Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 listopada 2018
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Stefano Sollima
‹Sicario 2: Soldado›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSicario 2: Soldado
Tytuł oryginalnySicario: Day of the Soldado
Dystrybutor Monolith
Data premiery20 lipca 2018
ReżyseriaStefano Sollima
ZdjęciaDariusz Wolski
ObsadaJosh Brolin, Isabela Moner, Benicio del Toro, Catherine Keener, Matthew Modine, Jeffrey Donovan, Christopher Heyerdahl, Shea Whigham
MuzykaHildur Guðnadóttir
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Włochy
CyklSicario
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekakcja, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado

Esensja.pl
Esensja.pl
„Sicario 2” to po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado

„Sicario 2” to po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne.

Stefano Sollima
‹Sicario 2: Soldado›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSicario 2: Soldado
Tytuł oryginalnySicario: Day of the Soldado
Dystrybutor Monolith
Data premiery20 lipca 2018
ReżyseriaStefano Sollima
ZdjęciaDariusz Wolski
ObsadaJosh Brolin, Isabela Moner, Benicio del Toro, Catherine Keener, Matthew Modine, Jeffrey Donovan, Christopher Heyerdahl, Shea Whigham
MuzykaHildur Guðnadóttir
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Włochy
CyklSicario
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekakcja, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Sicario” Denisa Villeneuve’a sprzed trzech lat było klimatyczną sensacją opowiadającą o pewnym epizodzie narkotykowej wojny na amerykańsko-meksykańskim pograniczu. Widzowie i krytycy generalnie chwalili klimat i aktorstwo, pojawiały się jednak głosy krytyki dotyczących pewnych nielogiczności scenariusza. Przyznam, że dla mnie nie stanowiło to problemu, bo traktowałem „Sicario” nie jako realistyczna opowieść o policyjnych realiach, ale raczej jako swego rodzaju impresję oddająca ducha narkotykowej wojny, z całą jej bezwzględnością, licznością ofiar, metodami przemytu, nieformalnością prac jednostek policyjnym, chwiejnością i niespójnością na politycznym gruncie, perspektywą jednostkową – a film Villeneuve’a jakoś dotykał każdego z tych tematów. Część druga nie ma już takich ambicji – ale wstydu pierwowzorowi nie przynosi, stanowiąc po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne. Tym razem scenariusz (nadal autorstwa Tylera Sheridana) jest nieco prostszy, przypomina nieco fabułę powieści Fredericka Forsytha „Kobra”, w której amerykańskie służby próbują rozwiązać problem narkotykowy poprzez wywołanie wielkiej wojny między kartelami. Tu jest podobnie i efekt jest podobny, a dzieło patrzące z początku na temat z szerokiej perspektywy sprowadza się ostatecznie do dramatycznej opowieści o losach kilkorga uwikłanych bohaterów – bez szkody dla dramaturgii. Niektórzy zarzucają „Soldado” stereotypizowanie Meksykanów i Arabów, ale dodajmy, że Amrykanie również nie są w filmie przedstawieni zbyt sympatycznie, stając się wcieleniem bezwzględnej mocarstwowej polityki – taki już urok tego rodzaju dzieł. Świetnie jak zwykle wypadają Benicio del Toro i Josh Brolin, ale znakomicie również radzi sobie młoda Isabela Moner. W sumie – kawał porządnego kina sensacyjnego.
koniec
18 sierpnia 2018

Komentarze

18 VIII 2018   18:03:32

Już pierwsze Sicario miało niedorzeczną intrygę, w skrócie - "Benicjo jako jednoosobowa armia ma załatwić mafię jednym szczałem, operacja ta jest tak tajna, że aby uniknąć wykrycia bierze sobie na kark histeryczną panią żółtodziób spoza układu, której przyszłe milczenie zapewnia sobie groźnymi minami."
Ładne zdjęcia i dosłownie jedna fajna scena - ta z kawalkadą.
Ale, że reżyser modny i z Europy, to zrobiono z tego "ważny film".
A drugie to już typowa nawalanka z modnymi spiskami i wojną z terroryzmem. Do tego ta przemiana Benicjo, który w jedynce popsuł kolację madce z dzieckiem, a tutaj... no nie będę spojlerował. Widocznie na nowo poznał Jezusa.
Dla krytyków znowu będzie 8,5/10

