Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
‹Spider-Man Uniwersum›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider-Man Uniwersum
Tytuł oryginalnySpider-Man: Into the Spider-Verse
Dystrybutor UIP
Data premiery25 grudnia 2018
ReżyseriaBob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Scenariusz
ObsadaHailee Steinfeld, Nicolas Cage, Jake Johnson, Liev Schreiber, Lily Tomlin, Mahershala Ali, Luna Lauren Velez, Kimiko Glenn
MuzykaDaniel Pemberton
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Spider-Manowie wszystkich wymiarów, łączcie się!
[Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman „Spider-Man Uniwersum” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Spider-Man. Uniwersum” beztrosko whopsał do kin pod koniec roku, aby zachwiać rankingami, box-office’ami oraz układem błędnikowym widzów. Graficznie jest to zupełnie nowy poziom, a na widok sceny kulminacyjnej Andy Warhol zapewne omdlałby z radości.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Spider-Manowie wszystkich wymiarów, łączcie się!
[Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman „Spider-Man Uniwersum” - recenzja]

„Spider-Man. Uniwersum” beztrosko whopsał do kin pod koniec roku, aby zachwiać rankingami, box-office’ami oraz układem błędnikowym widzów. Graficznie jest to zupełnie nowy poziom, a na widok sceny kulminacyjnej Andy Warhol zapewne omdlałby z radości.

Bob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
‹Spider-Man Uniwersum›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSpider-Man Uniwersum
Tytuł oryginalnySpider-Man: Into the Spider-Verse
Dystrybutor UIP
Data premiery25 grudnia 2018
ReżyseriaBob Persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman
Scenariusz
ObsadaHailee Steinfeld, Nicolas Cage, Jake Johnson, Liev Schreiber, Lily Tomlin, Mahershala Ali, Luna Lauren Velez, Kimiko Glenn
MuzykaDaniel Pemberton
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
WWW
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Różne wersje postaci i wydarzeń to dla fanów komiksów Marvela i DC chleb powszedni. Ci, którzy superbohaterów znają tylko z kina, również mieli z tym styczność: nawet jeśli wliczymy tylko filmy aktorskie, to Batman, Superman i Spider-Man mieli po kilka wcieleń, czasem – jak w przypadku Mrocznego Rycerza – w skrajnie różnych klimatach. Tylko kwestią czasu było zatem zetknięcie ze sobą tych alternatywnych wersji. W „Spider-Verse” mamy ich aż sześć (siódma ginie od razu, więc się nie liczy), w tym dwie dziewczyny i jednego prosiaka. Można powiedzieć, że zachowany jest parytet płciowy, rasowy i gatunkowy.
Głównym bohaterem jest Miles Morales – nastolatek, który właśnie zmienił szkołę na bardziej prestiżową, co bynajmniej nie jest dla niego źródłem szczęścia. Nowi koledzy zadzierają nosa, a do tego jeszcze tata-policjant robi mu obciach przy wszystkich. Jedyną odskocznią jest wyluzowany wujek, z którym można nawet pójść malować nielegalne murale w starym tunelu metra. Tamże bohatera dopada napromieniowany pająk i reszty można się domyśleć. Częściowo. Bo oprócz tego, że w tym świecie jest już jeden Spider-Man – klasyczny Peter Parker – to w dodatku ryzykowny eksperyment ściąga jego wersje z innych uniwersów. Mangowa dziewczynka, warnerbrosowy prosiak i czarno-biały detektyw są raczej tłem i źródłem humoru (jak ułożyć kostkę Rubika nie rozróżniając kolorów?), rej wodzi za to energiczna Spider Gwen oraz dorosły Peter Parker z równoległego świata, w którym jego życie nie ułożyło się zbyt dobrze.
Fabuła jest dość prosta: należy unieszkodliwić złoczyńcę i wyłączyć maszynę, która spowodowała zawirowanie wymiarów. Wyłączenia trzeba jednak dokonać dopiero po tym, kiedy alternatywni wrócą tam, gdzie ich miejsce – a mają na to ledwie kilkanaście sekund. Oprócz tego ojciec musi zrozumieć syna, syn musi udowodnić reszcie drużyny, że opanował swoje umiejętności – czyli standard kina familijnego. To, co nie jest standardowe, to szata graficzna. Film zaczyna się jak typowa współczesna animacja komputerowa, jednak kiedy pojawiają się postaci rysowane płasko i z konturem, całość zaczyna z lekka wariować. A to mamy elementy konturu dodane do przestrzennej bryły, a to pojawia się raster naśladujący gazetowy druk, to znów kolory tła rozjeżdżają się jak w kinie 3D po zdjęciu okularów. Zaś kulminacyjna scena walki przy akceleratorze to istna orgia pulsujących kolorów, fruwających konturów i całkowitego zaniku perspektywy. Do tego dostajemy jeszcze mnóstwo humoru w najlepszym gatunku, Stan Lee ma swoje obowiązkowe cameo, a ciotka May po prostu wymiata. Więcej takich filmów poproszę.
koniec
8 stycznia 2019

