Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 października 2020
w Esensji w Esensjopedii

Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
‹Spider-Man Uniwersum›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider-Man Uniwersum
Tytuł oryginalnySpider-Man: Into the Spider-Verse
Dystrybutor UIP
Data premiery25 grudnia 2018
ReżyseriaBob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Scenariusz
ObsadaHailee Steinfeld, Nicolas Cage, Jake Johnson, Liev Schreiber, Lily Tomlin, Mahershala Ali, Luna Lauren Velez, Kimiko Glenn
MuzykaDaniel Pemberton
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Spider-Manowie wszystkich wymiarów, łączcie się!
[Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman „Spider-Man Uniwersum” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Spider-Man. Uniwersum” beztrosko whopsał do kin pod koniec roku, aby zachwiać rankingami, box-office’ami oraz układem błędnikowym widzów. Graficznie jest to zupełnie nowy poziom, a na widok sceny kulminacyjnej Andy Warhol zapewne omdlałby z radości.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spider-Manowie wszystkich wymiarów, łączcie się!
[Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman „Spider-Man Uniwersum” - recenzja]

„Spider-Man. Uniwersum” beztrosko whopsał do kin pod koniec roku, aby zachwiać rankingami, box-office’ami oraz układem błędnikowym widzów. Graficznie jest to zupełnie nowy poziom, a na widok sceny kulminacyjnej Andy Warhol zapewne omdlałby z radości.

Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
‹Spider-Man Uniwersum›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider-Man Uniwersum
Tytuł oryginalnySpider-Man: Into the Spider-Verse
Dystrybutor UIP
Data premiery25 grudnia 2018
ReżyseriaBob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Scenariusz
ObsadaHailee Steinfeld, Nicolas Cage, Jake Johnson, Liev Schreiber, Lily Tomlin, Mahershala Ali, Luna Lauren Velez, Kimiko Glenn
MuzykaDaniel Pemberton
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Różne wersje postaci i wydarzeń to dla fanów komiksów Marvela i DC chleb powszedni. Ci, którzy superbohaterów znają tylko z kina, również mieli z tym styczność: nawet jeśli wliczymy tylko filmy aktorskie, to Batman, Superman i Spider-Man mieli po kilka wcieleń, czasem – jak w przypadku Mrocznego Rycerza – w skrajnie różnych klimatach. Tylko kwestią czasu było zatem zetknięcie ze sobą tych alternatywnych wersji. W „Spider-Verse” mamy ich aż sześć (siódma ginie od razu, więc się nie liczy), w tym dwie dziewczyny i jednego prosiaka. Można powiedzieć, że zachowany jest parytet płciowy, rasowy i gatunkowy.
Głównym bohaterem jest Miles Morales – nastolatek, który właśnie zmienił szkołę na bardziej prestiżową, co bynajmniej nie jest dla niego źródłem szczęścia. Nowi koledzy zadzierają nosa, a do tego jeszcze tata-policjant robi mu obciach przy wszystkich. Jedyną odskocznią jest wyluzowany wujek, z którym można nawet pójść malować nielegalne murale w starym tunelu metra. Tamże bohatera dopada napromieniowany pająk i reszty można się domyśleć. Częściowo. Bo oprócz tego, że w tym świecie jest już jeden Spider-Man – klasyczny Peter Parker – to w dodatku ryzykowny eksperyment ściąga jego wersje z innych uniwersów. Mangowa dziewczynka, warnerbrosowy prosiak i czarno-biały detektyw są raczej tłem i źródłem humoru (jak ułożyć kostkę Rubika nie rozróżniając kolorów?), rej wodzi za to energiczna Spider Gwen oraz dorosły Peter Parker z równoległego świata, w którym jego życie nie ułożyło się zbyt dobrze.
Fabuła jest dość prosta: należy unieszkodliwić złoczyńcę i wyłączyć maszynę, która spowodowała zawirowanie wymiarów. Wyłączenia trzeba jednak dokonać dopiero po tym, kiedy alternatywni wrócą tam, gdzie ich miejsce – a mają na to ledwie kilkanaście sekund. Oprócz tego ojciec musi zrozumieć syna, syn musi udowodnić reszcie drużyny, że opanował swoje umiejętności – czyli standard kina familijnego. To, co nie jest standardowe, to szata graficzna. Film zaczyna się jak typowa współczesna animacja komputerowa, jednak kiedy pojawiają się postaci rysowane płasko i z konturem, całość zaczyna z lekka wariować. A to mamy elementy konturu dodane do przestrzennej bryły, a to pojawia się raster naśladujący gazetowy druk, to znów kolory tła rozjeżdżają się jak w kinie 3D po zdjęciu okularów. Zaś kulminacyjna scena walki przy akceleratorze to istna orgia pulsujących kolorów, fruwających konturów i całkowitego zaniku perspektywy. Do tego dostajemy jeszcze mnóstwo humoru w najlepszym gatunku, Stan Lee ma swoje obowiązkowe cameo, a ciotka May po prostu wymiata. Więcej takich filmów poproszę.
koniec
8 stycznia 2019

