Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

Ron Howard
‹Han Solo: Gwiezdne wojny – historie›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHan Solo: Gwiezdne wojny – historie
Tytuł oryginalnySolo: A Star Wars Story
Dystrybutor Galapagos
Data premiery26 września 2018
ReżyseriaRon Howard
ZdjęciaBradford Young
Scenariusz
ObsadaEmilia Clarke, Donald Glover, Alden Ehrenreich, Woody Harrelson, Paul Bettany, Thandie Newton, Jon Favreau, Warwick Davis
MuzykaJohn Powell
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklGwiezdne wojny, Historie
Czas trwania130 min
Gatunekakcja, fantasy, przygodowy
EAN7321917506779
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Han Solo
[Ron Howard „Han Solo: Gwiezdne wojny – historie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Gwiezdne Wojny – historie” to takie starwarsowe laboratorium, w którym reżyser i scenarzysta mogą poszaleć.

Marcin Osuch

Krótko o filmach: Han Solo
[Ron Howard „Han Solo: Gwiezdne wojny – historie” - recenzja]

„Gwiezdne Wojny – historie” to takie starwarsowe laboratorium, w którym reżyser i scenarzysta mogą poszaleć.

Ron Howard
‹Han Solo: Gwiezdne wojny – historie›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułHan Solo: Gwiezdne wojny – historie
Tytuł oryginalnySolo: A Star Wars Story
Dystrybutor Galapagos
Data premiery26 września 2018
ReżyseriaRon Howard
ZdjęciaBradford Young
Scenariusz
ObsadaEmilia Clarke, Donald Glover, Alden Ehrenreich, Woody Harrelson, Paul Bettany, Thandie Newton, Jon Favreau, Warwick Davis
MuzykaJohn Powell
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
CyklGwiezdne wojny, Historie
Czas trwania130 min
Gatunekakcja, fantasy, przygodowy
EAN7321917506779
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wygląda na to, że następuje wyraźny podział filmów z uniwersum Lucasa. Epizody należące do głównego nurtu sagi wzięły na siebie ciężar gorsetu tradycji Jedi, Skywalkerów i innych takich, podczas gdy cykl „GW – historie” to takie starwarsowe laboratorium, w którym reżyser i scenarzysta mogą poszaleć. Po bardzo dobrym „Łotrze 1” i nie najgorszym „Ostatnim Jedi” obawy o scenariusz „Hana Solo” zeszły na drugi plan. Największym problemem były olbrzymie obawy o to jak zostanie przestawiona najciekawsza postać całej gwiezdnej sagi – tytułowy Han Solo. Negatywne doświadczenia z dwoma wcieleniami młodego Anakina dawały uzasadnioną podstawę do tych obaw. Ale wygląda na to, że Alden Ehrenreich wyszedł z tego obronną ręką. Nie zagrał co prawda postaci Hana Solo lepiej niż Harrison Ford ale i nie schrzanił tematu. Właściwie to on stworzył nową wersję bohatera, która to wersja nie kłóci się z kreacją Forda. Ale przede wszystkim dobrze opowiedziana historia spowodowała, że widz oderwał się od ciężaru „przyszłości” głównego bohatera. Bardzo przypadł mi do gustu epizod z zaciągiem do imperialnej floty. Chociaż nie wspomniany w klasycznej trylogii, jak najbardziej pasuje do awanturniczego wizerunku Solo. Po pierwsze dobrze wpisał się w ucieczkę z Korelii, po drugie uzasadniał umiejętności pilotażowe Hana, po trzecie pozwolił na płynne przejście do kariery przemytniczej głównego bohatera.
Dobrze, jak na „Gwiezdne wojny” poprowadzony wątek miłosny, nienachalne i inteligentne nawiązania do późniejszych losów Hana oraz kilka niebanalnych nowych postaci tworzą udany miks zarówno dla tych, którzy wychowali się na klasycznej trylogii, jak i tych, którzy nie mieli takiej okazji. Oczywiście najlepiej wypadł Lando i Sokół Millenium ale o tym pisała już Agnieszka Szady. Czy tylko mnie się wydaje, że zakończenie filmu jednoznacznie sugeruje, że będzie ciąg dalszy?
koniec
4 października 2018

Komentarze

04 X 2018   19:42:02

"Czy tylko mnie się wydaje, że zakończenie filmu jednoznacznie sugeruje, że będzie ciąg dalszy?"