Komentarze

08 I 2019   16:33:33

Czytałem gdzieś komentarz, że to najlepszy film o Spider-Manie ever, nie tylko jeśli chodzi o animację. Czy faktycznie jest NAJ to raczej kwestia gustu, ale sama opinia moim zdaniem nie jest przesadzona i faktycznie są podstawy aby tak sądzić.

08 I 2019   20:18:58

Blackwashing. Następni w kolejce: Bond i Kapitan Ameryka.

09 I 2019   10:12:39

I gender - bo Spider-Gwen i zoowashing bo Spider-Ham.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Gdzie Rzym, gdzie Krym… a gdzie Władywostok
Sebastian Chosiński

15 IX 2019

Po ośmiu latach przerwy na ekrany telewizorów powrócił w dwóch pełnometrażowych filmach pułkownik Siergiej Michajłowicz Diedow – weteran chyba wszystkich wojen, w jakie zaangażowany był Związek Radziecki i Rosja od czasów interwencji w Afganistanie. I ponownie odpowiedzialny za jego „przygody” został Andriej Szczerbinin. Szkoda jedynie, że „Jeden za wszystkich” – czwarta odsłona serii „W stanie spoczynku” – tak bardzo odstaje poziomem od trzech wcześniejszych.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Kilka gorzkich scen z życia nomenklatury
Sebastian Chosiński

11 IX 2019

To ostatni wielki film kultowego radzieckiego reżysera, który jak nikt inny – może oprócz Gruzina Gierogija Danieliji – potrafił jednocześnie rozśmieszać i wzruszać. Choć akurat w „Zapomnianej melodii na flet” znacznie więcej jest powodów do wzruszeń. Nie bez powodu, wszak w czasie pracy nad tym melodramatem Eldar Riazanow przeżywał poważne kłopoty zdrowotne i musiał leczyć się po udarze.

więcej »

Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
Marcin Mroziuk

9 IX 2019

Skoro za kręcenie filmu o zombie wziął się Jim Jarmusch, to można było z góry zakładać, że „Truposze nie umierają” nie będą kolejnym krwawym horrorem mającym wzbudzić u widzów przerażenie. I rzeczywiście, sceny obserwowane na ekranie nie mrożą nam krwi w żyłach, lecz prowokują do śmiechu. Nie da się jednak ukryć, że autor „Inaczej niż w raju” ma w swym dorobku dzieła zdecydowanie bardziej udane.

więcej »

Polecamy

Po szkielecie poznasz ich

Z filmu wyjęte:

Po szkielecie poznasz ich
— Jarosław Loretz

Uwaga na glizdoludzi!
— Jarosław Loretz

Rozbrykana rogacizna
— Jarosław Loretz

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Jasne oblicze Zła i mroczna strona Dobra
— Sebastian Chosiński

Tegoż twórcy

Jasne oblicze Zła i mroczna strona Dobra
— Sebastian Chosiński

Esensja ogląda: Marzec 2013 (4)
— Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Małgorzata Steciak

Dziękuję ci, DreamWorks!
— Agnieszka Szady

Tegoż autora

Noc Kultury 2019 w Lublinie – fotorelacja
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

A może rzucić to wszystko i wyjechać w kosmos?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Cudowne lata (oj, lata, lata – jak szalona)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

„Marvel” znaczy „coś cudownego”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Inspektor Ishida na tropie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Nie tylko klata
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Oklejeni plasterkami
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Rąbek u spódnicy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Cyniczny, bezczelny i… ulubiony
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Niuchacz, czarownica i stary Kredens
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.