Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 marca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXIV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Stefano Sollima
‹Sicario 2: Soldado›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSicario 2: Soldado
Tytuł oryginalnySicario: Day of the Soldado
Dystrybutor Monolith
Data premiery20 lipca 2018
ReżyseriaStefano Sollima
ZdjęciaDariusz Wolski
ObsadaJosh Brolin, Isabela Moner, Benicio del Toro, Catherine Keener, Matthew Modine, Jeffrey Donovan, Christopher Heyerdahl, Shea Whigham
MuzykaHildur Guðnadóttir
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Włochy
CyklSicario
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekakcja, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado

Esensja.pl
Esensja.pl
„Sicario 2” to po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Sicario 2: Soldado

„Sicario 2” to po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne.

Stefano Sollima
‹Sicario 2: Soldado›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSicario 2: Soldado
Tytuł oryginalnySicario: Day of the Soldado
Dystrybutor Monolith
Data premiery20 lipca 2018
ReżyseriaStefano Sollima
ZdjęciaDariusz Wolski
ObsadaJosh Brolin, Isabela Moner, Benicio del Toro, Catherine Keener, Matthew Modine, Jeffrey Donovan, Christopher Heyerdahl, Shea Whigham
MuzykaHildur Guðnadóttir
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA, Włochy
CyklSicario
Czas trwania122 min
WWW
Gatunekakcja, dramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Sicario” Denisa Villeneuve’a sprzed trzech lat było klimatyczną sensacją opowiadającą o pewnym epizodzie narkotykowej wojny na amerykańsko-meksykańskim pograniczu. Widzowie i krytycy generalnie chwalili klimat i aktorstwo, pojawiały się jednak głosy krytyki dotyczących pewnych nielogiczności scenariusza. Przyznam, że dla mnie nie stanowiło to problemu, bo traktowałem „Sicario” nie jako realistyczna opowieść o policyjnych realiach, ale raczej jako swego rodzaju impresję oddająca ducha narkotykowej wojny, z całą jej bezwzględnością, licznością ofiar, metodami przemytu, nieformalnością prac jednostek policyjnym, chwiejnością i niespójnością na politycznym gruncie, perspektywą jednostkową – a film Villeneuve’a jakoś dotykał każdego z tych tematów. Część druga nie ma już takich ambicji – ale wstydu pierwowzorowi nie przynosi, stanowiąc po prostu dobrze zrobione, zajmujące dzieło sensacyjne. Tym razem scenariusz (nadal autorstwa Tylera Sheridana) jest nieco prostszy, przypomina nieco fabułę powieści Fredericka Forsytha „Kobra”, w której amerykańskie służby próbują rozwiązać problem narkotykowy poprzez wywołanie wielkiej wojny między kartelami. Tu jest podobnie i efekt jest podobny, a dzieło patrzące z początku na temat z szerokiej perspektywy sprowadza się ostatecznie do dramatycznej opowieści o losach kilkorga uwikłanych bohaterów – bez szkody dla dramaturgii. Niektórzy zarzucają „Soldado” stereotypizowanie Meksykanów i Arabów, ale dodajmy, że Amrykanie również nie są w filmie przedstawieni zbyt sympatycznie, stając się wcieleniem bezwzględnej mocarstwowej polityki – taki już urok tego rodzaju dzieł. Świetnie jak zwykle wypadają Benicio del Toro i Josh Brolin, ale znakomicie również radzi sobie młoda Isabela Moner. W sumie – kawał porządnego kina sensacyjnego.
koniec
18 sierpnia 2018

Komentarze

18 VIII 2018   18:03:32

Już pierwsze Sicario miało niedorzeczną intrygę, w skrócie - "Benicjo jako jednoosobowa armia ma załatwić mafię jednym szczałem, operacja ta jest tak tajna, że aby uniknąć wykrycia bierze sobie na kark histeryczną panią żółtodziób spoza układu, której przyszłe milczenie zapewnia sobie groźnymi minami."
Ładne zdjęcia i dosłownie jedna fajna scena - ta z kawalkadą.
Ale, że reżyser modny i z Europy, to zrobiono z tego "ważny film".
A drugie to już typowa nawalanka z modnymi spiskami i wojną z terroryzmem. Do tego ta przemiana Benicjo, który w jedynce popsuł kolację madce z dzieckiem, a tutaj... no nie będę spojlerował. Widocznie na nowo poznał Jezusa.
Dla krytyków znowu będzie 8,5/10

28 VIII 2018   23:22:50

Typowy Janusz. 10/10

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Na Zabajkalu też powstają filmy
Sebastian Chosiński

17 III 2019

Bogactwem kulturowym Związku Radzieckiego i – w nieco mniejszym stopniu – dzisiejszej Rosji jest możliwość przenikania się kultur narodów mieszkających (w przeszłości i obecnie) na terenie tych państw. Oprócz tego jednak każdy z nich stara się - zwłaszcza dzisiaj – zachować własną odrębność kulturową. Dzieje się to głównie w literaturze, teatrze i kinie. „Na brzegu snu” Baira Uładajewa to film zrealizowany (w przeważającej części) przez Buriatów i dla ludności buriackiej.

więcej »

Kiedy wejdziesz między wrony…
Marcin Mroziuk

16 III 2019

W czasie wojennej zawieruchy człowiek nie tylko chwyta się wszelkich sposobów, aby przetrwać, ale nierzadko dopuszcza się też czynów, do jakich w innych okolicznościach nie byłby zdolny. I właśnie tę prawdę o ciemnej stronie ludzkiej natury dobitnie ukazuje czarno-biały „Kapitan”, oparty zresztą na autentycznych losach Williego Herolda.

więcej »

Wyścig
Kamil Witek

15 III 2019

Ryk silników, zapach spalin, szalona prędkość, Robert Kubica. Dla każdego, komu na dźwięk choćby jednego z tych terminów rozszerzają się automatycznie oczy, serial dokumentalny „Formuła 1: Jazda o życie” będzie pozycją bardziej niż obowiązkową.

więcej »

Polecamy

Ćwiczenia pod prysznicem

Z filmu wyjęte:

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Szpiedzy z tamtych lat
— Jarosław Loretz

Zła passa Cyganów
— Jarosław Loretz

Rtęć morderczą jest
— Jarosław Loretz

Karnawał osobliwości
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Trzy kobiety z butelką
— Konrad Wągrowski

Surowa męska przyjaźń
— Miłosz Cybowski

Z nutką nostalgii
— Marcin Mroziuk

Padawan druida
— Konrad Wągrowski

Melodramat z wymieraniem
— Jarosław Loretz

Powrót Bena
— Konrad Wągrowski

Manifest artysty
— Miłosz Cybowski

O dwóch takich, co razem podróżowali
— Marcin Mroziuk

Tegoż autora

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Sceny z życia smoków
— Konrad Wągrowski

Oscary 2019: Esensja przyznaje Oscary
— Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Biblioteka kinomana: Historia Złotego Golasa
— Konrad Wągrowski

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
— Konrad Wągrowski

Władczynie w męskim świecie
— Konrad Wągrowski

Dobry, zły i łamliwy
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.