciekawej dynamiki. Poza tym bohaterowie pozytywni kierują się wartościami, którym każdy może kibicować: ratowanie żony, ochrona swojej kruchej stabilizacji jako rozwiedzionego ojca ukochanej córki. Nawiasem mówiąc, mała Cassie jest równie urocza, jak w pierwszej części, zaś scena, w której desperacko usiłuje kryć tatę przed agentami FBI, zaiste ogrzewa serce.
Film ma świetne tempo, bohaterowie i ich przeciwnicy są dostatecznie przekonująco wykreowani, bardzo wprawnie został zastosowany humor, a postaci drugoplanowe, jak gadatliwy przyjaciel bohatera Luis oraz jego współpracownicy, prawie kradną show. Mają oni firmę zajmującą się systemami bezpieczeństwa, która nazywa się X-Con, co brzmi bardzo komputerowo, ale cudownym smaczkiem jest to, że to są eX-CONvicts – kumple z więzienia, których poznaliśmy w pierwszej części. Luis sam w sobie jest wspaniałym przerywnikiem humorystycznym, szczególnie w momencie, kiedy wrogowie faszerują go serum prawdy i nie mogą wyciągnąć właściwej informacji, bo toną w jego paplaninie.
Sceny po napisach oczywiście są, co prawda ostatnią można sobie darować (mrówka grająca na perkusji), ale za to ta w środku jest mocna!
koniec
7 sierpnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: O jeden ząb za daleko
Sebastian Chosiński

13 X 2021

W normalnym kraju człowiek z trzydziestoma trzema zębami wybrałby się do dentysty i poprosił go o usunięcie nadmiarowego trzonowca (kła albo siekacza). W Związku Radzieckim ktoś taki mógł stać się sensacją naukową i celebrytą. Przynajmniej tak to sobie wyobrażał Gieorgij Danielija, który na podstawie tych domysłów zbudował oś fabularną „nienaukowo-fantastycznej” (jak poinformowano w napisach) komedii… „Trzydzieści trzy”.

więcej »

East Side Story: Z rodziną najlepiej wychodzi się na…
Sebastian Chosiński

10 X 2021

Co byście zrobili, dowiedziawszy się, że zostało Wam kilka bądź kilkanaście miesięcy życia? Część osób zapewne doszłaby do wniosku, że to najlepszy moment na spełnienie swego największego, skrytego dotąd marzenia. W takiej właśnie sytuacji znajduje się główny bohater „Krewnych” – komediodramatu Ilji Aksionowa – który rusza w podróż, aby… To będzie zaskoczenie!

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Wzruszony Breżniew – bezcenne!
Sebastian Chosiński

6 X 2021

Po „neoprodukcyjnej”, opartej na scenariuszu Aleksandra Gelmana, „Premii” Siergiej Mikaleian postanowił nakręcić film zupełnie inny. W tym celu nawiązał kontakt z dziennikarzem Lwem Arkadjewem, który dekadę wcześniej napisał artykuł o trudnym losie wojennych wdów. On właśnie stał się podstawą kolejnego dzieła Ormianina – dramatu… „Wdowy”.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Nieuczciwe zagrywki złego czarnoksiężnika
— Miłosz Cybowski

Kormoran i kukułka
— Sebastian Chosiński

Patriota bije Godzillę!
— Sebastian Chosiński

Niesamowitość liczona w gramach
— Sebastian Chosiński

Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Sierpień 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szarża mrówczej kawalerii
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (4)
— Jakub Gałka

Teraz Polska!
— Urszula Lipińska

Tegoż autora

10 naj...: Dzień Nauczyciela
— Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skojarzenia to przekleństwo, lecz możemy dziś dać głowę…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 naj… : Zwierzęta
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (29)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Po komiks marsz: Październik 2021
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 naj...: Żółty, jesienny liść
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ona jest jak wybielacz do duszy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ten wrażliwy, ten bojowy i ta trzecia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o komiksach: Charlotte Bronte pisała fantasy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Marvel w sosie dostojewskim, czyli co się stało w Budapeszcie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.