28 VIII 2018   23:22:50

Typowy Janusz. 10/10

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

XII Sputnik nad Polską: Bardzo starzy oboje, jedną nogą w grobie…
Sebastian Chosiński

17 XI 2018

Kino jakuckie coraz odważniej podbija Europę i świat. Twórcy z Syberii wykorzystują do tego głównie egzotykę swej ojczyzny, ale również groźną i fascynującą przyrodę. A że przy okazji mają coś konkretnego do powiedzenia, nie powinno nas dziwić, że filmy z Republiki Sacha prezentują z roku na rok wyższy poziom – zarówno artystyczny, jak i realizatorski. Czego kolejnym dowodem dramat „Car-ptak” autorstwa Eduarda Nowikowa.

więcej »

XII Sputnik nad Polską: Duch grzechu pierworodnego
Sebastian Chosiński

16 XI 2018

W czasach radzieckich każda republika posiadała swoje „narodowe” studio filmowe. Po rozpadzie ZSRR większość z nich popadła w poważne tarapaty, niektóre nie odbudowały swojej pozycji do dzisiaj. W Rosji przemysł kinematograficzny funkcjonuje na podobnych co przed laty zasadach, choć jego peryferia są zdecydowanie niedoinwestowane. Dlatego tak niewiele obrazów powstaje w poszczególnych okręgach autonomicznych (poza Jakucją). Jednym z nich są „Głębokie rzeki” – dzieło Władimira Bitokowa.

więcej »

American Film Festival 2018 (3)
Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

15 XI 2018

W kolejnej edycji relacji z American Film Festival piszemy o „Kokainowym Ricku”, „Zatrzyj ślady” i „Pierwszym reformowanym”.

więcej »

Polecamy

Łabędziot

Z filmu wyjęte:

Łabędziot
— Jarosław Loretz

Zatokaman i wspólnicy
— Jarosław Loretz

Zatokaman
— Jarosław Loretz

Żeby lepiej słyszeć
— Jarosław Loretz

Ostatnia impreza
— Jarosław Loretz

Coś dla gniazdowników
— Jarosław Loretz

Jeszcze o marihuanie...
— Jarosław Loretz

Marihuana to Zło
— Jarosław Loretz

Jezdem opentana
— Jarosław Loretz

Straszliwy sznurek
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hotel Transylwania 3
— Marcin Osuch

Wielkie koty
— Marcin Osuch

Han Solo
— Marcin Osuch

Zwierzaki sieją zniszczenie
— Marcin Mroziuk

Życiorys pieśniarza
— Sebastian Chosiński

Bajecznie bogaci Azjaci
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Powrót do punktu wyjścia
— Sebastian Chosiński

Letnia szkoła życia
— Kamil Witek

Lekko śnięta fabuła
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Dobry i Niebrzydki: Norwegia już nigdy nie będzie taka jak przedtem
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

American Film Festival 2018 (3)
— Jarosław Robak, Konrad Wągrowski

Dobry i Niebrzydki: Duchy, diabły, wilkołaki i steampunkowe mechaniczne skrzaty
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zbuduj swój mózg
— Konrad Wągrowski

Niespełnione argentyńskie marzenie
— Konrad Wągrowski

Krótko o komiksach: Pszczółka
— Konrad Wągrowski

Tok, tok, tok!
— Konrad Wągrowski

Piłka w rękach tyranów
— Konrad Wągrowski

20 najlepszych książeczek Tytusa, Romka i A’Tomka
— M. Fitzner, Wojciech Gołąbowski, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Nadal w drodze
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.