Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Brandon Christensen
‹Poroniony›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoroniony
Tytuł oryginalnyStill/Born
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery26 października 2018
ReżyseriaBrandon Christensen
ZdjęciaBradley Stuckel
Scenariusz
ObsadaChristie Burke, Jesse Moss, Rebecca Olson, Jenn Griffin, Michael Ironside, Sheila McCarthy, Sean Rogerson, Grace Christensen
MuzykaBlitz//Berlin
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiKanada
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Chrapka na dziecięcie

Esensja.pl
Esensja.pl
„Poroniony” to kolejny z horrorów eksploatujących temat traumy poporodowej. Niezbyt udany, dodajmy.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Chrapka na dziecięcie

„Poroniony” to kolejny z horrorów eksploatujących temat traumy poporodowej. Niezbyt udany, dodajmy.

Brandon Christensen
‹Poroniony›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPoroniony
Tytuł oryginalnyStill/Born
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery26 października 2018
ReżyseriaBrandon Christensen
ZdjęciaBradley Stuckel
Scenariusz
ObsadaChristie Burke, Jesse Moss, Rebecca Olson, Jenn Griffin, Michael Ironside, Sheila McCarthy, Sean Rogerson, Grace Christensen
MuzykaBlitz//Berlin
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiKanada
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Podczas gdy sędziwy już, nakręcony w 1974 roku horror „A jednak żyje” czy inny, pochodzący z 1991 roku „Nienarodzony”, po dziś dzień są w stanie rozruszać widza – nawet jeśli nie oryginalnym pomysłem i dreszczykiem grozy, to chociaż klimatem i akcją – to nowsze produkcje mają niewiele do zaoferowania. „Narodziny obłędu” z 2007 roku okazały się nędznym thrillerem, a świeże „Narodziny obłędu” również średnio wypadają jako horror.
Bohaterami filmu jest małżeństwo, które przeprowadza się wraz z jedynym ocalałym z bliźniaczej ciąży niemowlęciem do dużego domu nad jeziorem. Tam bardzo szybko okazuje się, że z sypialni dziecka dochodzą jakieś dziwne odgłosy. Gdy zaś mąż wyjeżdża na dwa tygodnie dopiąć jakiś kontrakt, kobieta zauważa w pewnym momencie widmowy zarys kobiecej postaci, próbującej dobrać się do niemowlęcia. Z jednej strony zaczyna więc prowadzić prywatne śledztwo w sprawie nadprzyrodzonych bytów mających chrapkę na dzieci, z drugiej natomiast podejmuje leczenie u psychologa (zupełnie zbędna rola Michaela Ironside′a), przekonanego, że wszystko jest spowodowane poporodową traumą.
Z biegiem czasu okazuje się, że akcentów horroru jest tutaj jak kot napłakał, a sama historia stopniowo stacza się w koleiny miernego, przewidywalnego dramatu. Cały wysiłek spożytkowany na budowanie tajemniczego klimatu idzie więc w okolicach połowy filmu w powietrze, ustępując miejsca przewidywalnej sztampie. Seansu nie ułatwia też konstrukcja fabuły, kłująca w oczy wygodnym dla scenariusza, ale niezbyt życiowym oddaleniem sypialni rodziców od pokoju dziecięcego. Bo to jakieś szaleństwo, żeby niemowlę mające dosłownie kilka dni spało w drugim końcu domu, a rodzice chodzili do niego w nocy tylko wtedy, gdy słychać – w elektronicznej niani – jego płacz. W tej sytuacji jedynym rzeczywiście jasnym punktem filmu jest muzyka grupy Blitz//Berlin…
koniec
17 grudnia 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Na duchy zawsze można liczyć
Sebastian Chosiński

13 I 2019

To zaskakujące, jak dobrze w ostatnich dwóch latach kinematografia rosyjska radzi sobie z horrorami. „Przewodnik” (choć może trafniej byłoby nadać temu dziełu tytuł „Przewodniczka”) Ilji Maksimowa to kolejny obraz grozy, który prezentuje się co najmniej przyzwoicie, trzyma w napięciu i robi to – jeśli wierzyć producentom – bez przesadnego wykorzystywania efektów specjalnych.

więcej »

Krótko o filmach: Ludzie w hotelu
Marcin Mroziuk

12 I 2019

Precyzyjna konstrukcja fabuły, umiejętnie budowane napięcie i znakomita gra aktorska sprawiają, że „Źle się dzieje w El Royale” oglądamy naprawdę z zapartym tchem.

więcej »

Spider-Manowie wszystkich wymiarów, łączcie się!
Agnieszka ‘Achika’ Szady

8 I 2019

„Spider-Man. Uniwersum” beztrosko whopsał do kin pod koniec roku, aby zachwiać rankingami, box-office’ami oraz układem błędnikowym widzów. Graficznie jest to zupełnie nowy poziom, a na widok sceny kulminacyjnej Andy Warhol zapewne omdlałby z radości.

więcej »

Polecamy

Karnawał osobliwości

Z filmu wyjęte:

Karnawał osobliwości
— Jarosław Loretz

Jeszcze à propos jedzenia
— Jarosław Loretz

Smacznego z Ameryki
— Jarosław Loretz

Telewizja cię zje!
— Jarosław Loretz

Na parkowej ławeczce
— Jarosław Loretz

Zombie a… kobieta?
— Jarosław Loretz

Robot a kobieta
— Jarosław Loretz

Gardło Innym Podrzynam Dibbler
— Jarosław Loretz

Zacząć dzień z przytupem
— Jarosław Loretz

Łabędziot
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Ludzie w hotelu
— Marcin Mroziuk

Upragniona sekta
— Jarosław Loretz

Białe oczka i uśmiechnięta paszcza
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Hotel Transylwania 3
— Marcin Osuch

Wielkie koty
— Marcin Osuch

Han Solo
— Marcin Osuch

Zwierzaki sieją zniszczenie
— Marcin Mroziuk

Życiorys pieśniarza
— Sebastian Chosiński

Bajecznie bogaci Azjaci
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Powrót do punktu wyjścia
— Sebastian Chosiński

Tegoż autora

Z filmu wyjęte: Karnawał osobliwości
— Jarosław Loretz

Galaktyczni seniorzy – postrach gwiazd
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2018 (4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2018 (3)
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Odyseja donikąd
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2018 (2)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2018 (1)
— Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Jeszcze à propos jedzenia
— Jarosław Loretz

Krótko o książkach: Prawdziwa historia komunizmu
— Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Smacznego z Ameryki
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.