Komentarze

08 I 2019   16:33:33

Czytałem gdzieś komentarz, że to najlepszy film o Spider-Manie ever, nie tylko jeśli chodzi o animację. Czy faktycznie jest NAJ to raczej kwestia gustu, ale sama opinia moim zdaniem nie jest przesadzona i faktycznie są podstawy aby tak sądzić.

08 I 2019   20:18:58

Blackwashing. Następni w kolejce: Bond i Kapitan Ameryka.

09 I 2019   10:12:39

I gender - bo Spider-Gwen i zoowashing bo Spider-Ham.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Na posterunku do ostatniego żołnierza
Sebastian Chosiński

30 IX 2020

Kiedy w 1956 roku na ekrany kin trafił dramat wojenny „Nieśmiertelny garnizon”, wiedza na temat wydarzeń, jakie w swoim dziele przedstawili Eduard Tisse i Zachar Agranienko, wciąż była w społeczeństwie radzieckim niewielka. Dlatego właśnie ich film stał się jednym z najmocniejszych punktów w propagandowym przedstawieniu obrony Twierdzy Brzeskiej przed nazistami w czerwcu 1941 roku.

więcej »

O Niemcu, co go Wanda chciała
Marcin Mroziuk

29 IX 2020

W zależności od stacji telewizyjnej serial „Dezerter” jest pokazywany w czterech odcinkach lub dwóch częściach (tak możemy go obejrzeć premierowo w Polsce na kanale Epic Drama). Nie wpływa to jednak specjalnie na odbiór tej niemiecko-polskiej koprodukcji, która pozostaje solidnie opowiedzianą wojenną love story. W tym przypadku lepiej jednak nie analizować zbyt dokładnie motywów postępowania głównych bohaterów.

więcej »

Wychowane przez wilki: Odc. 2. Druga szansa
Marcin Mroziuk

28 IX 2020

Można by stwierdzić, że po tym, jak Matka sprowadziła z Arki pięcioro nowych dzieci, kolonia na Keplerze-22b w pewnym sensie powraca do punktu wyjścia. Nie ulega jednak wątpliwości, że już nic nie będzie tam takie, jak było wcześniej.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Jasne oblicze Zła i mroczna strona Dobra
— Sebastian Chosiński

Tegoż twórcy

Jasne oblicze Zła i mroczna strona Dobra
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Marzec 2013 (4)
— Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak

Dziękuję ci, DreamWorks!
— Agnieszka Szady

Tegoż autora

Ci, co skaczą i fruwają…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Miyamoto Usagi i poszukiwacze zaginionej szkatułki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skrzyżowanie konia z pająkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ale co z tą papugą?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Latająca głowa księcia Neptuna
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Potworessy, katakumby i naukowczynie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ślub bednarki i drwala online
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Koń się naprawdę uśmiał
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szczęście kruche jak porcelana, czyli dziwna niechęć do rysowania nóg
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czas jest konstruktem umysłu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.