Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 września 2018
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXIX

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

Ol Parker
‹Mamma Mia! Here We Go Again›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamma Mia! Here We Go Again
Dystrybutor UIP
Data premiery27 lipca 2018
ReżyseriaOl Parker
ZdjęciaRobert D. Yeoman
Scenariusz
ObsadaLily James, Amanda Seyfried, Andy Garcia, Meryl Streep, Dominic Cooper, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan
MuzykaBenny Andersson, Anne Dudley, Björn Ulvaeus
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMamma Mia!
WWW
Gatunekkomedia, musical, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Mamma Mia: Here We Go Again

Esensja.pl
Esensja.pl
„Mamma Mia. Here We Go Again”, nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Mamma Mia: Here We Go Again

„Mamma Mia. Here We Go Again”, nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności.

Ol Parker
‹Mamma Mia! Here We Go Again›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamma Mia! Here We Go Again
Dystrybutor UIP
Data premiery27 lipca 2018
ReżyseriaOl Parker
ZdjęciaRobert D. Yeoman
Scenariusz
ObsadaLily James, Amanda Seyfried, Andy Garcia, Meryl Streep, Dominic Cooper, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan
MuzykaBenny Andersson, Anne Dudley, Björn Ulvaeus
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMamma Mia!
WWW
Gatunekkomedia, musical, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zupełnie niepotrzebny sequel (a właściwie pół sequel, pół prequel) hitu sprzed dekady? Niekoniecznie, bo choć „Mamma Mia. Here We Go Again” (swoją drogą perfekcyjnie dobrany tytuł), nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności (krytykowi oczywiście w kategorii „guilty pleasure”) i przypomnieć, że wciąż istnieją niewykorzystane wcześniej piosenki ABBY.
Fabuła, jak wspomniałem, jest pretekstowa. Od czasu poprzedniego filmu minęło kilka lat, Donna (grana wówczas przez Meryl Streep) nie żyje, jej córka Sophie planuje na wyspie otworzyć hotel, na imprezę z tej okazji zaproszeni są wszyscy jej ojcowie, choć zapowiada się, że obecny będzie tylko jeden z nich. Sophie przy tej okazji zaczyna wspominać swą matkę, a my dowiadujemy się, jak Donna poznała (czy też: „jak doszło do zbliżeń”) trzech potencjalnych ojców jej córki. Krótko mówiąc – fabuła współczesna jest szczątkowa, natomiast fabuła retrospektywna opowiada historię, którą już gruncie rzeczy znamy z części pierwszej. Ale przy tej okazji usłyszymy kilka mniej znanych piosenek ABBY (świetnie wyjdzie np. „Andante, Andante”), odnosi się wrażenie, że aranżacje są lepiej rozplanowane niż w części pierwszej (świetnie wychodzi np. „Waterloo” w scenerii paryskiej kawiarni), aktorzy lepiej śpiewają (tym, którzy w części pierwszej nie powalali głosem, jak np. Pierce’owi Brosnanowi, po prostu nie pozwala się tu zbyt wiele śpiewać), zatrudniony do scenariusza Richard Curtis wprowadził kilka sympatycznych postaci drugoplanowych, doskonale sprawdza się aktorska młodzież, a prawdziwym objawieniem będzie urocza, atrakcyjna, energiczna Lily James w roli młodej Donny. A w paru scenach i łezka może się zakręcić co bardziej wrażliwym widzom. I tylko rola Cher doklejona mocno na siłę, chodzi chyba tylko o to, by mogła zaśpiewać „Fernando”. Ale w sumie – blamażu nie ma. Seans jak najbardziej dopuszczalny.
koniec
13 sierpnia 2018

Komentarze

13 VIII 2018   14:49:25

Hm a ja mam zupełnie inne wrażenia. Negatywne. Scenariusz pretekstowy nawet bardziej niżby można spodziewać się w filmach śpiewanych, na dodatek w wielu punktach nie jest zgodny w wydarzeniami z pierwszej części.Piosenki (w mojej ocenie) "na siłę" wklejane w akcję filmu - wszystko miłe jak ból zęba.
To co miłe to wejście "młodych" w główne role.
P

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Miłość pikantne ma imię
Sebastian Chosiński

23 IX 2018

Pomysł wyszedł od reżyserki Anny Melikian, która przed trzema laty zrealizowała cykl pięciu tematycznych krótkometrażówek i upubliczniła je pod wspólnym tytułem „I miłości”. Koncept ten był na tyle chwytliwy, że producenci (jak i sama Melikian) postanowili go kontynuować. Tym razem jednak każdą historię (a również zebrano ich pięć) oddano w ręce innego twórcy. W efekcie powstało dzieło noszące taki sam szyld, ale za to ze znaczącym podtytułem „Tylko dla dorosłych”.

więcej »

Krótko o filmach: Życiorys pieśniarza
Sebastian Chosiński

12 IX 2018

To będzie osobisty wpis. Bo też bardzo osobisty jest film, jaki Krystyna Krauze – Polka wykształcona i mieszkająca w Czechach – nakręciła o małym wielkim człowieku, którym był Karel Kryl, bard dwóch rewolucji: Praskiej Wiosny 1968 i tej Aksamitnej 1989 roku.

więcej »

Krótko o filmach: Bajecznie bogaci Azjaci
Agnieszka ‘Achika’ Szady

11 IX 2018

Agnieszka Szady pisze krótko o „Bajecznie bogatych Azjatach”.

więcej »

Polecamy

Jezdem opentana

Z filmu wyjęte:

Jezdem opentana
— Jarosław Loretz

Straszliwy sznurek
— Jarosław Loretz

Bujany samochodzik w wersji budżetowej
— Jarosław Loretz

Organiczna bielizna
— Jarosław Loretz

Babulina babulinie nierówna
— Jarosław Loretz

Kocyk zabójca
— Jarosław Loretz

Wilkołak spod budki z piwem
— Jarosław Loretz

Wilkołak sauté
— Jarosław Loretz

Klient w garniturze jest mniej awanturujący się
— Jarosław Loretz

Narodowy zombie
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Zwierzaki sieją zniszczenie
— Marcin Mroziuk

Życiorys pieśniarza
— Sebastian Chosiński

Bajecznie bogaci Azjaci
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Powrót do punktu wyjścia
— Sebastian Chosiński

Letnia szkoła życia
— Kamil Witek

Lekko śnięta fabuła
— Jarosław Loretz

Z pętli na pętlę
— Jarosław Loretz

Porzucić nadzieję na fajerwerki
— Jarosław Loretz

Byle nie nastawiać się na fantasy
— Jarosław Loretz

Sicario 2: Soldado
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Niespełnione argentyńskie marzenie
— Konrad Wągrowski

Krótko o komiksach: Pszczółka
— Konrad Wągrowski

Tok, tok, tok!
— Konrad Wągrowski

Piłka w rękach tyranów
— Konrad Wągrowski

20 najlepszych książeczek Tytusa, Romka i A’Tomka
— M. Fitzner, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nadal w drodze
— Konrad Wągrowski

Mała Esensja: Rysuj, pokazuj, opowiadaj
— Konrad Wągrowski

Solo, ale w drużynie
— Konrad Wągrowski

Cienie Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Jack Reacher wysiada z autobusu
— Konrad Wągrowski

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.