Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Sam Akina, Michał Chaciński
‹Planeta Singli 3›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPlaneta Singli 3
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery8 lutego 2019
ReżyseriaSam Akina, Michał Chaciński
ObsadaMaciej Stuhr, Agnieszka Więdłocha, Piotr Głowacki, Weronika Książkiewicz, Tomasz Karolak, Joanna Jarmołowicz, Danuta Stenka, Bogusław Linda
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiPolska
CyklPlaneta Singli
WWW
Gatunekkomedia, romans
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Jedno wesele, bez pogrzebów

Esensja.pl
Esensja.pl
Dość niespodziewanie trzecia „Planeta Singli” okazuje się być najlepszą z całej trylogii.

Konrad Wągrowski

Jedno wesele, bez pogrzebów

Dość niespodziewanie trzecia „Planeta Singli” okazuje się być najlepszą z całej trylogii.

Sam Akina, Michał Chaciński
‹Planeta Singli 3›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPlaneta Singli 3
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery8 lutego 2019
ReżyseriaSam Akina, Michał Chaciński
ObsadaMaciej Stuhr, Agnieszka Więdłocha, Piotr Głowacki, Weronika Książkiewicz, Tomasz Karolak, Joanna Jarmołowicz, Danuta Stenka, Bogusław Linda
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiPolska
CyklPlaneta Singli
WWW
Gatunekkomedia, romans
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Po sukcesie pierwszej „Planety Singli” producenci Michał Chaciński i Radek Drabik poszli za ciosem i od razu, według najlepszych zachodnich wzorców wyprodukowali dwie kolejne części. Nie udawali nigdy, że pracują nad jakiś ambitnym przedsięwzięciem, celem było przyciągnięcie do kin dużej rzeszy widzów za pomocą komedii romantycznej według zachodnich wzorców, której nie trzeba się wstydzić. Co to znaczy „według zachodnich wzorców”? To, czego w polskich masowo produkowanych romcomach zwykle brakowało – przyzwoitego scenariusza, dobrej reżyserii i aktorstwa, humoru wykraczającego ponad głupawe odzywki i dobrze dopracowanego drugiego planu.
Udało się to nieźle przy części pierwszej wyreżyserowanej przez Mitję Okorna, chwalonej za solidne rzemiosło i rozrywkę bez żenady. Nieco gorzej wyszło w części drugiej, w której zabrakło chyba dobrych pomysłów fabularnych nie popadających w schematy i nie wszystkie wątki były równie dobrze poprowadzone. Część trzecia odchodzi jednak od schematu dwóch poprzednich. I wychodzi jej to na dobre.
Tym razem cała akcja zostaje zamknięta w czasie około trzech dni. Tomek i Ania wyjeżdżają na mazurską wieś, by tam wziąć ślub. Ania będzie musiała poznać rodziców swego narzeczonego (Maria Pakulnis i Bogusław Linda), co jest dla niego sytuacją stresującą, nie ma on bowiem z ojcem zbyt dobrych stosunków. Tata Tomka nie należy do osób przywiązanych do ojczystej ziemi i rodziny – nieustannie podróżuje, niesie (podobno) pomoc w innych krajach, do domu wraca raz na kilka lat, rodziną interesuje się w dość małym stopniu. W domu czeka na Tomka też dwóch braci, z których ten starszy (Borys Szyc) nie ukrywa swej niechęci do telewizyjnego gwiazdora, który też opuścił gospodarstwo, by robić miejską karierę. Ale rodzina to rodzina, ślub i wesele musi się odbyć, narzeczeni więc przybywają na wieś, a wraz z nimi ich znajomi – Bogdan (Tomasz Karolak) i Ola (Weronika Książkiewicz) z nastoletnią córką Zosią (Joanna Jarmołowicz) i świeżo narodzonym dzieckiem. Przyjeżdża oczywiście też matka Ani (Danuta Stenka) ze swym młodym partnerem (Aleksandar Milićević) oraz Marcel (Piotr Głowacki), przyjaciel Tomka, który jak zwykle bierze na siebie rolę głównego organizatora.