W okolicach premiery kinowej czytałem, że aktorzy odtwarzający główne role podpisali "cyrograf" na trzy filmy z uniwersum GW. Tylko nie było wiadomo czy to będą kolejne części Hana Solo.

04 X 2018   21:36:10

@zyx
Z jednej strony taki cyrograf to pewnie hollywoodzki standard, z drugiej dużo istotnych wątków nie zostało domkniętych więc pewnie będą kontynuować Hana. Dzięki za info.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Kilka gorzkich scen z życia nomenklatury
Sebastian Chosiński

11 IX 2019

To ostatni wielki film kultowego radzieckiego reżysera, który jak nikt inny – może oprócz Gruzina Gierogija Danieliji – potrafił jednocześnie rozśmieszać i wzruszać. Choć akurat w „Zapomnianej melodii na flet” znacznie więcej jest powodów do wzruszeń. Nie bez powodu, wszak w czasie pracy nad tym melodramatem Eldar Riazanow przeżywał poważne kłopoty zdrowotne i musiał leczyć się po udarze.

więcej »

Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
Marcin Mroziuk

9 IX 2019

Skoro za kręcenie filmu o zombie wziął się Jim Jarmusch, to można było z góry zakładać, że „Truposze nie umierają” nie będą kolejnym krwawym horrorem mającym wzbudzić u widzów przerażenie. I rzeczywiście, sceny obserwowane na ekranie nie mrożą nam krwi w żyłach, lecz prowokują do śmiechu. Nie da się jednak ukryć, że autor „Inaczej niż w raju” ma w swym dorobku dzieła zdecydowanie bardziej udane.

więcej »

East Side Story: Rosyjskie rififi w Monte Carlo
Sebastian Chosiński

8 IX 2019

Roman Prygunow to typowy reżyserski średniak. Niby jego filmy są nowoczesne, kręcone z rozmachem, za spore pieniądze i na dodatek pokazują niekonwencjonalne życie elit, ale w żadnym z nich nie przekroczył on jeszcze granicy oddzielającej twórcę przeciętnego od – przynajmniej – przyzwoitego. Najnowszy jego obraz, komedia akcji zatytułowana „Miliard”, nie jest tu żadnym wyjątkiem.

więcej »

Polecamy

Po szkielecie poznasz ich

Z filmu wyjęte:

Po szkielecie poznasz ich
— Jarosław Loretz

Uwaga na glizdoludzi!
— Jarosław Loretz

Rozbrykana rogacizna
— Jarosław Loretz

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Han Solo
— Sebastian Chosiński

Pozwól Wookieemu wygrać
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Solo, ale w drużynie
— Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Sekretne życie emerytki
— Kamil Witek

Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz

Amisz bez raju
— Jarosław Loretz

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Pozwól Wookieemu wygrać
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Solo, ale w drużynie
— Konrad Wągrowski

Scenarzysta bez Wergiliusza
— Marcin T.P. Łuczyński

Im bliżej jesteś śmierci, tym bardziej czujesz, że żyjesz
— Konrad Wągrowski

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (8)
— Jakub Gałka

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (5)
— Jakub Gałka

Dżinn w akceleratorze
— Marcin T. P. Łuczyński

O aniołach i rozrywce
— Przemysław Romański

Two Men Show
— Piotr Czerkawski

Ponad grobem bogini
— Marcin Łuczyński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.