Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 marca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXIV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Ol Parker
‹Mamma Mia! Here We Go Again›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamma Mia! Here We Go Again
Dystrybutor UIP
Data premiery27 lipca 2018
ReżyseriaOl Parker
ZdjęciaRobert D. Yeoman
Scenariusz
ObsadaLily James, Amanda Seyfried, Andy Garcia, Meryl Streep, Dominic Cooper, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan
MuzykaBenny Andersson, Anne Dudley, Björn Ulvaeus
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMamma Mia!
WWW
Gatunekkomedia, musical, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Mamma Mia: Here We Go Again

Esensja.pl
Esensja.pl
„Mamma Mia. Here We Go Again”, nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Mamma Mia: Here We Go Again

„Mamma Mia. Here We Go Again”, nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności.

Ol Parker
‹Mamma Mia! Here We Go Again›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMamma Mia! Here We Go Again
Dystrybutor UIP
Data premiery27 lipca 2018
ReżyseriaOl Parker
ZdjęciaRobert D. Yeoman
Scenariusz
ObsadaLily James, Amanda Seyfried, Andy Garcia, Meryl Streep, Dominic Cooper, Christine Baranski, Stellan Skarsgård, Pierce Brosnan
MuzykaBenny Andersson, Anne Dudley, Björn Ulvaeus
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklMamma Mia!
WWW
Gatunekkomedia, musical, muzyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zupełnie niepotrzebny sequel (a właściwie pół sequel, pół prequel) hitu sprzed dekady? Niekoniecznie, bo choć „Mamma Mia. Here We Go Again” (swoją drogą perfekcyjnie dobrany tytuł), nie będąc dziełem zbyt wyrafinowanym, nie posiadając specjalnie ambitnej fabuły, nadal potrafi dostarczyć widzowi dużo przyjemności (krytykowi oczywiście w kategorii „guilty pleasure”) i przypomnieć, że wciąż istnieją niewykorzystane wcześniej piosenki ABBY.
Fabuła, jak wspomniałem, jest pretekstowa. Od czasu poprzedniego filmu minęło kilka lat, Donna (grana wówczas przez Meryl Streep) nie żyje, jej córka Sophie planuje na wyspie otworzyć hotel, na imprezę z tej okazji zaproszeni są wszyscy jej ojcowie, choć zapowiada się, że obecny będzie tylko jeden z nich. Sophie przy tej okazji zaczyna wspominać swą matkę, a my dowiadujemy się, jak Donna poznała (czy też: „jak doszło do zbliżeń”) trzech potencjalnych ojców jej córki. Krótko mówiąc – fabuła współczesna jest szczątkowa, natomiast fabuła retrospektywna opowiada historię, którą już gruncie rzeczy znamy z części pierwszej. Ale przy tej okazji usłyszymy kilka mniej znanych piosenek ABBY (świetnie wyjdzie np. „Andante, Andante”), odnosi się wrażenie, że aranżacje są lepiej rozplanowane niż w części pierwszej (świetnie wychodzi np. „Waterloo” w scenerii paryskiej kawiarni), aktorzy lepiej śpiewają (tym, którzy w części pierwszej nie powalali głosem, jak np. Pierce’owi Brosnanowi, po prostu nie pozwala się tu zbyt wiele śpiewać), zatrudniony do scenariusza Richard Curtis wprowadził kilka sympatycznych postaci drugoplanowych, doskonale sprawdza się aktorska młodzież, a prawdziwym objawieniem będzie urocza, atrakcyjna, energiczna Lily James w roli młodej Donny. A w paru scenach i łezka może się zakręcić co bardziej wrażliwym widzom. I tylko rola Cher doklejona mocno na siłę, chodzi chyba tylko o to, by mogła zaśpiewać „Fernando”. Ale w sumie – blamażu nie ma. Seans jak najbardziej dopuszczalny.
koniec
13 sierpnia 2018

Komentarze

13 VIII 2018   14:49:25

Hm a ja mam zupełnie inne wrażenia. Negatywne. Scenariusz pretekstowy nawet bardziej niżby można spodziewać się w filmach śpiewanych, na dodatek w wielu punktach nie jest zgodny w wydarzeniami z pierwszej części.Piosenki (w mojej ocenie) "na siłę" wklejane w akcję filmu - wszystko miłe jak ból zęba.
To co miłe to wejście "młodych" w główne role.
P

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Na Zabajkalu też powstają filmy
Sebastian Chosiński

17 III 2019

Bogactwem kulturowym Związku Radzieckiego i – w nieco mniejszym stopniu – dzisiejszej Rosji jest możliwość przenikania się kultur narodów mieszkających (w przeszłości i obecnie) na terenie tych państw. Oprócz tego jednak każdy z nich stara się - zwłaszcza dzisiaj – zachować własną odrębność kulturową. Dzieje się to głównie w literaturze, teatrze i kinie. „Na brzegu snu” Baira Uładajewa to film zrealizowany (w przeważającej części) przez Buriatów i dla ludności buriackiej.

więcej »

Kiedy wejdziesz między wrony…
Marcin Mroziuk

16 III 2019

W czasie wojennej zawieruchy człowiek nie tylko chwyta się wszelkich sposobów, aby przetrwać, ale nierzadko dopuszcza się też czynów, do jakich w innych okolicznościach nie byłby zdolny. I właśnie tę prawdę o ciemnej stronie ludzkiej natury dobitnie ukazuje czarno-biały „Kapitan”, oparty zresztą na autentycznych losach Williego Herolda.

więcej »

Wyścig
Kamil Witek

15 III 2019

Ryk silników, zapach spalin, szalona prędkość, Robert Kubica. Dla każdego, komu na dźwięk choćby jednego z tych terminów rozszerzają się automatycznie oczy, serial dokumentalny „Formuła 1: Jazda o życie” będzie pozycją bardziej niż obowiązkową.

więcej »

Polecamy

Ćwiczenia pod prysznicem

Z filmu wyjęte:

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Szpiedzy z tamtych lat
— Jarosław Loretz

Zła passa Cyganów
— Jarosław Loretz

Rtęć morderczą jest
— Jarosław Loretz

Karnawał osobliwości
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Trzy kobiety z butelką
— Konrad Wągrowski

Surowa męska przyjaźń
— Miłosz Cybowski

Z nutką nostalgii
— Marcin Mroziuk

Padawan druida
— Konrad Wągrowski

Melodramat z wymieraniem
— Jarosław Loretz

Powrót Bena
— Konrad Wągrowski

Manifest artysty
— Miłosz Cybowski

O dwóch takich, co razem podróżowali
— Marcin Mroziuk

Tegoż autora

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Sceny z życia smoków
— Konrad Wągrowski

Oscary 2019: Esensja przyznaje Oscary
— Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Biblioteka kinomana: Historia Złotego Golasa
— Konrad Wągrowski

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
— Konrad Wągrowski

Władczynie w męskim świecie
— Konrad Wągrowski

Dobry, zły i łamliwy
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.