Wiejskie wesele to fabularny samograj, często wykorzystywany przez filmowców. Tym razem nikt z twórców nie ma zamiaru do swej fabuły dodawać jakiegoś drugiego dna (jak u Smarzowskiego), krytykować polską obyczajowość, czy cokolwiek innego, chodzi o czystą rozrywkę. Wesele pozawala na tu spójność całej opowieści, ograniczonej do jednego miejsca i obostrzeń czasowych i daje szansę na prezentację plejady barwnych postaci. Nie zabraknie tu też pewnych ciekawych pomysłów narracyjnych, które poprowadzą fabułę w mniej oczekiwane obszary, potrafiąc nawet widza nieco zaskoczyć. Film oczywiście wyraźnie celuje w przyciągnięcie do kin masowego widza, różnicując wątki między różne pokolenia. Mamy więc coś dla starszych (wątki rodziców Tomka i matki Ani), coś dla średniego pokolenia zmagającego się z bolączkami życia codziennego (wątek Bogdana i Oli), coś dla romantyków (główni bohaterowie) a także coś dla młodzieży (wątek Zosi i najmłodszego z Wilczyńskich). Każdy z tych wątków zyskuje swój ekranowy czas, czemu służy lekkie ograniczenie roli Ani i Tomka w porównaniu do poprzednich filmów, co jest słuszną decyzją, bo przecież ich opowieść została szczegółowo opowiedziana w poprzednich częściach i powracanie do niej byłoby powielaniem już zgranych wątków.
Film, jak przystało na komedię romantyczną, z jednej strony ma na celu widza rozbawić, a z drugiej pokrzepić, odnosząc się do jego życiowych problemów, pokazując, że zawsze są jakieś rozwiązania. „Planeta Singli 3” dotyka więc tematów relacji rodzinnych, odpowiedzialności za najbliższych, życia w okresie, gdy wydaje się, że wszystko najlepsze dawno już za nami, tego, jak dziecko zmienia świat. Wszystko to oczywiście w lekkiej popkulturowej, uproszczonej formie, bez odkrywanie głębszych prawd, krzepiąco, z lekką nutą wzruszenia – ale takie przecież są reguły gatunku.
„Planeta Singli 3” potrafi też rozbawić. Nie wszystkie pomysły na humor są równie udane, ale wątek Szerpy, któremu ojciec Tomka uratował życie i ten czeka, by móc się odwdzięczyć, sceny z królikiem, spowiedzią, czy rozmowa Bogdana z dębem mają niemały komediowy potencjał. Na szczęście znów Marcel powraca do roli komediowej (w części drugiej jego wątek miał bardziej sentymentalny charakter), co się ponownie znakomicie sprawdza. Dobrze zagrana, odbiegająca fabularnie od poprzednich części, z dopracowanym scenariuszem i oczywiście solidnym aktorstwem „Planeta Singli 3” jawi się jako kolejny dobry krok na polu bezpretensjonalnego polskiego kina rozrywkowego.
A Michał Chaciński, nasz dawny redakcyjny kolega, po roli producenta i współscenarzysty w pierwszych dwóch częściach, po zabawnym cameo w części drugiej w roli dziennikarza telewizyjnego, tym razem jest jednocześnie producentem, scenarzystą i współreżyserem. Obstawiamy, że do kolejnego filmu napisze też muzykę.
koniec
8 lutego 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Jak rodził się kazachski kapitalizm
Sebastian Chosiński

21 IV 2019

Akan Satajew jest jednym z najpopularniejszych reżyserów w Kazachstanie. Od lat bowiem dostarcza filmy, które łączą sensacyjną fabułę z wątkami romansowymi i obserwacjami obyczajowymi. Na podstawie jego dzieł można dostrzec ewolucję współczesnego Kazachstanu – od postsowieckiej republiki do silnego państwa rozdającego karty w regionie. „Biznesmeni” to opowieść o tym, jak budowano w tym kraju kapitalizm. I ile wymagało to ofiar.

więcej »

Mam wiersz
Konrad Wągrowski

18 IV 2019

Opowieść o pani z przedszkola, która rzuca się z całą mocą w ratowanie dla świata poetyckiego talentu jednego z jej podopiecznych jest dużo bardziej nieoczywista niż mogłoby się wydawać.

więcej »

Powojenny melodramat
Konrad Wągrowski

16 IV 2019

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

więcej »

Polecamy

Makabra (anatomiczna)

Z filmu wyjęte:

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
— Konrad Wągrowski

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Sceny z życia smoków
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.